Permalänk
Medlem

värt att uppgradera?

Tjenare. Tänkte be om lite råd.

Sitter idag på en klockad 955be. 16gb ram samt Radeon 7950

Men har funderingar på att köpa en 3570k cpu samt något mb. Totalpris runt 4000k + kylning.

Är det värt det? Bli det mkt prestanda ökning?
Använder datorn mest till spel. Så som bf3, d3 med mera?

Tacksam för råd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Tjenare. Tänkte be om lite råd.

Sitter idag på en klockad 955be. 16gb ram samt Radeon 7950

Men har funderingar på att köpa en 3570k cpu samt något mb. Totalpris runt 4000k + kylning.

Är det värt det? Bli det mkt prestanda ökning?
Använder datorn mest till spel. Så som bf3, d3 med mera?

Tacksam för råd

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Handlar om en omärkbar skillnad i spel, 4000:- i sjön vill jag hävda. Jag hade inte bytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ftx:

Nej. Handlar om en omärkbar skillnad i spel, 4000:- i sjön vill jag hävda. Jag hade inte bytt.

Kanske mer värt o köpa ett till 7950 istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Kanske mer värt o köpa ett till 7950 istället

Skickades från m.sweclockers.com

i vilken aspekt är du missnöjd med din nuvarande dator?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

i vilken aspekt är du missnöjd med din nuvarande dator?

Fps drops i bla bf3 när jag kör på ren high inställning. Fps drops när jag kör olika mmorpg spel.

Folk säger olika. En del att jag behövt ssd disk. Så det skaffades. En del att min cpu flaskar... Så jag vet inte vad jag ska göra för att den ska bli bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200