Guild Wars 2 kontot hackat

Permalänk
Medlem

Blev äntligen unbannad i morse, tog lite mer än 7 dagar

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

We’re seeing an uptick in reports of account theft and attempted account theft. We believe hackers are using databases of email addresses and passwords stolen from other games and web sites, and pre-existing trojan horses, to search for matching Guild Wars 2 accounts which they attempt to compromise. To prevent this, we have temporarily disabled the “reset password” feature, and we’re working to bring email authentication online. To protect yourself, please ensure that you use a unique password for Guild Wars 2 that you don’t use for any other game, email account, forum or web account.

@ ts

Ett tips är att inte köra med OS / loaders nedladdade från publika trackers.
Samt att dem spammar falska mejl som lurar folk att knappa in deras inlogg och i stort set ge bort det.

GW2 är förmodligen den absolut sämsta spelreleasen av ett MMORPG sen genren introducerades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ ts
GW2 är förmodligen den absolut sämsta spelreleasen av ett MMORPG sen genren introducerades.

Jag tycker att det är den absolut bästa releasen av ett MMO som jag varit med om

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jag tycker att det är den absolut bästa releasen av ett MMO som jag varit med om

Syftade på releasen i sig, massor med merchant glitchar som får hittils 3000+ personer permanent bannade bara för att dem trodde det var så det skulle vara (även folk som inte utnyuttjade det). Totalt säljstopp av digitala samt fysiska kopior (inget skeppas till retailers) i över en vecka nu pga. massiva buggar som ruinerar ingame ekonomin etc.

Det är en total failure på massiv skala för ett så stort spel.

Permalänk
Medlem

Syftade på releasen i sig, massor med merchant glitchar som får hittils 3000+ personer permanent bannade bara för att dem trodde det var så det skulle vara (även folk som inte utnyuttjade det). Totalt säljstopp av digitala samt fysiska kopior (inget skeppas till retailers) i över en vecka nu pga. massiva buggar som ruinerar ingame ekonomin etc.

Dom stoppade inte försäljningen p.g.a en bugg utan att förse nuvarade kunder med en bra upplevelse.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Dom stoppade inte försäljningen p.g.a en bugg utan att förse nuvarade kunder med en bra upplevelse.

Straxt efter dessa buggar, eller snarare sagt misstag av AreaNet blev uppmärksammade av just AreaNet (deras forum/reddit läser dem inte tydligen..) Så vart det totalt försäljningsstopp. Lite udda tidpunkter... eller?

Och inte långt efter hittades många mer merchant misstag some AreaNet hade översett helt och hållet. Tror dem slog något rekord i antalet hackade accounts första dagen av releasen av ett MMORPG med.

Permalänk
Inaktiv

Jahapp, kan inte spela längre jag heller. Får bara upp nått felmeddelande "Connection failed" och sen nått "The server was unable authenticate your gameplay privileges". Slängt upp tickets på supporten om det. Kul grej är att man inte kan posta i forumet deras om man har problem med kontot. Smart sätt att se till att folk INTE kan klaga om nått inte fungerar. Då var den fredagkvällen förstörd - tackar och bockar!

Permalänk

Nu har samma sak hänt mig med. Tängte ha en skön spel helg men nej då nu har nån idiot gått in och bytt min E-mail bara så där:(
Och detta hände i fredags morse,och support skickar en länk till återställning a lösenord ,men jag skrev ju att mitt konto har blivit hackat och att min syster har sett mig inloggad när det inte var jag...Man har ju bara lust att smacka till dom.

Permalänk
Medlem

Ni som blivit hackade, har ni fått något skumt mail eller något som ni råkat klicka på?

Jag har nämligen aldrig någonsin blivit hackad i något spel så vet inte riktigt hur det fungerar egentligen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ni som blivit hackade, har ni fått något skumt mail eller något som ni råkat klicka på?

Jag har nämligen aldrig någonsin blivit hackad i något spel så vet inte riktigt hur det fungerar egentligen.

Jag blev hackad får drygt en timme sen nu. Har aldrig klickat på någon skum länk och heller aldrig blivit hackad förut. Jag har alltid tyckt att de som blivit hackade brukar vara klantiga. Nu är jag tydligen en av dom.

En gissning är att någon/några lyckats koppla mitt namn (efter jag skrivit med det på forumet) med lösenord jag kan ha använt i kombination i någon annan databas.

Permalänk
Inaktiv

Fick aldrig några mail om att något skulle vara bytt - kan fortfarande logga in på själva huvudsiten men inte på forumet - då får jag bara : Login Error: You do not have access to Guild Wars 2. Inloggning i spelet är fortfarande inte möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Jag blev hackad får drygt en timme sen nu. Har aldrig klickat på någon skum länk och heller aldrig blivit hackad förut. Jag har alltid tyckt att de som blivit hackade brukar vara klantiga. Nu är jag tydligen en av dom.

En gissning är att någon/några lyckats koppla mitt namn (efter jag skrivit med det på forumet) med lösenord jag kan ha använt i kombination i någon annan databas.

Hm ok där ser man.

Tråkigt med hackers och annat pack som ska sno ens saker. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaka mitt account nu,
Jag fick ett mail från deras riktiga mail där jag skulle skicka mail, mitt displayname med nummer och serialkey.
Så nu har jag mitt account tillbaka
Tog ca 1 vecka från jag skickade första mailet till att få tillbaka kontot

Visa signatur

AMD 965---8gb Corsair XMS3 DDR3 1333MHz--Asus GeForce ENGTX560 TI DCII TOP/2DI/1GD5 1GB--Random 700w
Asus M4A88TD-M EVO/USB3--WDC WD1600JS-41MVB1 160gb--

Permalänk
Medlem

Fick tillbaks mitt konto under natten, inkluderat ett svar till en av mina frågor. "Please be aware that the Support Team is unable to restore any missing characters or items." 4/5 karaktärer borta men 80:an fanns kvar och någon har spelat med den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försäljningsstoppet hade med kapacitet att göra inte buggar för att spelet sålde bättre än de räknat med och de måste planera sina server inköp mer iom att de måste kunna tillhandahålla dem utan månadskostnad för spelarna.
Merchant glitchen bannade de bara folk som faktiskt utnyttjat det inte om du bara köpt en grej, kan ju tilläggas att Kungen medvetet inte använde det för han insåg att det var en exploit?
MMO buggar vs WoW vid release var ju inte direkt fler?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har det blivit någon förbättring på säkerheten? Alltså är det lika många konton idag som blir stulna fortfarande eller har det blivit bättre?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Har det blivit någon förbättring på säkerheten? Alltså är det lika många konton idag som blir stulna fortfarande eller har det blivit bättre?

Problemet är ju att det är inte mycke Anet kan göra. Det är användarnas fel eftersom dom har keyloggers/använder samma pass som på en hackad hemsida etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Problemet är ju att det är inte mycke Anet kan göra. Det är användarnas fel eftersom dom har keyloggers/använder samma pass som på en hackad hemsida etc.

Med uppdaterat virusprogram, malewareskydd samt ett unikt lösen på en separat spelmail. Är det home free då mer eller mindre?
Har undvikit spelet mest för att jag inte vill få mitt konto snattat pga nån felaktighet i spelets egna säkerhetssystem.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Med uppdaterat virusprogram, malewareskydd samt ett unikt lösen på en separat spelmail. Är det home free då mer eller mindre?
Har undvikit spelet mest för att jag inte vill få mitt konto snattat pga nån felaktighet i spelets egna säkerhetssystem.

Japp. Gärna gmail med authenticator på mobilen som spelmail oxå.

Det är tyvärr så det funkar vid dom flesta spelkontohackningar. Antingen en keylogger eller samma pass på någon hemsida som har blitt SQLi dumpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Japp. Gärna gmail med authenticator på mobilen som spelmail oxå.

Det är tyvärr så det funkar vid dom flesta spelkontohackningar. Antingen en keylogger eller samma pass på någon hemsida som har blitt SQLi dumpad.

Är authenticatorn på mobilen säker?
Vet att man hört skräckhistorier om andra spels upplevelser med sådana sålänge de inte är just fysiska.

Showertime!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arenanet sa för ett tag sedan att dom ska börja använda Google Authenticator för dom som vill snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mailet, skulle du kunna skicka nån kopia på det?
Tycker personligen att domänet verkar skumt, även fast de står guildwars2.com, man kan ju dölja sånt numera, så de brukar stjäla WoW accs vad jag vet, genom fakeade adresser som ser helt äkta ut. :S

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Är authenticatorn på mobilen säker?
Vet att man hört skräckhistorier om andra spels upplevelser med sådana sålänge de inte är just fysiska.

Showertime!

Funkar väldigt nice. Man kan dock passa på att skriva ut 10st 1gångs reservkoder så man kan komma in på sin mail ifall man blir av med mobilen etc.