Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Är det ett vanligt problem med trasig power knapp?

Köpte ett R3 chassi förra veckan och det är glapp i powerknappen måste ibland rycka lite i sladdarna under knappen för att få igång datorn.

Skickat in ett meddelade via http://www.fractal-design.com och hoppas det löser sig, har ingen större lust att riva hela datorn, för jag antar att det går att byta ut den delen.

Jag har R3 och det är inget problem här (behöver inte ens trycka ner den helt). Det ska gå att byta den i R3 (ska gå att trycka ner den på något sätt). Dock vet jag inte exakt hur.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har R3 och det är inget problem här (behöver inte ens trycka ner den helt). Det ska gå att byta den i R3 (ska gå att trycka ner den på något sätt). Dock vet jag inte exakt hur.

Låter bra att den ska gå att byta, väntar på någon respons från fractal, men än så länge är det dött

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Låter bra att den ska gå att byta, väntar på någon respons från fractal, men än så länge är det dött

Dom svarar oftast på kontorstid:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom svarar oftast på kontorstid:)

Jo men jag maila i förmiddags

Får vänta och se.

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Jo men jag maila i förmiddags

Får vänta och se.

jaha:) kan ju ta någon dag i värsta fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med en power-knapp, R2, men då det chassit var trasigt efter dålig posthantering tror jag att det var det som det berodde på, Inet hade byggt ihop den fint åt mig och allt hade funkat för dom.

Det jag gjorde var att jag drog sladden från min gamla dator och använde den datorns powerknapp tills jag fick en ny front.

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar ifall det kommer komma någon ny serie utav Arc chassi, v.2 eller något. Gillar Arc chassit men skulle vilja några förbättringar i det, alt. Blir kanske mod men ville ta reda på ifall det är värt att avvakta tills slutet utav året eller ifall man ska börja rita upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jaha:) kan ju ta någon dag i värsta fall.

Fick svar igår, maila in chassie serienr och ny knapp ska postas till mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Kanon. Bra att det löste sig.

Visa signatur

Permalänk

Vill bara berätta att jag fick min knapp idag och bytte ut den! Snabbt och smidigt jobbat, det gillar vi! Satt en stund och funderade på hur man fick loss den gamla, sen kom jag på att man ska trycka ut den underifrån. Tack Fractal Design, nu är jag återigen väldigt nöjd

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

På R4:an trycker man upp den underifrån med en liten skruvmejsel eller annat man kommer åt med. Tog en stund för mig att lista ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Jag har sjuk otur, fick en ny power knapp med posten idag, men den var trasig den med antagligen misshandlad av posten en sladd var ursliten från sitt fäste som är täckt med silicon lr nått liknade så det går inte att sätta tillbaks den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

På R4:an trycker man upp den underifrån med en liten skruvmejsel eller annat man kommer åt med. Tog en stund för mig att lista ut

Jaha, det var nog så på R3 med då (kommer inte ihåg exakt vilket håll man skulle trycka). Bra att du löste det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Landy:

Jag har sjuk otur, fick en ny power knapp med posten idag, men den var trasig den med antagligen misshandlad av posten en sladd var ursliten från sitt fäste som är täckt med silicon lr nått liknade så det går inte att sätta tillbaks den

Tradigt... du får köra med brytaren på moderkortet och undvika att stänga av datorn tills du får en vettig knapp...:-(

Permalänk

Tänkte kolla om man kunde köpa fötterna (runda gummi sakerna) till fractal design chassin billigt någonstans?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Hej

Jag är intresserad av erat Node 304 chassi och har lite frågor kring detta;
1. Lanseringsdatum, inet säger att lanseringen kommer ske runt månadsskiftet september/oktober. Finns det mer exakt info att tillgå?
2. Jag har en tornkylare från Noctua(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4825919) och jag undrar om denna går in om jag samtidigt vill ha 1 ssd + 3,5" och ett Grafikkort av längre modell?
3. Max längd på nätaggergat och var är det tänkt att man ska skyffla undan kablarna?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Hej på er!

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Hej

1. Lanseringsdatum, inet säger att lanseringen kommer ske runt månadsskiftet september/oktober. Finns det mer exakt info att tillgå?
2. Jag har en tornkylare från Noctua(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4825919) och jag undrar om denna går in om jag samtidigt vill ha 1 ssd + 3,5" och ett Grafikkort av längre modell?
3. Max längd på nätaggergat och var är det tänkt att man ska skyffla undan kablarna?

1 till fråga:
Jag skulle vilja montera en Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II på mitt 570 och det jag då undrar är om kortet och kylaren får plats i chassit?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Kommer eran fläktkontroller "Adjust 108" komma i olika färger?
tänker på främst på vitt då jag nyligen köpt ett vitt R4

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Fractal Design

Hej alla

Skrivet av ShinyChrome:

Hej Fractal Design!

Jag har lite funderingar kring ett av Node-chassin ni kommer släppa på marknaden snart. I detta fall handlar det om Node 304.. Sitter och spånar på om ett Corsair AX750 (160mm, fullt modulärt) skulle få plats i chassit tillsammans med ett XFX Radeon HD6950 (Längd: 245mm). Kan ni bekräfta om detta är möjligt eller ej?

Jag läste nämligen på produktsidan att ett modulärt nätagg i kombination med ett längre grafikkort bör vara kortare än 160mm..

Tyvärr så kommer detta inte att passa. eftersom de modulära kontakterna sticker ut på baksidan av nätagget kommer de slå i grafikkortets baksida.

Skrivet av Mithras:

Jag kan väl passa på att ställa en fråga, skadar inte; Hur ser det ut med XL-chassit, planerar ni en uppföljare? Alternativt ett annat chassi i big/full/high-tower storlek?

Skrivet av cvttca:

Fläktkontrollern i min Arc Midi Tower har gått sönder så jag kopplade två av fläktarna till moderkortet istället.
Tråkigt att ni använder 3-pinsfläktar, tydligen måste fläktar ha 4-pin för att moderkortet ska kunna kontrollera hastigheten. Eller använder i princip alla chassifläktar 3-pin?

Jag kollade på Prisjakt och visst majoriteten verkar vara 3-pin men många verkar göra 4-pin också, men inte ni.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s91072035&cols=1660,412...

Om du inte redan gjort det så kontakta vår tekniska support via vår hemsida (http://www.fractal-design.com/?view=contact&category=2) så hjälper vi dig med en ny fläktkontroller.

Skrivet av Stealthbomb:

Ni får gärna göra en revidering där ni gör färdigt alla 140mm fläkthål runtom i fronten i Define R4. Längst upp och längst ner finns inga skruvhål utan bara plastpiggar som fläktarna kan placeras i. Har man en fläkt som ej följer "fyrkantsstandarden" (tex Corsair AF140) så passar den inte i snabbfästena och plastpiggarna fyller ingen funktion om man inte vill ha löst sittande fläktar i fronten. Ingen big deal om man har en borrmaskin, men känns ju underligt när 50% av hålen redan finns där

Tackar för tipset, vi ska kika närmare på detta.

Skrivet av YamahaDGX630:

Hej Fractal Design

Ett Asus Radeon HD 7950, Är det något man får in i ett Define Mini om man plockar bort HDD-Buren?

MVH. Jesper

Är inte helt hundra på det här eftersom det inte finns så många kort vars kylare tar upp 3 PCI slottar. Men jag misstänker att den kommer ta i den undre buren tyvärr.

Skrivet av jointeman:

Hej Fractal!

Jag är en stolt ägare av erat XL chassi.

Jag såg idag att ni erbjuder möjligheten till att köpa en sidodel med glasruta till erat R3 chassi. Jag undrar om de finns någon chans att detta också kommer erbjudas till XL-versionen? Jag är nämligen väldigt intresserad av just de.

Ha de bra! /jonte

I nuläget finns inga planer på att släppa ett fönster till Define XL, men vi ska titta på vad det finns för möjligheter.

Skrivet av SkyThread:

Hej, jag undrar ifall det kommer komma någon ny serie utav Arc chassi, v.2 eller något. Gillar Arc chassit men skulle vilja några förbättringar i det, alt. Blir kanske mod men ville ta reda på ifall det är värt att avvakta tills slutet utav året eller ifall man ska börja rita upp.

Det finns i nuläget inga planer på en uppgradering av Arc serien, lycka till med ditt bygge!

Hej

Hej, ska svara så gott jag kan.

1. För närvarande finns det tyvärr inte mer exakt info än så.
2. Jag får inte din länk att fungera, vilken modell är det du har? Generellt kan jag säga att vilka kylare som får plats påverkas i stor grad vid val av moderkort eftersom socklarna är lite olika placerade för olika tillverkare. I många fall kan sockeln sitta för nära grafikkortet vilket gör att vissa kylare inte kan användas.
3. Beror lite på hur din övriga konfiguration ser ut. Har du 6 diskar och inget grafikkort finns det gott om plats bakom nätagget. Men har du 4 diskar (eller mindre) och ett grafikkort finns det dels plats under grafikkortet (man kan fästa dem med buntband i botten) eller över och bakom grafikkortet där det normalt sitter 2 diskar. Om man till exempel bara använder 2 diskar + grafikkort finns det kott om plats för kablarna över nätagget.

1 till fråga:
Jag skulle vilja montera en Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II på mitt 570 och det jag då undrar är om kortet och kylaren får plats i chassit?

Kan inte riktigt se hur tjockt det grafikkortet skulle bli men jag kan i alla fall säga att från baksidn av ett monterat grafikkorts kretskort så finns det ungefär 45mm spelrum fram till sidoplåten.

Skrivet av pumba-kung:

Kommer eran fläktkontroller "Adjust 108" komma i olika färger?
tänker på främst på vitt då jag nyligen köpt ett vitt R4

I nuläget finns det inga planer på andra färger än svart.

Permalänk
Medlem

Hej alla

Tyvärr så kommer detta inte att passa. eftersom de modulära kontakterna sticker ut på baksidan av nätagget kommer de slå i grafikkortets baksida.

Om du inte redan gjort det så kontakta vår tekniska support via vår hemsida (http://www.fractal-design.com/?view=contact&category=2) så hjälper vi dig med en ny fläktkontroller.

Är inte helt hundra på det här eftersom det inte finns så många kort vars kylare tar upp 3 PCI slottar. Men jag misstänker att den kommer ta i den undre buren tyvärr.

I nuläget finns inga planer på att släppa ett fönster till Define XL, men vi ska titta på vad det finns för möjligheter.

Det finns i nuläget inga planer på en uppgradering av Arc serien, lycka till med ditt bygge!

2. Jag får inte din länk att fungera, vilken modell är det du har? Generellt kan jag säga att vilka kylare som får plats påverkas i stor grad vid val av moderkort eftersom socklarna är lite olika placerade för olika tillverkare. I många fall kan sockeln sitta för nära grafikkortet vilket gör att vissa kylare inte kan användas.
3. Beror lite på hur din övriga konfiguration ser ut. Har du 6 diskar och inget grafikkort finns det gott om plats bakom nätagget. Men har du 4 diskar (eller mindre) och ett grafikkort finns det dels plats under grafikkortet (man kan fästa dem med buntband i botten) eller över och bakom grafikkortet där det normalt sitter 2 diskar. Om man till exempel bara använder 2 diskar + grafikkort finns det kott om plats för kablarna över nätagget.

Kan inte riktigt se hur tjockt det grafikkortet skulle bli men jag kan i alla fall säga att från baksidn av ett monterat grafikkorts kretskort så finns det ungefär 45mm spelrum fram till sidoplåten.

Jag har en fråga som inte blivit besvarad, får moderkortet ASUS Maximus V Formula plats i erat Define R4?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Hej, Skulle behöva en ny frontpanel och "fötter" till mitt define R2 Chassi. Lyckades rycka loss frontpanelen lite för hårt, och då lossnade kabeln till power knappen och nu måste jag förra ihop kablarna för att starta datorn. Både hörlurs och usb uttagen slutade fungera innan jag ryckte loss frontpanelen, men det var inget jag orkade bry om mig just då. Hur mycket skulle det kosta? om det är möjligt och köpa vill säga.

Permalänk
Medlem

Hej alla

Jag är glad att jag blev citerad, fick dock inget svar på min fråga

Ursprungligt inlägg: "Jag kan väl passa på att ställa en fråga, skadar inte; Hur ser det ut med XL-chassit, planerar ni en uppföljare? Alternativt ett annat chassi i big/full/high-tower storlek? =)"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Fractal Design;9479774"]I den här tråden kan ni ställa frågor om våra produkter samt ge oss tips på förändringar eller nya produkter ni tycker vi ska ta fram.

Det är möjligt att detta har frågats innan, men tråden är helt enkelt för lång för att läsa allt.

Jag har köpt ett FD R4 chassi och stötte på problem då mitt moderkort inte klarar av den 20pins usb3 internal kontakt som kommer från frontpanelen. Kan ni hjälpa till med eller rekommendera en adapter som går att få tag på här i Sverige? Egentligen tycker jag en sådan borde ingå, vilket den verkar göra för vissa Corsair och Coolermaster chassin. För att förtydliga så vill jag använda de främre USB 2 kontakterna, genom att koppla dem till 10pins USB2 på moderkortet.

Permalänk
Fractal Design

[QUOTE="One.84;12612621"]

I den här tråden kan ni ställa frågor om våra produkter samt ge oss tips på förändringar eller nya produkter ni tycker vi ska ta fram.

Det är möjligt att detta har frågats innan, men tråden är helt enkelt för lång för att läsa allt.

Jag har köpt ett FD R4 chassi och stötte på problem då mitt moderkort inte klarar av den 20pins usb3 internal kontakt som kommer från frontpanelen. Kan ni hjälpa till med eller rekommendera en adapter som går att få tag på här i Sverige? Egentligen tycker jag en sådan borde ingå, vilket den verkar göra för vissa Corsair och Coolermaster chassin. För att förtydliga så vill jag använda de främre USB 2 kontakterna, genom att koppla dem till 10pins USB2 på moderkortet.

Tyvärr verkar det vara svårt att få tag i sådan adapter i butik i Sverige. Adapter eller dubbelkabel (USB 2 + 3) brukar ingå i de chassin som enbart har USB3 i fronten, så är det även med våra nya Node-chassin.

Skrivet av Mithras:

Jag är glad att jag blev citerad, fick dock inget svar på min fråga

Ursprungligt inlägg: "Jag kan väl passa på att ställa en fråga, skadar inte; Hur ser det ut med XL-chassit, planerar ni en uppföljare? Alternativt ett annat chassi i big/full/high-tower storlek? =)"

Hoppsan! Vi hade en tidig preview av ARC XL på Computex i år, mer info än så finns inte i nuläget.

Skrivet av TyphoonCC:

Hej, Skulle behöva en ny frontpanel och "fötter" till mitt define R2 Chassi. Lyckades rycka loss frontpanelen lite för hårt, och då lossnade kabeln till power knappen och nu måste jag förra ihop kablarna för att starta datorn. Både hörlurs och usb uttagen slutade fungera innan jag ryckte loss frontpanelen, men det var inget jag orkade bry om mig just då. Hur mycket skulle det kosta? om det är möjligt och köpa vill säga.

Vi har tvärr ingen möjlighet att sälja lösa delar, men om du hör av dig till supporten (support@fractal-design.com) så kan de skicka ut en ny I/O och power-knapp.

Skrivet av Thompaam:

Jag har en fråga som inte blivit besvarad, får moderkortet ASUS Maximus V Formula plats i erat Define R4?

Vi har tyvärr inget till hands att testa, men kortets ökade bredd bör bara innebära att det täcker del av kabeldragningshålen.

Permalänk
Medlem

Node 605

Två snabba frågor kring det kommande Node 605:

1. Kommer ni att utöka ert tillbehörsutbud med IR-mottagare och fjärkontroller nu när ni gett er in på HTPC-chassimarknaden?
2. Har ni på något sätt förberett Node 605 för fristående IR-mottagare, likt den Streacom säljer (http://www.inet.se/produkt/6909641/streacom-fjarrkontroll-ink...) eller får vi konsumenter köpa och hänga på en skitful extern USB-IR-Receiver?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Wixner:

Två snabba frågor kring det kommande Node 605:

1. Kommer ni att utöka ert tillbehörsutbud med IR-mottagare och fjärkontroller nu när ni gett er in på HTPC-chassimarknaden?
2. Har ni på något sätt förberett Node 605 för fristående IR-mottagare, likt den Streacom säljer (http://www.inet.se/produkt/6909641/streacom-fjarrkontroll-ink...) eller får vi konsumenter köpa och hänga på en skitful extern USB-IR-Receiver?

1) Vi kan tyvärr inte kommentera frågor om framtida produktsläpp

2) Node 605 har inget förberett stöd för IR, då det inte finns någon komplett allmän standard för fjärrkontroller. För att få en integrerad fjärrkontroll behöver vi släppa både fjärr och mottagare själva, och gör vi det så kan vi lika gärna vara moderna nog att köra bluetooth

Permalänk
Medlem

1) Vi kan tyvärr inte kommentera frågor om framtida produktsläpp

2) Node 605 har inget förberett stöd för IR, då det inte finns någon komplett allmän standard för fjärrkontroller. För att få en integrerad fjärrkontroll behöver vi släppa både fjärr och mottagare själva, och gör vi det så kan vi lika gärna vara moderna nog att köra bluetooth

Då tycker jag ni ska gå in starkt och skapa en standard för HTPC-kontroller, men inte med bluetooth, för det sabbar för oss med multifjärrkontroller

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Hej

Ber om ursäkt om frågan redan har ställts men får Phanteks PH-TC14PE plats i chassit? Det står att CPU-kylaren får max vara 170mm om det inte är en fläkt på sidopanelen. Men jag undrar hur mycket utrymme man har kvar mellan kylare och panel?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Hej

Ber om ursäkt om frågan redan har ställts men får Phanteks PH-TC14PE plats i chassit? Det står att CPU-kylaren får max vara 170mm om det inte är en fläkt på sidopanelen. Men jag undrar hur mycket utrymme man har kvar mellan kylare och panel?

Jag har en och den gick in hur lätt som helst. Med marginal!

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Jag vill köpa erat nya nätagg, men det är rätt lång tid innan komplett.se får in dom :/ tänker på newton 1000W vita.
Skitsnygga grejjer och ska köpa erat chassi och alla fläktar från er sen jag har varit missnöjd med noctua.