Valve introducerar Steam Big Picture i betaversion

Permalänk
Melding Plague

Valve introducerar Steam Big Picture i betaversion

Nedladdningstjänsten Steam får precis som utlovats ett nytt fullskärmsläge som anpassar gränssnittet för tv:n och vardagsrummet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Testade det lite snabbt nu innan jag stack (nyss.. ) och det är riktigt nice det lilla jag har sett.. dock så har jag lite problem med mitt library, känns inte riktigt som ett optimalt system för alla mina 249 spel.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nedladdningstjänsten Steam får precis som utlovats ett nytt fullskärmsläge som anpassar gränssnittet för tv:n och vardagsrummet.

Läs artikeln

Det var ju trevligt... men jag vill ha sista episoden på Half-Life!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

"plus a web browser for the TV that doesnt suck"

Fucking win^

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

har inte riktigt förstått hur detta funkar. Behöver jag ha typ en laptop vid sidan av datorn kopplad till en TV och sen streamas innehållet från datorn till laptoppen?

Isåfall så kan man ju lika gärna dra en 10m HDMI-sladd från datorn till TVn och sen köra den vägen, såvida man har så nära från dator till TVn ;P

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det var ju trevligt... men jag vill ha sista episoden på Half-Life!

Det tråkiga är ju att Episode 3 lades ned av Valve i början av 2008

http://www.gamereactor.se/blog/petter/358751/

Någon som vet varför Valve är så kritiska mot Win 8?

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

har inte riktigt förstått hur detta funkar. Behöver jag ha typ en laptop vid sidan av datorn kopplad till en TV och sen streamas innehållet från datorn till laptoppen?

Isåfall så kan man ju lika gärna dra en 10m HDMI-sladd från datorn till TVn och sen köra den vägen, såvida man har så nära från dator till TVn ;P

Det är bara ett gränssnitt som lämpar sig bättre på TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

har inte riktigt förstått hur detta funkar. Behöver jag ha typ en laptop vid sidan av datorn kopplad till en TV och sen streamas innehållet från datorn till laptoppen?

Isåfall så kan man ju lika gärna dra en 10m HDMI-sladd från datorn till TVn och sen köra den vägen, såvida man har så nära från dator till TVn ;P

Det ska bara göra gränssnittet bättre anpassat för tv och handkontroll. Du måste fortförande koppla in datorn i tv'n, det finns ingen streaming teknik involverad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Det ska bara göra gränssnittet bättre anpassat för tv och handkontroll. Du måste fortförande koppla in datorn i tv'n, det finns ingen streaming teknik involverad.

jaha, okej

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det var ju trevligt... men jag vill ha sista episoden på Half-Life!

Återigen, blir inget EP3 utan HL3, sa Gabe själv för ett tag sen.

Permalänk

Nice.
Något de gärna får fixa är att tvinga spel att starta på Secondary Monitor. Enda spel jag har som har stöd för det är BF3 tror jag. Lite drygt att behöva ändra vilken skärm som är Primary varje gång jag ska spela något annat än just BF3.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Hm, har alltid haft datorn inkopplad till TVn, inte ens tänkt tankten att spela på den. Köpa hem kontroller och sätta sig i soffan och lira lite med polare. Fan, gillar steam mer och mer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bazookan:

Det tråkiga är ju att Episode 3 lades ned av Valve i början av 2008

http://www.gamereactor.se/blog/petter/358751/

Någon som vet varför Valve är så kritiska mot Win 8?

Har för mig att det finns nåt uttalande i spelforumet eller Windows 8-forumet:)

Permalänk
Medlem

Ja det märks att även Valve inriktar sig mer och mer mot multiplatform. Inte direkt nån nyhet att det redan finns (exklusiva) HL och CS titlar på konsollerna men tråkigt när man ser hur multiplat spel som CS:GO redan smittats av en smutta consolitis. :/

Man undrar verkligen om rykterna om konsollen är sanna och isf hur kommer den prestera.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Nice:)
Måste testas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Detta måste jag testa

Permalänk
Medlem

Som på beställning! Ska bara köpa hem en TV och en handkontroll, sen ska det gejmas!!

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem

Coolt!

Ska installera på min HTPC sen och testa!

Blir sugen på att köpa en trådlös kontroll till den nu också då.

Permalänk
Medlem

Men... men... jag trodde att PCn var död som spelplattform, det läste jag i ett forum.

Permalänk
Medlem

Det går väl inte att koppla in de trådlösa handkontroller man har till sitt 360 här heller antar jag? Eller fungerar det nuförtiden med någon fiffig adapter?

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är, måste man koppla ur datorskärmen eller kan man få det att köra på den sekundära skärmen (tvn)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser redan bra ut. Nu slipper man än fler enheter (ps3, xbox osv) vid tv:n. Blir att beställa fler platta hdmi-kablar Steam är kungligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Det går väl inte att koppla in de trådlösa handkontroller man har till sitt 360 här heller antar jag? Eller fungerar det nuförtiden med någon fiffig adapter?

Det lär gå med adapter.

Jag har en liknande och den fungerar med PC (har visserligen aldrig testat med Steam, men det borde fungera):
Adapter

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Provade lite igår kväll, allt jag kan säga är +1 till Valve

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Måste det vara på en Smart TV?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Det lär gå med adapter.

Jag har en liknande och den fungerar med PC (har visserligen aldrig testat med Steam, men det borde fungera):
Adapter

Provade nyss med wireless xbox gamepad 360 for pc och det gick galant

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Det tråkiga är ju att Episode 3 lades ned av Valve i början av 2008

http://www.gamereactor.se/blog/petter/358751/

Någon som vet varför Valve är så kritiska mot Win 8?

Det här programmet kan ju vara hela orsaken till det.

Permalänk
Medlem

Det är nog väldigt bekvämt för de som har ett antal indiespel som lämpar sig för handkontroll. Nu kan de läggas på HTPCn. Väldigt nice. Testade detta daiseywheel, funkar helt ok. bättre än Ps3ans skit iaf. Man behöver bara öva lite.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Måste det vara på en Smart TV?

nej du kan köra det på en 12" bildskärm om du så vill det. Det är bara ett gränssnitt i Steam.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

hur tvingar man fram det på sin andra skärm/tv om man kör olika upplösningar?