Permalänk
Medlem

tack, får se efter detta projektet om det hjälpte.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Foldar nu!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Får se om man kan bidra lite Ligger på en 38,000-42,000PPD

Har två datorer jag kommer 'ärva' som kör Core 2 Duo typ. Är det värt att stoppa in ett GTX580 typ eller kommer det inte ge så mycket eftersom processorn kanske kommer flaska?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Får se om man kan bidra lite Ligger på en 38,000-42,000PPD

Har två datorer jag kommer 'ärva' som kör Core 2 Duo typ. Är det värt att stoppa in ett GTX580 typ eller kommer det inte ge så mycket eftersom processorn kanske kommer flaska?

Processorn flaskar inte till folding så lätt, så det är inga problem med såpass kraftfulla processorer.
Men om det är värt det eller inte av andra anledningar vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Processorn flaskar inte till folding så lätt, så det är inga problem med såpass kraftfulla processorer.
Men om det är värt det eller inte av andra anledningar vet jag inte.

Så om jag stoppar in ett kraftfullt grafikkort i en core 2 duo dator så kommer det funka prima eller?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Så om jag stoppar in ett kraftfullt grafikkort i en core 2 duo dator så kommer det funka prima eller?

Japp.

Permalänk
Medlem

Kan man ha ett litet team för kompisar, men ändå vara med för sweclockers?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Kan man ha ett litet team för kompisar, men ändå vara med för sweclockers?

Nej det kan man inte. Man kan bara var med i ett lag. Menar du att två eller flera kompisgäng ska tävla med varandra? För ni kan ju inte slå er in bland toppen utan monsterhårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nej det kan man inte. Man kan bara var med i ett lag. Menar du att två eller flera kompisgäng ska tävla med varandra? För ni kan ju inte slå er in bland toppen utan monsterhårdvara.

Nae ja och några kompisar har ett team, men dom är inte så aktiva. Men man vill ändå vara kvar i det laget men samtidigt hjälpa sweclockers.
Men ok, då vet ja att det inte går att ha "under" teams.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kör 2st gamla amd 5770 i burken med en FX.8120 vad för PPD bör man ha? har inte lekt runt med inställningar eller så än samt har sweclockers någon passkey för foldinglaget?

Visa signatur

Chassi: Fractal Designe Define R4, Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3, CPU: AMD FX-8320@4,2Ghz, Nätaggregat: Corsair AX850, 2*4GB Kingston HyperX@ 1866Mhz, SSD: Kingston HyperX 3K 120GB, Corsair Force3 120GB, GPU: Gigabyte GTX 670 4GB. CPU Kylare: Corsair H100i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunjin79:

Kör 2st gamla amd 5770 i burken med en FX.8120 vad för PPD bör man ha? har inte lekt runt med inställningar eller så än samt har sweclockers någon passkey för foldinglaget?

Sweclockers lag nummer är 37451, passkey är något som är kopplat till just dig och ger dig en bonus efter 10 lyckade användningar, du får passkey via e-post från folding@home: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

Grafikkorten kan ge ca 3000 till 4000 poäng per dygn och styck, skulle jag tro. ATI-korten är superba för Bitcoin men har i alla fall varit dåliga på folding.
FX 8120 kortet ensamt - om det får gå dygnet runt borde ge 15 000 poäng per dygn under Windows 7 och med passkey-bonusen efter 10 lyclkade inlämningar. Utan bonus är det betydligt lägre - kanske mellan två occh tretusen per dygn.

FX är rätt överclocksvänligt. Chansen är stor att den cpu-kraft som grafikkorten kräver sänker ppd för CPUn så mycket att det inte lönar sig att folda med grafikkorten, men det gäller först med passkey-bonusen, fram till dess kan du prova med att folda med grafikkorten också.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Vet någon var man ställer in hur många kärnor v7 ska använda? Vet bara hur man gör detta i console versionen.

EDIT: Hittade.

Permalänk

Hjälper det till om jag foldar nån timme om dagen med i3?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Hjälper det till om jag foldar nån timme om dagen med i3?

Absolut, många bäckar små...

Permalänk
Medlem

Hur dött är det nu för tiden?

Jag upptäckte efter senaste PS3-uppdateringen att Life slutade fungera den 6 november.
Drog igång FAH på min filserver här hemma nu igen. Kanske inte topp-prestanda (AMD Turion II NEO N40L) så PPD är enbart på 1348

Permalänk
Medlem

Hmm, funderar på att börja folda för SweClockers med min Phenom II x6a, men länken till guiden fungerar inte i första posten. Någon som kan peka mig åt rätt håll?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hmm, funderar på att börja folda för SweClockers med min Phenom II x6a, men länken till guiden fungerar inte i första posten. Någon som kan peka mig åt rätt håll?

Mycket enkelt nu för tiden med version 7. Länken är på första sidan här. http://folding.stanford.edu/English/HomePage

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Mycket enkelt nu för tiden med version 7. Länken är på första sidan här. http://folding.stanford.edu/English/HomePage

Tackar, tror det fungerar nu!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Får försöka ta tag i detta igen.

6,6k inaktiva users

och endast 325st aktiva.
Känns inte riktigt ok :S

Hur ska man ragga upp ifolk?
folk börjar, sen lägger dom av.

EDIT: även om folk drar in lägre poäng, kör på.
Det är små-poängen som blir stora när man slår ihop allt.
Jag bidrar inte med så värst mycket, men det blir alltid något.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vi fått en redig dip igen i poäng :/

fått nya foldare, men lika så fått nya inaktiva foldare:

New 8 (-7 )
Active 333 (-3 )
Inactive 6,610
Total 6,943 (+8 )

Någon som kan börja och damma av sina kompisar som är inaktiva och dammiga? =P
6.610 pers är rätt många.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag provar på det här med folding, vet inte hur det funkar eller om jag har gjort rätt men jag va online något skulle hålla på i 6 timmar och ppd va på 13000. Vet inte om det bara är min CPU som går eller om den samarbetar med min gpu. Får köra lite och leka med inställningarna och läsa fler guider på ämnet. Sen får någon gärna förklara hur jag ska göra för att gå med i sweclockers lag så dom får de få poäng som jag kan bidra med.

Permalänk
Skrivet av bamse82:

Ville bara säga att jag provar på det här med folding, vet inte hur det funkar eller om jag har gjort rätt men jag va online något skulle hålla på i 6 timmar och ppd va på 13000. Vet inte om det bara är min CPU som går eller om den samarbetar med min gpu. Får köra lite och leka med inställningarna och läsa fler guider på ämnet. Sen får någon gärna förklara hur jag ska göra för att gå med i sweclockers lag så dom får de få poäng som jag kan bidra med.

Ange team number: 37451 när du installerar folding@home eller (tror) att du ändrar det under configure.

Någon annan som får problem med att connecta mot FAH server? Om installerat FAH men, den gör endast några WU sedan lyckas den inte att connecta och efter några försök så öppnas inte ens FAH....

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag har dragit igång F@H igen nu, brukar glömma att starta det på kvällarna när jag sover. 85 000PPD ligger jag på nu. 15 000 mer än vad jag brukar ligga på.

Är det Nvidias drivare som har blivit bättre eller har dom gjort nått med clienten så man har fått en fin ökning?

http://i48.tinypic.com/2vbmzvc.jpg

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

Är tillbaka i matchen nu efter att ha varit datorlös över ett år! Nu kör vi

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair Powersupply 650W Black | Asus P5Q Pro | Intel Core™ 2 Quad Q9550@2.83GHz | Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB | Radeon HD 4870, 1GB

Permalänk
Skrivet av Citrona:

Jag har dragit igång F@H igen nu, brukar glömma att starta det på kvällarna när jag sover. 85 000PPD ligger jag på nu. 15 000 mer än vad jag brukar ligga på.

Är det Nvidias drivare som har blivit bättre eller har dom gjort nått med clienten så man har fått en fin ökning?

http://i48.tinypic.com/2vbmzvc.jpg

85'000 PPD, herrejävlar! På min stationära dator, som har en i7 2600 och ett 7970, får jag ut 20'000-30'000 PPD om jag har mycket tur – när jag foldar med både processorn och grafikkortet.

Permalänk
Medlem

drog igång nu med riggen i signaturen, dock med SLI avslaget. ligger runt 60k PPD. Men kan man sätta begränsning på hur mycket grafikkorten får jobba(går ju med CPUn)? laggar så satan ibland när jag skriver på datorn med FAH igång samtidigt.

Kör även på min ubuntuserver nu - hade varit kul att se PPD på den. Kanske finns något plugin?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Folding@home ger resultat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artik...

Skämt åsido, men kul att forskningen om sjukdomar går framåt.

Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Började vika igen efter ett uppehåll på dryga året XP Super enkelt nu med V7 klienten =D
Sweclockers ligger just nu på 17 plats =D så inte så dåligt ändå.
Finns det några alternativa F@H program att ladda ner, förutom standardprogrammet. Så man thx kan se en snygg kurva på sina poäng.

Lag rankningen
Rankingen i Sweclockers laget

Edit:
Bläddra runt lite i FAQ å hitta detta
"Folding@home is now steadily in the five and six petaFLOP range" "...one of the world's most powerful computing systems"
Som sagt...många bäckar små XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LovIT:

Började vika igen efter ett uppehåll på dryga året XP Super enkelt nu med V7 klienten =D
Sweclockers ligger just nu på 17 platts =D så inte så dåligt ändå.
Finns det några alternativa F@H program att ladda ner, förutom standardprogrammet. Så man thx kan se en snygg kurva på sina poäng.

Lag rankningen
Rankingen i Sweclockers laget

Brukar kolla helt ok grafer på http://folding.extremeoverclocking.com/