Hunger Games event i DayZ!

Permalänk
Medlem

Hunger Games event i DayZ!

Hittade ingen annan tråd om detta event, så därför gör jag en själv. Tanken bakom tråden är dels att informera er om eventet, samt agera som diskussionstråd under eventet - förutsatt att det är fler än jag själv som ska kolla.

Om ca en timme startar alltså ett "Hunger Games" event i DayZ som några av de största streamarna på twitch deltar i. Streamarna har valt ut varsin partner (många av dem är lojala viewers till streamarna) som de bildar lag med. Det hela är väldigt likt tävlingen från filmen: Det sista överlevande laget vinner. De ska spela på en begränsad del på kartan av Chernarus, det kommer spawna zombies, all loot ska (enligt info jag fått) vara spawnad från början och på helt annorlunda ställen än de vanligtvis gör i DayZ. Alla vapen som finns i DayZ ska finnas tillgängliga. Eventet ska övervakas och kontrolleras av admins från DayZ/Bohemia. Det är över 14 lag med och eftersom det är mycket prestige med i tävlingen så har detta potential att pågå i flera dagar.

Jag vet inte så mycket mer om hur tävlingen kommer gå till, men det lär visa sig med tiden. En sak som står klart är iaf att man inte kommer få sitta och campa på samma ställe hur länge som helst. Vad som kommer hända då vet jag inte exakt, kanske kommer admins spawna zombies rakt ovanför dem. Man har kommit överens om att ingen får vara inloggad på twitch för att läsa sin chatt, eller för den delen kolla in andras stream. Det går ju givetvis inte att kontrollera till 100%, men eftersom det inte är någon förmögenhet i prispotten utan bara ära och berömmelse borde det inte vara något problem.

Man kan följa detta genom en specifik stream med kommentatorer, eller via streamdeltagarnas egna stream.

Här är en länk där man kan sätta upp flera av dem samtidigt. För er som inte är så insatta i vilka som streamar DayZ till vardags kan jag rekommendera QNOmniKai, Lirikk och Sacriel som lockar flest tittare till vardags, där den förstnämnda är den som dragit ihop hela eventet. Personliga favoriter är (förutom Kai) ThinkingPcGamer, TommyTheGunner och D0wnfalll

Hoppas jag kom ihåg att nämna det mesta nu, andra får gärna rätta mig om jag skrivit något felaktigt eller lägga till mer info om tävlingen.

Jag kan också säga att detta forum har en representant med i tävlingen som partner till en av streamarna, vilket gör det ännu intressantare enligt mig!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Detta låter riktigt intressant att följa!
Dock verkar inte länken fungera för mig (dock finns det en Google cache av sidan, så den kanske är nere pga overflow).

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

låter intressant, men länken verkar inte funka, eller hoppar den igång samtidigt som tävlingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Detta låter riktigt intressant att följa!
Dock verkar inte länken fungera för mig (dock finns det en Google cache av sidan, så den kanske är nere pga overflow).

Skrivet av Kvistarn:

låter intressant, men länken verkar inte funka, eller hoppar den igång samtidigt som tävlingen?

Det stämmer att det är problem med streamlänken på grund av det enorma trycket. Det enda man kan göra ifall man vill ha flera av streams'en igång i samma fönster är att försöka då & då att uppdatera sidan. Annars får ni leta upp vem/vilka ni vill se här.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Har du några länkar till streamare som ska lira i eventet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Har du några länkar till streamare som ska lira i eventet?

Här är några:

http://sv.twitch.tv/qnomnikai

http://sv.twitch.tv/lirikk

http://sv.twitch.tv/deagen

http://sv.twitch.tv/thinkingpcgamer

http://sv.twitch.tv/tommythegunner

De ska snart börja!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

trögstartat event, men det kan nog bli bra om ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

trögstartat event, men det kan nog bli bra om ett tag

Blir lätt så när det är så många som ska spela samtidigt, i ett spel som är allt annat än felfritt

Men nu har det startat iaf! Episk inledning då det inte fanns nånting i mitten så många blev lurade!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Kul event det här! Skulle inte Sacriel vara med förresten?

Verkar vara mycket problem med servern dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Kul event det här! Skulle inte Sacriel vara med förresten?

Jo det skulle han, har inte en aning varför han inte är med.

Tyvärr verkar det som att eventet blir ett fiasko. DayZ som mod visar sina sämsta sidor. En massa lagg, desync osv som resulterat i konstiga dödsfall på vissa spelare. BattleEye kickar spelare och när de loggar in igen tappar spelare all sin gear. Riktigt synd.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk

Måste säga att det var riktigt ointressant att titta på tyvärr, speciellt när flera spelare gör kassa beslut, som kostar dem både tid och blod, och riskerar att få dem att dö.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkar fungera lite bättre nu på servern... lite kul när Downfall blev nästan överkörd av en traktor.

Skrivet av hanou:

Jo det skulle han, har inte en aning varför han inte är med.

Tydligen så är han sjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Verkar fungera lite bättre nu på servern... lite kul när Downfall blev nästan överkörd av en traktor.

Tro det eller ej, men killen som körde traktorn är medlem på Sweclockers!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Skrivet av hanou:

Tro det eller ej, men killen som körde traktorn är medlem på Sweclockers!

Marknadsföra mig på det där viset, skäms på dig hanou!

www.twitch.tv/Johanneslinnsen

Permalänk
Inaktiv

är det redan över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

är det redan över?

verkade inte finnas några streams kvar i alla fall, somna framför datorn runt 5 och då dog en efter en.

Permalänk
Medlem

Oväntat snabbt avslut på tävlingen. Lirikk vann efter att ha dödat både Puddn (som kom 2:a) och TommyTheGunners partner Johannes (även känd som Flashgawrdahwn här på sweclockers), vilket inte var helt oväntat eftersom Puddn och Johannes var dåligt utrustade jämfört med Lirikk. Enligt mig spelade Puddn bäst av samtliga i eventet utifrån sina förutsättningar, och hade han bara hittat t.ex. en Lee Enfield tror jag utgången blivit helt annorlunda. Han kom trots allt 2:a trots han bara hade en double barrel och en pistol modell sämre under hela tävlingen, samt att hans partner dog tidigt. Bortsett från att det var oerhört rörigt i början och problem relaterade till servern som jag redan beskrivit, tycker jag det var riktigt roligt att kolla på. Det här har verkligen potential att bli något framöver enligt mig, framförallt i "stand alone" spelet som kommer.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

fasiken att man missade detta, kan man se repris ellet något i den stilen på någon sida ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fan att inte

puddn

Dold text

vann.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2500K @ 4,7GHz | Gigabyte GTX 670 - SLI | 16GB, 1600MHz | Asus Sabertooth P67 | FD Newton R3 1000W | Samsung 830, 256GB | Crossover 27Q (27", 1440p)