Half-life 3 dyker upp i lista från Gamescom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tror tyvärr att Half-Life är en död serie.

Half-Life - 1998
Opposing Force - 1999
Blue Shift - 2001

Half-Life 2 - 2004
Episod 1 - 2006
Episod 2 - 2007
Episod 3 - ???

Half-Life 3 - ????????????

Nu är det 2012. Det är 8 år sedan HL2 släpptes, och 5 år sedan Episod 2 släpptes. Vi väntar fortfarande på Episod 3.
Att det tar så lång tid för Episod 3 att släppas är ett orosmoln i sig, och lägg till det faktum att rykten (dvs riktiga rykten) om både Episod 3 samt HL3 är obefintliga och att Valve av någon anledning inte verkar vilja ta i Half-Life med tång ens, gör tyvärr att jag inte förväntar mig något nytt inom HL-serien inom kort, om ens någonsin.
Sorgligt men sant, då HL-serien är en av de bästa (den bästa?) spelserier jag någonsin spelat.

Men man ska aldrig säga aldrig...

Att det redan är så länge sen, tiden går fort

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icemat19:

Portal och Half life utspelar sig i samma värld, båda är fast på 2:an i serierna, Portal 2 och Half-life 2. Kan hända att dom väljer att släppa spelen tätt efter varandra ELLER slå ihop dom på något sett. Jag har gett upp hoppet på episode 3 och istället inväntar Half-Life 3!

Ja fan, garanterat att man kommer ha en portal gun i HL3! Dom gör referenser för att dom kommer slås ihop både i slutet av Episode 2 och Portal 1 och 2

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Intressant lista med nyheter eftersom jag spelat Settlers Online sen i januari...

Och Quantum Corundrum släpptes i juni.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Att det redan är så länge sen, tiden går fort

Grejen är att Valve trollar så jävla mycket angående HL3, Gabe driver ju med fansen som fan genom att säga små ledtrådar och lägga in kod som "bevisar" HL3 eller Ep3. Det som kommer nu lär till 100% vara ett Half-Life 3, förmodligen TIDIGAST lagom till nästa gen xbox och ps - och dom teasar oss med mening för att hålla uppe fanatismen så releasen kommer slås ner som en bomb.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Åhåå jag vill ha fler Half-Life spel nu... Bästa spelen genom tiderna!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Finns det något samband med denna?

http://imgur.com/DLsGJ

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Intressant lista med nyheter eftersom jag spelat Settlers Online sen i januari...

listan är bara vad som förväntas att visas på Gamescom... Är inte direkt första gången gamla spel visas upp.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tror inte att det "handlar om ett misstag" jo ett misstag att det kom med i listan. Någon har tabbat sig. Klart att Half Life 3 kommer att komma. Allt annat är bara så fel, och dom vill ju ha sina Kr från oss spelnissar Så visst kommer det att komma, var så säker.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Mer info här om "misstaget":
http://feber.se/spel/art/249371/halflife_3_dyker_upp_p_gamesc...

"UPPDATERING:
Eurogamer rapporterar att de har pratat med Gamescom-organisatörerna om listan och fick till slut svaret att det var ett misstag att både Dragon Age 3 och Half-Life 3 finns med på denna lista. Någon anledning till varför de fanns med där överhuvudtaget gavs inte.

För folket som vill göra som Patrik Sjöberg och leva på hoppet kan ju hoppas på att de insåg sitt misstag och försöker nu reparera misstaget genom att säga att det endast var ett misstag. Som jag nämnde nedan, om Dragon Age 3 dyker upp på EAs presskonferens senare i dag så kan nog hoppet väckas vid liv igen annars är allt precis som vanligt igen.
www.eurogamer.net

UPPDATERING 2:
Valves Doug Lombard bekräftade nyligen att Valve inte kommer visa Half-Life 3 på Gamescom.

We will have the Steam team there to meet with developers and publishers. No game showing planned. "

Permalänk
Medlem

Så typiskt av tyskar att förstöra stämningen på det här viset genom att trolla.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nej!

Inte utan ett Episode 3 dom får fan slutföra det dom började Hela HL2 är bara ett stort WTF..

Bring the fanboyism MOFO's...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fan vad jag hoppas på att ryktet stämmer. Vill ha ett nytt HL, bästa FPS-serien ever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Fan vad jag hoppas på att ryktet stämmer. Vill ha ett nytt HL, bästa FPS-serien ever.

Ja visst är den speciell, och lätt att fastna i, fräckt upplägg och en bra story etc etc etc. Men (?) "bästa FPS-serien ever" det vet jag inte om jag tycker.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag skiter i half life 3. Vill ha source 2. Om half life 3 är till för att demonstrera source 2 köper jag det.

Permalänk
Avstängd

tufft, dock så undrar jag vad som hände med den nu faktiskt planerade, half life 2, episode 3.

Jag vill hemskt gärna se hur storyn fortsätter.

Tror knappast att dem kommer lyckas göra en ny form av banbrytande FPS som både half life 1 och 2 var, något tufft blir de säkert.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Var ju fan på tiden att nåt hände med HL3. Lansering om några valve år då!

Permalänk

Half life 3 finns att boka på cdon.com nu http://cdon.se/spel/half_life_3-17451265

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag skiter i half life 3. Vill ha source 2. Om half life 3 är till för att demonstrera source 2 köper jag det.

Så jag tänker också korkat att släppa HL3 i nuvarnade motor då kan dom lika bra slå på stort som dom gjode med HL2 Motorn var/är mer imponerade än vad spelet är.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Allexz:

Här har vi en som svalt all propaganda med hull och hår

Det finns två anledningar att sätta upp och utveckla system för att tvinga användare att vara online. Dels är det som en tjänst för att hålla ordning på sparade filer och installationer och dels är det för att skydda sig mot piratkopiering. Den första kräver egentligen inte att man alltid är online så kvar är piratkopieringen. Det kostar pengar att utveckla sådana system och det kostar pengar att driva servrarna så de gör det inte bara för att djävlas.

Sen om det bara är piratkopiering som gör att deras spel säljer dåligt är en helt annan fråga. Jag är fullt medveten om att en piratkopia inte betyder en förlorad försäljning men det är inte samma sak som att piratkopiering inte innebär en förlorad inkomst. Om så bara 1 % av alla piratkopierade spel är en förlorad inkomst så är det fortfarande en förlorad inkomst eller hur?

Sen får du rättfärdiga ditt piratande bäst du vill men det här är och förblir ett direkt svar på piratkopiering. Precis som all annan avancerad DRM. Ingen hade orkat lägga ner så mycket tid och pengar på det om det inte hade behövts.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Half life 3 finns att boka på cdon.com nu http://cdon.se/spel/half_life_3-17451265

Releasedatum: 2012-12-31

Yeah.. right. låter som lite webbhallen jobb egentligen
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/135975-play...
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zotamedu:

Det finns två anledningar att sätta upp och utveckla system för att tvinga användare att vara online. Dels är det som en tjänst för att hålla ordning på sparade filer och installationer och dels är det för att skydda sig mot piratkopiering. Den första kräver egentligen inte att man alltid är online så kvar är piratkopieringen. Det kostar pengar att utveckla sådana system och det kostar pengar att driva servrarna så de gör det inte bara för att djävlas.

Sen om det bara är piratkopiering som gör att deras spel säljer dåligt är en helt annan fråga. Jag är fullt medveten om att en piratkopia inte betyder en förlorad försäljning men det är inte samma sak som att piratkopiering inte innebär en förlorad inkomst. Om så bara 1 % av alla piratkopierade spel är en förlorad inkomst så är det fortfarande en förlorad inkomst eller hur?

Sen får du rättfärdiga ditt piratande bäst du vill men det här är och förblir ett direkt svar på piratkopiering. Precis som all annan avancerad DRM. Ingen hade orkat lägga ner så mycket tid och pengar på det om det inte hade behövts.

Det är just det, spelen blir dyrare och såkallade skydd utvecklas, allt kostar mer pga att bolagne inte tjänar tillräckligt med pengar..
Guess why? Skiten spenderas på dessa totalt värdelösa DRM skydd som scenegrupperna tar sig förbi ändå i slutändan.

Jag är väl kanske en pirat men har börjat köpa fler och fler spel som jag laddat ned och "alltid gjort" (Alltså köpt de spel jag gillar)
Men när spel kostar 600 spänn t.ex och är värdelösa så finns det ingen mening med att fortsätta köpa dem. Bort med skitskydden och sänk priserna istället så tjänar bolagen mer (tror jag)

Nu var du väl rätt medveten om detta men iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Finns det något samband med denna?

http://imgur.com/DLsGJ

Tyvärr inte, det visade sig att det handlade om Black ops 2 :/

OnT, Valve har än en gång lyckats göra mig besviken. Hoppas fortfarande på någon information över huvud taget dock.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zotamedu:

Det finns två anledningar att sätta upp och utveckla system för att tvinga användare att vara online. Dels är det som en tjänst för att hålla ordning på sparade filer och installationer och dels är det för att skydda sig mot piratkopiering. Den första kräver egentligen inte att man alltid är online så kvar är piratkopieringen. Det kostar pengar att utveckla sådana system och det kostar pengar att driva servrarna så de gör det inte bara för att djävlas.

Sen om det bara är piratkopiering som gör att deras spel säljer dåligt är en helt annan fråga. Jag är fullt medveten om att en piratkopia inte betyder en förlorad försäljning men det är inte samma sak som att piratkopiering inte innebär en förlorad inkomst. Om så bara 1 % av alla piratkopierade spel är en förlorad inkomst så är det fortfarande en förlorad inkomst eller hur?

Sen får du rättfärdiga ditt piratande bäst du vill men det här är och förblir ett direkt svar på piratkopiering. Precis som all annan avancerad DRM. Ingen hade orkat lägga ner så mycket tid och pengar på det om det inte hade behövts.

Jag förstår din tanke men har svårt att hålla med.

Jag är frågande till vem är det som bestämmer att företaget ska lägga ut x antal $ på att utveckla skydd och liknande.

Som på vilket annat företag som helst så antar jag att det är ett högt uppsatt yrt höns som knappt inte ens har en aning om vilka produkter de sålde förra året. Det räcker ens att det kommer en nyhetsartikel om hur "enorm" ekonomisk förlust piratkopieringen skapar så surrar aktieägarna som små hjärnlösa bin.

Det behöver inte finnas någon som helst ekonomisk utredning till anledningen bakom t.ex Ubisofts konstanta mediefittande, men någon ekonom har väl lovat VDn att den konstanta ekonomiska förlusten de lider pga ett online antipiratsystem är gott i slutändan då det håller aktieägarna glada.

Vem har sagt att jag ens piratkopierar spel? Nej, ironiskt nog med tanke på ämnet så handlar jag den största delen av mina spel på Steam.
Ännu mer ironiskt är att jag är snål som fan när det kommer till spel och jag köper inget annat än de bästa titlarna (i personligt tycke dvs) och INGA av de spelen kräver att vara online konstant, men "seriösa" företag med "AAA" titlar som t.ex Ubisoft, de kräver onlineautensiering för att man ska kunna spela sketna konsollportar

Permalänk
Medlem

Ack och ve, brustna drömmar smärtar fortfarande, och i smärtans djupaste dal ligger det mörkaste av alla hopp och gror, att vi en dag ska få se denna HL3 =(

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Till alla som säger att det har tagit för lång tid och att spelet inte kommer... Glöm inte att manen bakom dr.breen's röst dog runt mars 2010 vilket kanske tvingade Valve att göra om en stor del av storyn i Half Life 3. Själv tycker jag att Valve gör rätt i att hålla spelet tills DOM är nöjda och inte släppa ett skit spel som ingen blir nöjd med!

http://techcrunch.com/2010/03/25/voice-actor-who-played-half-...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Tvivlar det kommer något :/ Men fy tusan vad jag hoppas.
Men efter episode 3 lades ner/försvan och 0 om HF3 så är hoppet väldigt litet.

Permalänk
Medlem

Finns två anledningar till att det inte kommer några fler episodes eller ny serie.

Gabe och Valve kan inte räkna till 3.

Gordon Freemans röstskådis har dött.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

inte rök utan eld, det är inte bara ett misstag , ligger säkert nåt i den, kom bara kanske lite för tidigt

Permalänk
Avstängd

Säger då iaf 1sak som jag vet att alla här håller med om

Vi får då tammefan hoppas att de ger fan i att släppa skiten till skräpbox och leklådan 3 då deras hårdvara är outdated och PC är bättre på alla sett som kan nämnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Gordon Freemans röstskådis har dött.

Du menar han som är stum ;).

Känns väl lite som om att Valve endast nöjer sig med något som är här för att stanna i några år framöver. Precis som HL1 och HL2 har gjort. Men det är nog stenhård konkurrens nu. Och med det så syftar jag på stora titlar som BF3, COD och Crysis. Det är ju absolut inte lätt att vara störst,bäst och vackrats nu. Och sedan så har vi konsolmarknaden också.
Tuffa tider :).