Hej alla
Tyvärr så kommer detta inte att passa. eftersom de modulära kontakterna sticker ut på baksidan av nätagget kommer de slå i grafikkortets baksida.
Om du inte redan gjort det så kontakta vår tekniska support via vår hemsida (http://www.fractal-design.com/?view=contact&category=2) så hjälper vi dig med en ny fläktkontroller.
Tackar för tipset, vi ska kika närmare på detta.
Är inte helt hundra på det här eftersom det inte finns så många kort vars kylare tar upp 3 PCI slottar. Men jag misstänker att den kommer ta i den undre buren tyvärr.
I nuläget finns inga planer på att släppa ett fönster till Define XL, men vi ska titta på vad det finns för möjligheter.
Det finns i nuläget inga planer på en uppgradering av Arc serien, lycka till med ditt bygge!
Hej, ska svara så gott jag kan.
1. För närvarande finns det tyvärr inte mer exakt info än så.
2. Jag får inte din länk att fungera, vilken modell är det du har? Generellt kan jag säga att vilka kylare som får plats påverkas i stor grad vid val av moderkort eftersom socklarna är lite olika placerade för olika tillverkare. I många fall kan sockeln sitta för nära grafikkortet vilket gör att vissa kylare inte kan användas.
3. Beror lite på hur din övriga konfiguration ser ut. Har du 6 diskar och inget grafikkort finns det gott om plats bakom nätagget. Men har du 4 diskar (eller mindre) och ett grafikkort finns det dels plats under grafikkortet (man kan fästa dem med buntband i botten) eller över och bakom grafikkortet där det normalt sitter 2 diskar. Om man till exempel bara använder 2 diskar + grafikkort finns det kott om plats för kablarna över nätagget.
Kan inte riktigt se hur tjockt det grafikkortet skulle bli men jag kan i alla fall säga att från baksidn av ett monterat grafikkorts kretskort så finns det ungefär 45mm spelrum fram till sidoplåten.
I nuläget finns det inga planer på andra färger än svart.