SweClockers [SweC] - GW2 Guild

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Tänkte bara berätta att vi nu är uppe i 40 medlemmar, kul att så många är intresserade! Är det någon mer än jag som kommer sitta uppe klockan 06:00 på lördag och spamma "Log in"?

kommer också att göra det

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Självklart är man uppe kl 06.00! btw EpicBlobfish, ska man whispra dig vid release eller? antar att jag sitter på mumble iallafall.
Angående officerpossitionen. Ska du ha hjälp med något innan release? Isåfall PM:a här så kan jag hjälpa till!

Jag kommer in på mumble runt 08:00, du kan whispra mig om du kommer in tidigare än så. Nu innan release finns det inte så mycket att göra förutom att vänta (om du inte råkar kunna php/html/css/javascript?), när det väl är släppt så kommer jag behöva lite hjälp med invitering av folk så att det går så smidigt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag kommer in på mumble runt 08:00, du kan whispra mig om du kommer in tidigare än så. Nu innan release finns det inte så mycket att göra förutom att vänta (om du inte råkar kunna php/html/css/javascript?), när det väl är släppt så kommer jag behöva lite hjälp med invitering av folk så att det går så smidigt som möjligt.

Du är medveten om att servrarna ev kan öppnas upp till 3 timmar tidigare? Alltså mellan 06.00-09.00
Tyvärr. Är ingen programerare
Okey, men jag kommer vara på mumble lite innan 06.00

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Du är medveten om att servrarna ev kan öppnas upp till 3 timmar tidigare? Alltså mellan 06.00-09.00
Tyvärr. Är ingen programerare
Okey, men jag kommer vara på mumble lite innan 06.00

Ja, jag ska vara uppe vid 06:00 men då jag inte vill väcka andra i huset så kommer jag inte in på mumble fören runt 08:00.

Permalänk
Medlem

Tidigt sängdags på fredag kväll. Tänker kliva upp kanske 8:30, äta frukost och vara klar till 8:50. Orkar inte kliva upp så tidigt om 06:00. Sitter hellre uppe lite längre på lördagkväll

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tidigt sängdags på fredag kväll. Tänker kliva upp kanske 8:30, äta frukost och vara klar till 8:50. Orkar inte kliva upp så tidigt om 06:00. Sitter hellre uppe lite längre på lördagkväll

eller så sitter man uppe redan 06.00 och sen så går man inte och lägger sig på lördagen

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

eller så sitter man uppe redan 06.00 och sen så går man inte och lägger sig på lördagen

yep

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

eller så sitter man uppe redan 06.00 och sen så går man inte och lägger sig på lördagen

Jag har skola och styrketräning att tänka på. Kan tyvärr inte låta ett spel gå före mitt riktiga liv, så nördig är jag faktiskt inte

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag har skola och styrketräning att tänka på. Kan tyvärr inte låta ett spel gå före mitt riktiga liv, så nördig är jag faktiskt inte

ja men skola är på vardagar, och komigen, har man väntat i år så kan träningen skippas 2 dagar ta upp hanteln på rummet som jag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Joinaar gärna! 15 år,headset. dock ny till mmorpg

Permalänk
Medlem

Kommer nog också sitta uppe vid 6-7 tiden : )

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Säg till att vara inne! Man kanske inte behöver prata, men blir man sugen på att köra WvW så är det alltid bra att ha folk inne
sen vem fan tycker att det är kul att spela själv

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

GW2 är ju verkligen ett spel som ska spelas med andra. Visst, det är ganska kul själv också men det blir så mycket bättre om man har några andra att springa runt och slakta med

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Reggad på hemsidan, har folk bestämt vad dom ska spela? Sjukt svårt att bestämma sig..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tacomix:

Reggad på hemsidan, har folk bestämt vad dom ska spela? Sjukt svårt att bestämma sig..

Jajemen! Human Ranger, men kan inte bestämma mig för vilka vapen :/ Greatsword/Longbow funkade bra, men shortbow var också riktigt roligt. Warhorn har en ovärderlig swiftness skill.

Trots att man valt ras och klass är det fortfarande massa valångest x)

Permalänk
Medlem

Kommer lira Human Thief

Jag kommer joina guilden men planerar inte att vara aktiv i Mumble då jag ofta pratar med polare genom skype men kommer vara aktiv och kan komma in på Mumble vid event då det är till fördel.

Hur är det egentligen med startup time? Hur vet ni att de kanske drar igång tidigare än 09.00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Hur är det egentligen med startup time? Hur vet ni att de kanske drar igång tidigare än 09.00?

Dom har gått ut med det i sociala medier och sagt att dom kanske startar servrarna upp till tre timmar tidigare för att inte få en enorm rush vid 9-slaget.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Låter trevligt att ha några att spela med emellanåt, även om man inte har tid att spela varje dag.

Permalänk

Vi är nu uppe i 53 medlemmar och jag börjar fundera på hur många det är man kan vara i gillet utan att uppgradera antalet platser. Är det inte 50 som är gränsen, eller kommer jag ihåg fel? Är det någon som har koll på vad det kostar att uppgradera så att alla kommer in?

Permalänk
Medlem

kostar väl influence points? eller har jag fel nu?

synd att deras wiki när nere.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

kostar väl influence points? eller har jag fel nu?

synd att deras wiki när nere.

Jag tror att man går till en NPC och köper för guld, tror att jag såg en sådan i Divinity's Reach bredvid Dwayna statyn förut.

Permalänk
Medlem

Hur snabbt skickar ni invite till guilden? Jag är online imorgon från 06.00, kommer in direkt när servarna går online

Permalänk
Skrivet av Fuusko:

Hur snabbt skickar ni invite till guilden? Jag är online imorgon från 06.00, kommer in direkt när servarna går online

Så fort jag har fått ihop 1s och skapat guilden kommer jag att börja invitera folk och om KlyfftPotatis eller Kalium är online så kommer även de att hjälpa till. De som registrerade sig senast kommer att få vänta några extra minuter på att jag får ihop pengarna som behövs för att expandera antalet platser från 50 till 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Hur snabbt skickar ni invite till guilden? Jag är online imorgon från 06.00, kommer in direkt när servarna går online

Senast jag kolla så var det bara guild leader som kunde skicka invites, eftersom inga andra ranks hade skapats.

Att upgradera storleken borde inte vara några problem tror jag... Alla donerar lite silver till guilden och vipps så finns det tonvis med guld. Om man minns rätt så kunde man sätta insättning/uttag access för bägge guild bankerna, så det är ju bara att använda en av dom som alla kan sätta in på men bara några kan ta ut för att köpa möjliga guild upgrades. Ingen aning om vad det kostar dock.

Edit: Hupps too late lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Så fort jag har fått ihop 1s och skapat guilden kommer jag att börja invitera folk och om KlyfftPotatis eller Kalium är online så kommer även de att hjälpa till. De som registrerade sig senast kommer att få vänta några extra minuter på att jag får ihop pengarna som behövs för att expandera antalet platser från 50 till 100.

50 är gränsen, och om jag minns rätt så kostade första uppgraderingen 1s.
Jag kommer inte in före 9 imorgon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag kommer in så fort min son somnar igen efter att ha väckt mig. Troligtvis runt 8 tittar jag in på mumble.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag är inne i Mumble men har inte access till någon kanal.. :S

EDIT: Glömde registrera

Permalänk

Jag lyckades logga in och skapa guilden, vart dock kickad precis och nu går det inte att logga in för mig längre

Permalänk
Medlem

God morgon!

Nu har jag skapat min första karaktär - lite läskigt att skapa karaktär känns det för nu är det ju på riktigt!

Hur som helst så heter min första char:

Riyannah Icefire (Far Shiverpeaks)

Vv invite vid första bästa tillfälle! Har barn och fru vakna också så inte aktuellt med Mumble just nu

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Någon som kan langa en invite till mig?
Patches Soultwister

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood