Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Även här, motivering? Har haft ett förut som jag var väldigt nöjd med, isolerade ljud utifrån grymt bra samtidigt som den inte var något fel på ljudkvalitén. Dessutom höll det för det mesta då jag brukade ligga i sängen och kolla på film med det.

Trevligt för dig, beror väl på hur kräsen man är. Vissa tycker ljudet från 50kr hörlurar från ÖB låter bra.

Permalänk
Medlem

Måste vara ett moderkort som hette Asus P5 E som var det buggigaste och det otroligt ostabila moderkort jag inhandlat så det blev återköp på det.

Permalänk

Avgiften för radio och tv är nog den sämsta produkten jag har köpt tror jag...
Snacka om skräp och dyra pengar för ingenting.

Skämt åsido, så är nog det bland det sämsta jag köpt ett Koss SB45 headset.
Dåligt ljud, dålig mic, och gick sönder för ingenting. Men sen får man ju vad man betalar för också!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Brödrostar är en annan elpryl som aldrig fungerat för mig, oavsett hur många olika och vilken modell jag köper så går de ALDRIG att köra utan övervakning för mig oavsett inställning, "poppar" aldrig upp i tid, slutar alltid med förkolnat bröd och rökutveckling. Det enda som fungerar är att sätta en timer och manuellt stänga av.

Haha, jag skulle inte satsa på en matlagnings-karriär om jag var du

Permalänk
Medlem

Köpte 2st His radeon hd 3870 iceq3 och ett HD 2900XT för 600 spänn var bara skräp till dom nya spelen idag. :/

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Orginalmål med plusmeny

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Narien:

Haha, jag skulle inte satsa på en matlagnings-karriär om jag var du

Hehe ingen risk, även om jag inte tror feldrabbade brödrostar har så stor inverkan på kockyrket!
Får helt enkelt låta toast skagen frånvara från menyn.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Men att man kan få en OUYA för 850kr med frakt inkluderat till sverige så tycker jag inte att det har någon större betydelse.
Boxee borde uppgraderas om den är gammal. Att de fortfarande säljer den med gammal hårdvara är ju ett skämt.

Ja och du får den i mars/april nästa år.. Skärp till dig nu. 100usd + frakt + tull + moms blir inte 850sek.
Ouya är ingen produkt, de är en idée som har en grovt stor chans att fortfarande floppa eftersom de inte ens ha slängt fram en prototyp att visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hehe ingen risk, även om jag inte tror feldrabbade brödrostar har så stor inverkan på kockyrket!
Får helt enkelt låta toast skagen frånvara från menyn.

Sen när kör man toast skagen i brödrost i kockyrket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Sluta mytta för fan, du har INTE köpt en bil i den där åldern, speciellt inte för dom pengarna

Jag är 16 år och har en egen Saab 9-5 till övningsskörning. Så sluta kom med kaxiga kommentarer som att du skulle veta allt om alla.

Saaben var i förövrigt ett väldigt bra köp.

Mitt sämsta köp var nog ett USB-minne som gick sönder efter två dagar.

MVH/KAD0109

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Humper:

Sen när kör man toast skagen i brödrost i kockyrket?

Sen aldrig. Som sagt - brödrostens funktion eller brist på sådan inte har så står inverkan!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Måste nog ha varit min gamla LG KS360, fyfan vad dålig! Kortslutning efter 2-3 veckor...

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Mjogaryd<3:

Saitek Eclipse Keyboard. Värsta skiten jag haft, plastigt och gick lätt sönder.. :/

Köpte ett för ca 5 år sen som mina föräldrar fortfarande använder och fungerar helt perfekt! Det ska även tilläggas att det inte har varit sparsamt använt.
Man kan ju alltid råka ut för måndagsexemplar!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCnörden:

Razer lycoza tangentbord
Aldrig mer razer

Jag har köpt två prylar från dem, men värst var en trådlös ljudsändare från Logitech som använde bluetoth. Så fort jag surfade hackade ljudet jag sände till en ljudanläggning från min bärbara. Efter två månader lade den av, fick en ny med samma problem och också lade av efter 2 månader. Tror den kostade 1200 kr men jag gav upp och slängde skiten.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

En billig kass Philips mp3 spelare. Skall mkt till innan jag köper ngt av Philips igen...

Permalänk

GTX 560 TI OC + OCZ agility 120GB SSD

560:
Hade fruktansvärda problem med Drivrutiner, Kraschar, frysningar osv, framförallt på BF3 men även diverse andra spel.
Brutala coilwhines på mitt första exemplar.

OCZ:
Kom med dålig firmware, så jag fick leva med blåskärmar var 15 min.
Lämnade in datorn, fick en ny SSD med "bättre" firmware.
Bättre? nja...Blåskärm random, 2-3 timmar, 2-3 dagar osv.

Det som irritererar mig mest är att trots allt förbannad tid man har lagt på att försöka återgärda problemet så sitter man fast med samma problem än idag.

4000kr halvvägs i sjön.

Blir att inhandla nya grejer snart.

Permalänk

usb-hörlurar/headset från tritton, sämsta skiten någonsin .. ljudet lät som en radio från 1930 .. och sen va dom gjorda för folk med små huvud .. vilket resulterade i att dom sprack efter 1 minut

Permalänk

Haft otroligt otur med headsets

köpte 300kr headset från Clas Ohlsons, micen funkade int så ja köpte ett Creative Fatal1ty som hade löskontakt så det hördes inget från vänstra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Razer lycoza tangentbord
Aldrig mer razer

Samma här, jag är förvånad över hur den klarat alla mina ragesmällar. Dock har flippsen på baksidan tackat för sig.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Zowie hammer headset. Gick igenom 3 st på lite mer än en månad sen orkade jag inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tyvärr är det mest hjärnlösa gamers utan kunskap om hårdvara som handlar XFX, nu menar jag inte att kunna urskilja på vilket grafikkort som presterar bättre och vilken slot den ska sitta i. Utan vi som håller i en PCB och tittar på hur komponenterna sitter och mängden lod som använts. Samt kvaliteten av PCBn i sig.

Källa på det! Annars välj dina ord bättre

Permalänk
Medlem

APS kamera och scanner. Året efter kom digitalkameran. Herregud. Scanna en bild i APS och öppna i en dator och jämför med vilken digitalkamera som helst.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

MiniDisc den minsta som fanns på den tiden samt en stationär för att enklare kunna göra egna skivor. Tror Jens of Sweden tokdominerade året efter.

Min Onkyo TX-NR5007 köpt för 24000 kr. Kostat 10000 och laga på 2 år.

Sämsta mobil HTC Touch Diamond lätt. Pinne och trycka med och ett skit OS.

Hur många sitter med dammiga instrument till sina tv-spel hemma

Finns ju mycket. Förvånad att folk skriver så nya saker. Var värre förr. Tänk filmkameror med liten hårddisk och kass upplösning mm.

Permalänk
Medlem

Första genrationens iPod i USA, den var fullkomligt värdelös och omöljlig att synka med iTunes, den krashade efter några veckor för att sedan aldrig vakna mer

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Crossfire <<. Använder det andra grafik kortet knappt och när jag använder det så brukar det oftast inte funka som man vill . Blir ett singelkort nästa gång .
Även Diablo 3 :/

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Rotfruktschips

kan bara instämma .. fy fan vad vidriga dom va

Permalänk
Medlem

ps3 4 gamers Cp pro gaming headset Kostade mig 700kr för ren skit

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk

Speldator ifrån Elgiganten för 11k.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

Källa på det! Annars välj dina ord bättre

http://hardforum.com/showthread.php?t=1601246
http://www.overclock.net/t/641684/warning-xfx-5770-now-only-u...

Sen finns det massvis med posts om folk vars 8600gt har gått sönder på grund av XFX dåliga val av capacitors. Samma sak med några graifkkort ur 5-serien. Att de väljer billiga komponenter är allmänt vedertaget vid det här laget. Självklart spelar det endast roll om det inte är referensmodellen.

Permalänk

SE Xperia X1i, främst pga att Windows Mobile 6.1 Professional var det mest horribla OSet jag någonsin stött på. På pappret kändes det som en bra telefon och tyckte även att den var snygg, men det var lätt den sämsta mobil jag haft. Att försöka surfa på den var en mardröm.

Sen har jag även haft ett moderkort från XFX som var rena skiten, ett XFX GeForce 8200. Det moderkortet strulade från dag ett och oavsett vilka komponenter man än matchade det med så fick man vara glad dom få gånger som allt fungerade som det skulle.
Lidandet blev dock inte så långvarigt då kortet gick sönder efter bara ett halvår. Eftersom XFX senare valde att lägga ner produktionen utav moderkort helt och hållet så tror jag ju inte heller att jag var ensam om att ha problem med deras moderkort...

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Inte jag själv men i min familj är min brors två Apple MBP 13 det absoluta botten nappet. En från 2010 med C2D och en från 2011 med i7. Båda pajade på ett eller annat sätt efter ett tag och hör och häpna, Apples garanti gäller inte serviceställets påstådda/påhittade felbeskrivning på fuktskador på logic boardet (på två olika datorer som använts helt vanligt). Jag lagade den första genom att köpa ett kort på ebay för 1/3 av deras ockerkostnad. Skulle hellre skära mig med kniv än att köpa hårdvara av Apple.