Någon ringde mig från utlandet och ville laga min dator

Permalänk
Medlem

Någon ringde mig från utlandet och ville laga min dator

Väcktes idag av att en kille ringde på hemtelefonen, han pratade engelska med något som lät som indisk brytning. Verkade som att han ville ge intrycket av att han arbetade för Windows. Han undrade om jag hade Windows och när jag svarade jakande började han snacka om att jag hade "infected files" på min dator. Dessa skulle "melt down the computer and eventually result in a bluescreen". Alla Windows användare skulle tydligen ha dessa infekterade filer enligt honom. Han ville guida mig till att "step by step" fixa dessa problemen. Jag tackade nej eftersom att han uppenbarligen ville något helt annat än att hjälpa mig. Jag har aldrig tidigare varit med om något liknande, att någon från ett annat land ringer hem till mig angående min dator.

Innan jag la på så gav han mig ett nummer, jag sökte upp det på internet och fick inga träffar, jag kan dock hört fel på numret eftersom att linjen var ganska brusig. När jag frågade efter en webadress sa att han kom från en sida som heter www.24hoursupport.com. Vet någon vad detta är för sida? Har något liknande hänt någon annan?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Hade på någon vänster lyckats missa den tråden när jag letade efter något liknande. Tack.