Sleeping Dogs - GTA-liknande spel i Kinesisk miljö

Permalänk

Hur högt har ni satt era fläktar till när ni kör Sleeping dogs ?
Ni som kör med Geforce 680.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel fick det idag(eller ja igår om man ska vara petig ). Svårt att slita sig från spelet, tycker det är skönt att det inte är så mycket skjutande än i alla fall

Flyter på riktigt bra på "krysslådan" ser inte allt för illa ut heller, visst ingen PC-grafik men heller inget strul med kontroller eller liknande.

Permalänk
Skrivet av BerraJobb:

Hur högt har ni satt era fläktar till när ni kör Sleeping dogs ?
Ni som kör med Geforce 680.

Trettiofyra

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Riktigt kul spel fick det idag(eller ja igår om man ska vara petig ). Svårt att slita sig från spelet, tycker det är skönt att det inte är så mycket skjutande än i alla fall

Flyter på riktigt bra på "krysslådan" ser inte allt för illa ut heller, visst ingen PC-grafik men heller inget strul med kontroller eller liknande.

Jag har inga problem med mina Xbox360 kontroll till PC, Sleeping dogs funkar utmärkt med den.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tycker bilkörningen är riktigt bra. Till skillnad från GTA 4 går det faktiskt att kontrollera sina fordon.

Arkad körning järnet. En 3åring kan köra bil i sleeping dogs. Noll känsla på just bilkörningen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Har lite svårt för spel som näst intill glorifierar svårt kriminella levnadsstilar, så detta blir garanterat inget jag kommer att inhandla, även om spelet i sig verkar vara rätt bra.

Man ska ju vara en skurk när man spelar! att spela är ju ett andra liv man har, utan konsikvenser! sen kanske unga som har svår att urskillja verkligheten från en virtuel värld inte ska ha med våldsamma spela att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Arkad körning järnet. En 3åring kan köra bil i sleeping dogs. Noll känsla på just bilkörningen

Har hellre noll känsla och en bil som går att köra. Det var hopplöst i gta 4

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Har hellre noll känsla och en bil som går att köra. Det var hopplöst i gta 4

GTA har alltid haft en skön körning. Saints row var katastrof.. ska bli spännande att känna på den i Sleepin dogs.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Grymt spel! Tycker att körningen kunde ha varit mer realistisk som på gta 4 men annars ett helskönt spel, kul att fightas och att lära sig ny moves

Permalänk
Medlem

Klarar min dator i signaturen av detta?

Bör jag spela med Xbox-360 kontroll för skönare känsla :P?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Verkar som jag har världens otur med detta spel nu. Fick ju inte kontrollen att funka i demot på PC så jag köpte spelet till Xbox, nu har jag spelat drygt 20 timmar å då slutar kontrollen på Xbox att funka i själva spelet. Jag kan ta fram pausemenyn å där funkar alla knappar å spakar men så fort jag tar resume så funkar BARA pauseknappen..... suck........

Permalänk
Medlem

Musstyrningen är ju helt trasig, tur jag testade demot! Sparade in 300:- där som kan gå till nått spelbart isf detta. Det såg ju så lovande ut...

Permalänk
Medlem

Det enda som håller mig tillbaka från att köpa detta är just att köra bil. Jag vill gråta när jag spelar Saints Row och jag antar att detta är väldigt likt, om inte sämre.
Jag hade inte några problem med Saints Row 1 innan jag spelade GTA IV, nu går det bara inte.

Permalänk
Medlem

Mus+tangentbord tycker jag personligen inte passar till spel som det här. Skulle inte vilja spela Batman med mus+tangentbord heller.

Idag funkar kontrollen igen hoppas det håller i sig.

Jag tycker spelet är värt var enda krona å då köpte jag det till Xbox så jag gav bra mycket mer än 300:- då jag köpte NE(Nordic Edition).

Jag ser inte på detta spelet som ett racingspel så jag förväntar mig kass körning som i t.ex. GTA IV å det fick man också. Detta spelet är ändå otroligt bra å underhållande.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att se folk som tycker GTA 4 har dålig kör känsla då det är det enda bilspel till PC iaf där fordonen beter sig verkligt.
Har ni ens kört en bil?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Lite komiskt att se folk som tycker GTA 4 har dålig kör känsla då det är det enda bilspel till PC iaf där fordonen beter sig verkligt.
Har ni ens kört en bil?

Nej tyvärr har jag bara kört bil i snart 20år(lagligt) så det måste vara för lite då GTA IV tydligen har verklig körkänsla, det har jag totalt missat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Lite komiskt att se folk som tycker GTA 4 har dålig kör känsla då det är det enda bilspel till PC iaf där fordonen beter sig verkligt.
Har ni ens kört en bil?

lol verkligt, frågan är har du kört bil?
Jag kan ju iaf tycka att diverse simulator bilspel till pc är rätt mycket mer korrekt än gta där det inte finns något i närheten realism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Lite komiskt att se folk som tycker GTA 4 har dålig kör känsla då det är det enda bilspel till PC iaf där fordonen beter sig verkligt.
Har ni ens kört en bil?

Jag tycker bilarna i GTA IV har alldeles för mjuk fjädring. Inte realistiskt nånstans.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för en "glitch" eller var det en "glitch"?

Jag skulle köpa en skål nudlar och så fort jag tryckte Y på kontrollen så *poff* blev jag "teleporterad" in i en buss som passagerare. Jag kunde inte göra nåt. Inte gå ur eller något annat än att titta runt å snällt följa med på turen.
Jag vet int om jag gjorde bort mig på nåt vis om detta var nåt "easter egg" för jag sparade bara å starta om spelet efter en sådär 10-20min busstur, vilket då gör att jag börjar i mitt hus. Kanske man skulle ha följt med, någon annan som råkat ut för samma å följt med hela vägen finns det något slut på bussturen?

Tur att jag spelade in just då så jag har faktiskt bildbevis, t.o.m. på "teleporteringen"

Permalänk
Medlem

Skulle behöva hjälp med DLC mission Shaolin Showdown. Ska man få några pengar när man klarar detta mission?
Jag spöade alla munkar men inte blev det slut ändå. Jag lät gubben stå i ~20min å inget hände så jag sparade å sprang ut ur området. :/

Känns rätt meningslöst att man inte fick ett skit då man spenderade så mycket tid på att klara eventet......

EDIT: Gjorde en video.

VARNING FÖR SPOILER!!!
http://youtu.be/e3IchG42d9I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1W:

Musstyrningen är ju helt trasig, tur jag testade demot! Sparade in 300:- där som kan gå till nått spelbart isf detta. Det såg ju så lovande ut...

Patch 1.5 som kom i fredags fixar alla problem med musstyrningen , nu har man direktrespons utan konsol-accelerations strul.

Version 1.5 of Sleeping Dogs for PC has now gone live

Sleeping Dogs – Patch 1.5 Release Notes

Stability

Improved CPU timing to reduce issues where the game plays too quickly
Various fixes to improve stability and minimize crashes during gameplay
Fixed an issue with the Bink video player which may improve stability during in-game videos such as the title screens

Controls & Camera

New option added! Aim Soft Lock: Lets the player enable or disable aiming assistance from the game
New option added! Mouse Free Look: Enables/disables camera auto-centering behind the player when using the mouse and on foot
New option added! Mouse Raw Input: When enabled, input is sampled directly from the mouse which improves responsiveness and accuracy on supported mice
New option added! Mouse Sensitivity: A modifier that determines how much speed is recorded from mouse movement
Mouse camera logic has been reworked for improved precision (independent of the raw mouse input option)
The Action Hijack binding is now independent of the Sprint/Parkour key value
While driving players can now use the mouse to look up and down
While driving the camera no longer immediately auto-centers when you stop moving the mouse
The high-speed camera shake while driving has been reduced
Mouse sensitivity no longer differs when Wei is and isn’t carrying a gun

UI

Front End screens now support a button help bar that is fully interactive via mouse
Users are now able to exit screens by pressing the Back button
Corrected all issues when exiting a screen using the Backspace and Esc keys
It’s now possible to switch sections by clicking on the corresponding icons or tab headers
The mouse wheel will scroll through all relevant lists in the user interface
Mouse hit regions have been fine-tuned throughout the front end to improve user experience

Last edited by Jaywalker2309: 08-30-2012 at 02:09 PM.

Dold text
Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Älskade spelet. Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog att klara men det gick tyvärr rätt snabbt :/
Har dock inte gjort alla drugbusts och sånt utan var för inne i handlingen för att bry mig om det där. Helt sjukt bra spel, även om styrningen var lite konstig. Fick sluta röra musen när man körde bil så gick det ändå bra. Riktigt bra fightsystem och man blev nästan besviken när man skulle skjuta sina fiender. Jag kan helt klart rekommendera spelet för er som är i valet och kvalet. Hoppas på en DLC med mer missions!!! Vill spela som Wei Shen under hans uppväxt, fyfan vad brutalt bra!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Shenmue på steroider. Demot var ganska bra, synd bara att man inte fick testa köra någon bil.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Ett skönt spel, dock så tycker jag att det kunde gjorts så mycket bättre. Det första man får göra är att prova på lite grym parkour, sen släpps man ut i staden, och jag tänker "åh jävlar va kul man kommer ha nu, ska springa runt och parkoura i staden i någon timme innan jag börjar med uppdragen", tyvärr är terrängen extremt begränsande, finns nästan inget man kan hoppa och klättra på som man fick göra i introscenerna. Är som att få vara spiderman, men man får bara springa runt på öppna fält, att få spela som en pingvin i en fiskskål. Många gånger får man nöja sig med att hoppa över träbänkar i parkerna.

Spelet skulle kunna blivit asroligt om man kunnat klättra upp på hus och hoppa mellan hustak genom hela staden (menar då inte Assassins creed style, utan något mer realistiskt). Visst, det finns några få ställen där detta går, som är gjorda för några specifika uppdrag där man ska jaga folk över just hustak. Det hela blir bara värre när man vet hur kul det kunde ha varit.

Att köra runt i staden är nästan lika tråkigt som det var i Saints Row 3. Även om det är svårt som fan att hålla bra kontroll över bilen i GTA 4 så var det fortfarande roligare att köra runt än det är här.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Tänkte mer på hur snyggt Tokyo är egentligen, inte så att Hong-kong inte är det men Japans huvudstad är ett mästerverk

ganska säkert att säga att du aldrig varit i Hong Kong, HK har flest byggnader på över 100m än någon annan stad i världen och byggda efter gammal kinesisk Feng-Shui.

Visa signatur

| Asus Prime X470-Pro| AMD Ryzen 2600 3.4GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair DDR4 16GB RAM 3000 MHz CL15 | Radeon RX 480 4GB | Corsair CX 600W PSU | Kingston A2000 M.2 500GB - Seagate Barracuda 2TB | Define R5 | Acer 27" LED XF270HU FreeSync 144Hz |

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missat något i spelet men en del av kartan är låst bakom en stor grind (finns bara en väg in till detta område). Någon som vet om man kommer dit genom ett sidouppdrag eller något?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vet inte om jag missat något i spelet men en del av kartan är låst bakom en stor grind (finns bara en väg in till detta område). Någon som vet om man kommer dit genom ett sidouppdrag eller något?

http://i.imgur.com/luu9q.jpg
http://i.imgur.com/kcFeE.jpg

Verkar inte som det är möjligt att ta sig in. Hittar ingen annan ingång heller så det är nog bara för syns skull, eller framtida DLC

Har du frågat på Sleeping Dogs forumet?

Gjorde en video på när jag försöker ta mig in vid grinden. Kom upp ovanpå men man kommer inte ner på andra sidan.

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt spel. Lirade igenom campagnen på 2 dagar dock men det var riktigt bra. Ni som skriver om att körkänslan i GTA4 skulle vara realistisk, är ni 15 år eller? Ni lär aldrig ha kört bil i hela ert liv. Tyvärr börjar även riktiga bilspel tappa när det gäller körkänslan. NFS är ju ett stort skämt idag, även om det inte var bra förr. De enda spel som ger verklig körkänsla på PC är spel som GTR2 och liknande simulatorspel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Riktigt grymt spel. Lirade igenom campagnen på 2 dagar dock men det var riktigt bra. Ni som skriver om att körkänslan i GTA4 skulle vara realistisk, är ni 15 år eller? Ni lär aldrig ha kört bil i hela ert liv. Tyvärr börjar även riktiga bilspel tappa när det gäller körkänslan. NFS är ju ett stort skämt idag, även om det inte var bra förr. De enda spel som ger verklig körkänsla på PC är spel som GTR2 och liknande simulatorspel.

Jo tyvärr var den grymt kort, gillar dock spelet det är som du säger grymt bra.

Har inte alla 30 "guldmedaljer" än, saknar gambler och disarm. Annars är allt 100% upplåst

Permalänk
Hedersmedlem

Bra pris på Sleeping dogs, 199:-
http://cdon.se/spel/sleeping_dogs-20896476
Tur att man även hade en rabattkod på 50:-

Btw, är det bara jag som tycker att gubben på fodralet liknar Dog Whisperer Cesar Millan?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...