Permalänk
Medlem

distanser till moderkort

Folk har skrivit här att dem har fått några typ guldpläterade distanser med i paketet med moderkortet.som man ska ha mellan chassit och kortet. Men i mitt paket m-itx asus deluxe fanns inga distanser bara skruvar.måste man ha dem där distanserna eller går det utan ? Vad är dem tillför. Mvh

Permalänk
Medlem

Nej det går absolut inte utan. Dem är tillverkade i mässing, inte guldpläterade.
Distanserna följer inte med moderkortet, dem följer med chassiet.

Permalänk
Medlem

Aha okej..tack.

Permalänk
Medlem

I vissa chassin är det stansade upphöjningar som ger samma funktion som lösa distanser som skruvas på plats. Nämligen att lyfta upp moderkortet så att baksidan inte får kontakt med plåten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Men i mitt chassi,en bitfenix Prodigy vit så fanns det inga mässing distanser.bara en jäkla massa skruvar.

Permalänk
Medlem

Jaha aa mitt chassi har ca 6-7 mm upphöjningar. Då funkar det nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombac:

Jaha aa mitt chassi har ca 6-7 mm upphöjningar. Då funkar det nog.

Prodigy chassit har inbyggda distanser som du märkt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hade du installerat moderkortet utan distanser och de inte redan suttit där så hade det blivit kortslutning och antagligen hade moderkortet dött.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ojoj farligt farligt..:) Så är det när man är nybörjare.