Ethernet meddelande men varför?

Permalänk
Medlem

Ethernet meddelande men varför?

Hej.

Här kommer en sådan där onödig fråga från en novis men jag ställer den ändå.

Startade just upp Vista burken och fick meddelande om att drivrutiner för ethernet måste installeras eftersom ny maskinvara hade upptäckts. Men jag har inte lagt till någon ny maskinvara utan kopplade ur en kontakt som förser 2 fläktar med ström (den ena lät illa så jag kopplade ur dem under drift, fy-fy jag vet). När jag satt i kontakten och startade upp datorn igen så slapp jag meddelandet men varför fick jag det från första början? Fläktar räknas väl inte som maskinvara, det brukar de inte göra. Har upplevt samma fenomen en gång tidigare och då var backup hårddisken bortkopplad men nu fanns den med hela tiden. Så vad menar windows egentligen?

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Har du 2 portar? Kanske bara har använt den andra förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har du 2 portar? Kanske bara har använt den andra förut.

Vilka portar tänker du på? Förstår inte riktigt vad du menar där. Datorn befann sig i det tillstånd den var när jag stängde av den igår kväll (OK inatt om vi ska vara petiga). Ibland brukar jag lägga över internet förbindelsen på den stationära för att titta på filmklipp ordentligt men detta brukar inte datorn uppleva som något problem (har säkert inte med det här att göra). Ingen maskinvara har rörts.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Allt du gör "hot" som är anknutet till moderkortet får alltid
konsekvenser av något slag.

Undantaget är om dit moderkort och ditt chassi tillåter
"hotswap" av tex hårddiskar.

Mitt råd: GE F-N ATT ROTA I BURKEN NÄR DEN ÄR PÅ!

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet. Förlåt mig så mycket.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

... Ibland brukar jag lägga över internet förbindelsen på den stationära för att titta på filmklipp ordentligt men detta brukar inte datorn uppleva som något problem (har säkert inte med det här att göra). Ingen maskinvara har rörts.

Du undrar vad som är fel med nätverksanslutningen, då du flyttar nätverksanslutningen ifrån problemdatorn till en annan dator?
Du kan just ha besvarat din frågeställning snabbare än du tror.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Nej, med internetförbindelsen är det inga problem. Att jag flyttar förbindelsen (kabeln) beror på att den här laptopen har för klena resurser för Youtube och liknande. Forum och liknande går bra men inte filmer på nätet. Jag borde skaffa mig en router men allt kostar. Laptopen ska inte stå här heller.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone