Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Sluta mytta för fan, du har INTE köpt en bil i den där åldern, speciellt inte för dom pengarna

Jag köpte min första bil när jag var 15 . 18000 kostade den och det var mina sparpengar som betalade den. Sen när jag var 16 och billjud etc var klart så blev det övningskörningsbil. Så varför skulle han inte kunna äga en sunkig c5? Dyra är dom inte av första årsmodellerna iaf.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Vill du vara snäll att utveckla? Den har nyligen fångat mitt intresse och har som plan att använda som nästa mobil.

Jag skulle rekommendera htc one x, bästa android telefonen jag någonsin haft. LG suger tyvärr överlag med buggig mjukvara och sena uppdateringar.

Visa signatur

P8P67WS Revolution B3/2600K@4,4GHZ/16GB CMX8GX3M2A2000C9/2xGTX580 DirectCUII/4xCorsair 90G Force/AX1200W
/BenQ XL2410T/3d Vision

Permalänk
Medlem

Biltemacykel: På första cykeln gick kedjan av, efter mycket om och men så fick jag en ny cykel färdigmonterad att hämta (15mil resa), resultatet av utbytescykeln är att kedjan hoppar både fram och bak då och då, den rullar med trögt sånt motstånd så man får nästan trampa i nedförsbackar. Biltema tar gärna emot cykeln för reparation men om de anser att det inte är garantiärende så får jag betala reparationen (jag har cyklat 4mil totalt på den) men 15milx2 resa för att lämna/hämta en cykel som kostar 995kr är det inte värt det om de bedömer att det är icke garanti (den funkar men helt plötsligt så sitter kedjan fastkilad och man får gå hem till verktygslådan). De vill iaf inte häva köpet, inköpt i april i år användes första gången i juli en liten längre tur och då gick det fel.

SWTOR: hade nog för höga förväntningar spelade i 3dagar (jag försökte verkligen) sen loggade jag aldrig mer på.

DiabloIII: Riktigt Höga förhoppningar, dock rätt kul upp till inferno men det känns som ett konsolspel, irriterande att göra om quest när man bara vill grinda bossar som i D2, AH förstörde spelet istället för att leta grejer så snackar man om att köpa gearen på AH.

Xbox: Köpte det mer eller mindre för halo, spelade bara igenom det sen använde jag aldrig det. byttes mot ett ps2

Xbox360: Vet inte varför jag köpte det men jag spelade bara någon vecka under ett år, sen såldes det begagnad. Det blev reparerat en gång på garanti.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Geforce FX 5600. Första och sista saken jag köpt utan att kolla recensioner

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Sciphone: Kinakopia av iphone som köptes och användes 2-3 dar innan jag blev för less och inhandlade en ny (var panik eftersom min andra hade lagt av).

Psp GO: rea för 1200 på mediamarkt och 10 spel följde med. körde väl med den en helg sen har den legat där den ligger nu, ett år senare.

HP dator 2011 som jag fick av telia för att binda mitt mobilabonnemang igen. Idlade out-of-the-box på 65 grader och stängde av sig när man skulle göra backupen, sålde den efter 1 dag.

Snöskoter 2010: Kom på efter ett par månader att jag körde för lite för att ha en leksak som kostar som en nästan ny bil, sålde och köpte en för 1/3 av vad jag fick för den.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Att hata siberia är lite ett sätt att visa sin mogenhet för de andra användarna på swec.

Stämmer bra det, vem tror dessutom att hörlurar för runt 400:- ska ge någon extrem ljudsensation?

Sen finns ju affärer där man får provlyssna, fast då lär man ju lyfta på rumpan istället för att klicka "köp" på internet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Sämsta funktionsmässigt utan tvekan Samsung V200

"över 140 timmar standby, OCH de hänger med TVÅ batterier" enligt säljaren på The phone house ( GE Phonehouse då).
I verkligheten ca 18timmars standby - läs: larmet ringer inte på morgonen om du glömmer att stoppa i laddaren(!).
Batteri nr2 kan även bara laddas när det sitter monterat i luren så det var en klen tröst.
Tror jag betalade ca 5500 för den. Svider än idag när jag tänker på det.

Sämsta kvalitet, Razer boomslang 2000

Två stycken lyckades jag förbruka under ett år.
Även om jag vill minnas att drivrutinerna inte var speciellt tillfredställande så var musen i sig väldigt skön att använda.
Men en mus i 1000kronors klassen bör hålla långt över ett år tycker jag, det blir aldrig mer en produkt ifrån Razer.

Permalänk
Medlem

VGA Switch, trodde i min "ungdom" på 90-talet att det var bra skit, men fy fan va mycket man tappa i bildkablité till min CRT skärm.

men om man bortser från det så var det soft å trycka på knappen för en annan dator

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Hotas:

Samsung Galaxy S2 LTE.. Första som hände är att kameran gick sönder,, Sen så tappar den mottagningen hela tiden!
Skulle väntat 1-2veckor till och köpt S3an..

/H

Kan bara hålla med!

Permalänk
Medlem

Dlink DI-624

Ägt 3 st. 2 av de dog under första dygnet. Den tredje lever fortfarande men är sen något år utfasad.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Comhem bredband

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk
Medlem

WoW Annual Pass. Betala ett år för en ful häst, Diablo 3 med recyclad story och MoP beta-access sist av alla.

Permalänk

Sony 890 till dottern, det var bara inlämnad på reparation hela tiden.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

XFX har väl inga kort i 5-serien?! I början av 2009 beslutade de att de inte skulle använda nVidia chip mer för att gå över till Radeon, 5-serien kom i November 2010

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar 5 serien som i 5000 serien. Alltså 5850 osv.

Permalänk
Medlem

Hej har du testat att sätta en switch i mellan? Brukad göra under för filöverföring.
(Koppla routern till switchen och nasen och datorn till switchen)

/Aragon

quote=Kilroy;12621963]Hmm, jag skulle nog säga min Western Digital Mybookworld 2TB NAS.
Den är så seg så det känns helt meninglöst att ha 2TB som jag ändå inte kan använda ordentligt då den är så jävla seg.
Filöverföringen maxade som mest på 13-15 megabyte per sekund men ligger i dagsläget på runt 5 megabyte per sekund.

Dessutom är den allmänt seg att bläddra runt i så den är inte bekväm att använda som backup av småfiler heller.[/quote]

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Saitek Cybort tangentbord. Plastigt, segt, svårt att hålla rent och på tok för dyrt i gämförelse vad man får.

Plastig är det som alla tangentbord fast jag älskar mitt endå:) (7 serie)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Razer Naga. Glidsen släppte efter mindre än en månads användning.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Nån billig stationär TEAC-cd-spelare som hade problem med att läsa av skivorna med hack som följd,tog dock ett tag innan den byttes ut mot nåt bättre.
Koss spark plug,bara bas
Koss porta pro,loudness-ljud,fastnar i håret,läcker ljud både in och ut,tveksamt bygge,dyra var dem med.
Nån sonyericsson handsfree med inbyggd radio,man kunde inte sänka volymen så den lämnades tillbaks.

Permalänk
Medlem

Min första till 3:e SSD utav OCZ modell Vertex 2. Crash, crash och crash. Det som gjorde mig argast var nog att OCZ själva ville att man skulle skicka in ssd'n till dem. Det tog 3 månader innan jag fick ett svar från dem. Så jag tänkte att jaja, då kanske det bara var min enhet som strulade och köpte mig en helt ny vertex 2 igen. samma sak. den sket sig och den här gången skickade jag tillbaka den till Dustin och fick en ny av dem. Gissa.. Jag bytte tillslut ut den mot den jag har nu och den är en Intel och den rullar på än idag.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk

...

HTC Desire.. Sämsta mobilen jag någonsin har införskaffat. Var på toppen tydligen då, hatade den. Slängde in den i väggen och köpte en iPhone istället. På tala om sämsta köpet så är iPhone mitt bästa köp. Love it, man.

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Medlem

Silly silly LG

Skrivet av -NoH-:

LG U880 - Plast och åter mer plast av den värsta tänkbara sorten. Värdelösa mediefunktioner (den marknadsfördes som en musikmobil av 3) då den kunde inte låta musikspelaren gå i bakgrunden. Slutade med att skärmen flög av.

Hade helt glömt av att jag hade en sådan här själv, måste nog varit mitt sämsta köp!

Visa signatur

Green
Våga fråga, våga googla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Men att man kan få en OUYA för 850kr med frakt inkluderat till sverige så tycker jag inte att det har någon större betydelse.
Boxee borde uppgraderas om den är gammal. Att de fortfarande säljer den med gammal hårdvara är ju ett skämt.

Varför skulle det vara ett skämt? Varför behöver du bättre hårdvara?

Den kan streama Full HD blueray, vad använder du den till år 2012 som den inte klarar av?

Permalänk
Medlem

Digitalkamera SH100

En Samsung SH100 digitalkamera som skulle kunna wifikopplas till androidtelefon.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=840485
Skärmen är för gräslig och näst instill oanvändbar när man ska trycka på den och jag har med 3 olika androidtelefoner (HTC Desire, HTC Desire HD och SGS3) fortfarande inte lyckats koppla samman med Remote View.

Jag får ont i magen av den kameran bara jag tänker på den, och jag har dessutom inte helt gett upp utan testar någon gång ibland igen.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem

Inget jag köpt men jag fick en World of Warcraft mus i julklapp. slutade med att man inte kunde styra lamp färgerna som dom hypade så förbannat mycket. lacken lossnade efter en vecka o visade igenomskinlig vit plast. fick sedan sitta i 3 veckor och börja hota med Konsumentombudsmannen innan Steelseries lyssnade på mig och gav mig mina pengar tillbaka. Riktigt dålig mjukvara var det också.

Permalänk

en corsair nova 60gb ssd, är nog det sämsta jag köpt i dataväg iallafall.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja mina föräldrar har en 407 årsmodell 07, dvs den nyare versionen av ditt "åk". Den ska vi inte tala om och mätaren står snart bara på 7000 mil :).
Visst de är väl ganska snygga, Har just nu en perfekt bil, japansk kvalité.

mini-disc är även det en riktigt rolig historia. Kom och gick på ett år ca?...

Japanesiskt is the only way to go! Har en Nissan Sunny -91 <3 som jag varit en stolt ägare av i 6 år, enda jag behövt fixa på den är grejer som jag klantat mig själv med! Ja å bytt nån lampa nån gång ibland

OT: Senaste sämsta köp jag gjort var en Logitech G300 som jag använde i 5 minuter innan jag spydde på den, brukar göra rätt mycket efterforskningar för att dra ner förlusterna till minimum, men ibland är det svårt när man inte kan pröva grejerna innan. Köpte också en HP laptop när jag hade för mycket pengar en gång, det ångrar jag också ganska ordentligt.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Diablo 3. Hypade det, förbeställde, gav 500kr för det. Spelade inte ens en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Sämsta kvalitet, Razer boomslang 2000
Två stycken lyckades jag förbruka under ett år.
Även om jag vill minnas att drivrutinerna inte var speciellt tillfredställande så var musen i sig väldigt skön att använda.
Men en mus i 1000kronors klassen bör hålla långt över ett år tycker jag, det blir aldrig mer en produkt ifrån Razer.

Givetvis bör den det. Min Intellimouse 3.0 fyller 9 år under sista kvartalet i år Den kostade 360 kronor ny om jag inte minns fel.

Annars är nog mitt sämsta köp inom hårdvara FX5900. För det första behövde jag inget kort i den kalibern, för det andra så var det inte i närheten värt pengarna. Det höll länge dock så man ska inte klaga på det. Gick ej sönder under drift utan verkar bara ha förvarats mycket dåligt. Var inte särskilt rädd om det då jag hade flertalet andra AGP kort ifall att

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett headset märke: trust, dyrare modell. Vet att märket är ett budgett märke, men jag köpte en dyrare variant, för jag tänkte att den borde vara bättre än de billiga varianterna av de fina märken. Det gick två veckor så hade alla lödningar släppt på insidan.

dock efter jag lämna in den så fick jag ett nytt ex och de har funkat problemfritt i snart 3 månader så de var nog ett måndags ex jag kom över först.

Permalänk

En mp3-spelare från Philips med hela 1 GB lagring, man kunde aldrig överföra musik till den.... och 1000 kr borta!