Permalänk
Medlem

Det var ett tagsedan sen sist.

Flyttat hem ifrån till hus.
fast pris på 1000kr på elräkningen och kollade igenom gammle hårdiskar så hittade jag foldig home programe´t. sparkade igång det med sweclockers tema number
och letade upp på extrems hemsida vad jag hette
Log kvar på en 144 plats inom teme rank och tänkte att jag skulle förbättra det lite. så nu foldar jag igen på mitt GTX 260 kort som jag minns när det kom ut att jag köpte två för svindyra pengar bara för att folda med.
Funderar på en uppgradering på grafikkortet eventuellt

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Jadu, ska du bara folda så behövs det inget speciellt men tror bra kylning kan vara ett tips :>

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

välkommen tillbaka

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Tackar JayDee även om du inte fanns när jag var aktiv Gött att det kommer nya tillskott till sweclockers foldings lag

Krawlezt
Ja minns när jag var och slågs om toppen i temat och slog om toppen på listan av dom 20 som producerade mest i laget.

Tror inte att jag kan vara med och slåss längre men ska försöka komma till topp 20 igen i båda listorna. Dock håller jag på att bygga ett V8 monster på methanol just nu och en Volvo 940 motor på 3 liter, så det kommer gå lite segt kan jag bara förvarna om

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Tackar JayDee även om du inte fanns när jag var aktiv Gött att det kommer nya tillskott till sweclockers foldings lag

Tror inte att jag kan vara med och slåss längre men ska försöka komma till topp 20 igen i båda listorna. Dock håller jag på att bygga ett V8 monster på methanol just nu och en Volvo 940 motor på 3 liter, så det kommer gå lite segt kan jag bara förvarna om

Säg inte det! Jag började slutet på '09

Finns det bygglogg på motorerna/bilarna?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Tror inte att jag kan vara med och slåss längre men ska försöka komma till topp 20 igen i båda listorna. Dock håller jag på att bygga ett V8 monster på methanol just nu och en Volvo 940 motor på 3 liter, så det kommer gå lite segt kan jag bara förvarna om

???

<-- *Tänker*

Aha!
Du beskriver motorn som driver fläkten som kyler din högt överklockade processor i din folding-dator.
Med en sådan utrustning kommer du att nå topp 20 på ingen tid alls.

<-- Folding-galning

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det var någonstans där jag la av tror jag JayDee.
Ne det finns ingen typ av byggblogg på någon av dom motorerna. Tänker inte heller direkt lägga ut något om det heller för jag ska bara slå till på streetracen när det är färdigt.

Koll at lite i källaren hos min mamma och hittade en gammal E8400 som jag hade klockat rätt bra med en liten ATX moderkort (tror jag) från asus med massa ram ett chassie och ett nätagg.
Med andra ord ska jag bara skaffa ett grafikkort till och bygga ihop och sätta den i en gaderob eller i källaren. Finns igen värme i källaren så de är la där den kan få stå ostört ett bra tag då.

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Som sagt, välkommen tillbaka! Back in the day var GTX260 ett riktigt bra kort att folda med, bra prestanda och drog relativt lite ström.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Bara jag som fattar nada av den här tråden?

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på nytt grafik kort. ska man välja ett GeForce GTX 560Ti 1GB eller ett 670 kort??? För då kör jag in de i min nyaste setup och kör in GTX260 kortet i "källarburken".

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Kollade lite på nytt grafik kort. ska man välja ett GeForce GTX 560Ti 1GB eller ett 670 kort??? För då kör jag in de i min nyaste setup och kör in GTX260 kortet i "källarburken".

Om vi pratar enbart folding så är 560 Ti kortet det klart prisvärdaste, ppdn mellan korten skiljer sig inte så mycket därför att Stanford ännu inte lyckars optimera sin klient för 600-serien.
580 och 680 kort ger ungefär samma ppd av vad jag hört.

670 kortet är ett mycket bättre kort för spel - om vi pratar om ett grafikkort som inte ska sitta i en foldingdator.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

Kollade lite på nytt grafik kort. ska man välja ett GeForce GTX 560Ti 1GB eller ett 670 kort??? För då kör jag in de i min nyaste setup och kör in GTX260 kortet i "källarburken".

För folding just nu: 560Ti
Deom ger väl liknande PPD och drar ~lika mycket ström, men i inköp är ju 560Ti billigare. Du får ett och ett halvt 560Ti för priset av ett 670. Köper du beggad, blir det ju nästan 3st dessutom.

Skrivet av a4magkar:

Om vi pratar enbart folding så är 560 Ti kortet det klart prisvärdaste, ppdn mellan korten skiljer sig inte så mycket därför att Stanford ännu inte lyckars optimera sin klient för 600-serien.
580 och 680 kort ger ungefär samma ppd av vad jag hört.

670 kortet är ett mycket bättre kort för spel - om vi pratar om ett grafikkort som inte ska sitta i en foldingdator.

580 ligger faktiskt fortfarande på topp enligt siffror jag sett.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Bara jag som fattar nada av den här tråden?

Du får kolla vilken del av forumet du läser på

Roligast är ju annars när man ser nån tråd med en helt vansinnig titel så man sätter kaffet i vrångstrupen innan man inser att man hamnat i typ DayZ-delen av forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Du får kolla vilken del av forumet du läser på

Roligast är ju annars när man ser nån tråd med en helt vansinnig titel så man sätter kaffet i vrångstrupen innan man inser att man hamnat i typ DayZ-delen av forumet

Tror han inte fattade spec mycke om bil snackat som kom upp två tre inlägg i tråden

Men då ska jag leta 560 kort med andra ord.

Källarburken ska ju få bli folding burken 24/7 och min nyaste setup foldar under natten och under jobb. inte ofta jag är hemma så

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)