Permalänk
Medlem

dockningsstation i dvd platsen

hejsan, jag hörde idag på bussen om något som handlade om en form av docknings station till laptops (vet ej vad detta heter). det funkar som så att man tar bort den optiska enheten och skruvar dit den här dockningsstationen sen kan man då sätta i s-ata diskar 2,5" eller ssd diskar som någon form av swapbay eller liknande. ville höra om detta verkligen finns eller om det bara är skitsnack. och om detta finns på riktigt vad heter det? (vill i så fall ha en till min laptop, av modell: ASUS A53E-TS51)

tack för mig

Permalänk
Medlem

jag har också hört att det ska finnas bays som ersätter dvd läsaren med en hårddisk,
men jag har inte hittat någon.
har själv en laptop men det är nog inte aktuellt att uppgradera den.
lycka till med letandet

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om alla svarar sådär finns det snart inget kvar att diskutera eller fråga om på detta forum.

Permalänk
Medlem

jag googlade faktiskt men eftersom jag inte hadde en aning om vad det heter och inte är så jättebra på hur man söker på t,ex google så tänkte jag att jag kan fråga här. men visst jag kan väl sluta fråga här, så slipper jag massa snydiga kommentarer från sånna som tror dom är grymmast i världen.

men ett stort tack till er som faktiskt hjälpte mig med min fråga

Permalänk
Skrivet av Giuffria:

Om alla svarar sådär finns det snart inget kvar att diskutera eller fråga om på detta forum.

Är det inte slöseri med megabytes att traggla samma frågor om och om och om och om och om igen?

Kan ju inte vara så svårt att söka på "laptop hard drive dvd"?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Är det inte slöseri med megabytes att traggla samma frågor om och om och om och om och om igen?

Kan ju inte vara så svårt att söka på "laptop hard drive dvd"?!

Sök på det du, och tala om för mig när du hittat en tråd vars innehåller svar på TS fråga.

Är inte alltid så enkelt att hitta när rubrikerna många gånger är väldigt dåliga. Har blivit bättre men fortfarande inte perfekt.

Permalänk
Skrivet av Giuffria:

Sök på det du, och tala om för mig när du hittat en tråd vars innehåller svar på TS fråga.

Är inte alltid så enkelt att hitta när rubrikerna många gånger är väldigt dåliga. Har blivit bättre men fortfarande inte perfekt.

Första träffen?!
http://www.youtube.com/watch?v=eQuJrswnJ5g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Sök på det du, och tala om för mig när du hittat en tråd vars innehåller svar på TS fråga.

Är inte alltid så enkelt att hitta när rubrikerna många gånger är väldigt dåliga. Har blivit bättre men fortfarande inte perfekt.

Tja, de TRE första träffarna på den sökningen gav, om inte ett exakt svar, så åtminstone en riktigt bra start...

Förfinad sökning:
https://www.google.com/search?q=hdd+in+optical+drive+bay&ie=u...
Ca. 4 miljoner träffar

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:
Skrivet av cbtcp:

Tja, de TRE första träffarna på den sökningen gav, om inte ett exakt svar, så åtminstone en riktigt bra start...

Förfinad sökning:
https://www.google.com/search?q=hdd+in+optical+drive+bay&ie=u...
Ca. 4 miljoner träffar

Google ja, forumet vilket han frågade på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Är det inte slöseri med megabytes att traggla samma frågor om och om och om och om och om igen?

Kan ju inte vara så svårt att söka på "laptop hard drive dvd"?!

Vi hade ju sparat betydligt mer utrymme utan era spydiga kommentarer...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I