Vad tycker ni om Armored Kill ?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mikkey:

Japp du har missat några få saker, ditt lag måste ha flaggan som har tillgång till Gunship. När ditt lag har tagit flaggan så har två personer möjlighet att spawna i den. När det finns plats i Gunshipet så står det bara Gunship, när det är fullt kan du ''spawna'' på det stället där Gunshipet befinner sig, men du åker alltså ner i fallskärm för att det är fullt. När det är fullt står det Gunship Paradrop och då åker du fallskärm ner till marken från Gunsipets position.

Kände att detta blev väldigt rörigt men om det är något så är det bara att fråga.

OnT: Jag tyckte det var sådär lagom roligt var min första tanke, men har börjat gilla det mer & mer nu!

Det förklarar alltså de små flygplansikonerna på vissa flaggor. Jag tänkte att de skulle ha något att göra med Gunship eller något annat aircraft. Tack för förklaringen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det förklarar alltså de små flygplansikonerna på vissa flaggor. Jag tänkte att de skulle ha något att göra med Gunship eller något annat aircraft. Tack för förklaringen!

Japp det är det ikonerna visar, direkt när du har tagit flaggan har ditt lag tillgång till Gunshipet, men nu i början väntar alla på att laget ska ta flaggan och så hoppar dom in i det direkt. Så man måste vara snabb för annars kanske man missar det och det brukar ta ett tag innan det blir nedskjutet.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hålla med alla andra om att dom var så bra :/
hade vart mycket roligare om det hade vart fler objekt osv, tex som i bandar desert är det ju 3st "capture points" nära varandra, med lite hus och sånnt, men på resten av den banan och alla dom andra banorna så är man helt öppen från alla håll, omöjligt att springa runt som assault :/

Permalänk
Medlem

Äntligen ordentliga banor för 64 spelare!

Hade tidigare avkryssat 64 spelar servrar då i princip alla maps blev bara samma konstanta blurscreen pangande. Känns som att banorna funkade bäst med 48 istället för 64. Med AK känns det just rätt med 64 även om man ibland blir utan transport då nån stolpskott kör själv iväg med jeepen eller tank destroyern...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av phreec:

Äntligen ordentliga banor för 64 spelare!

Hade tidigare avkryssat 64 spelar servrar då i princip alla maps blev bara samma konstanta blurscreen pangande. Känns som att banorna funkade bäst med 48 istället för 64. Med AK känns det just rätt med 64 även om man ibland blir utan transport då nån stolpskott kör själv iväg med jeepen eller tank destroyern...

Jo, AK är ju inte direkt idiotsäkert, var säkert 10 minuter sammanlagt som spenderades på att vänta i spawn på fordon på senaste matchen då folk tyckte att de lika gärna kunde köra iväg själva, var nästan konstant runt 10 pers som stod och väntade i spawn.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag har då inte läst någonstans att det skulle komma några nya vapen.
Själv så tycker jag conquest på Armored Shield är helskoj, påminner lite om Heavy Metal ifrån BC2.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Assault och Support är helt värdelösa på dessa mapsen...

Har man inte en tank (finns tanks till typ 1/3 av laget) eller Javelin är man hjälplös imo...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Draw distance verkar vara jäkligt kort i AK? tycker marken ser suddig ut om man kollar några meter framför en.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Seriöst kostar armoured kill 499 :- ??? Helt jävla galet. Sitter på vanliga BF3 + karkand och de skulle va skoj att testa armourd kill men inte de andra så 499 är riktigt skitdyrt.

Trodde man skulle kunna köpa bara den med tanks etc för någon billig peng typ 90 spänn eller så.

Synd.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Seriöst kostar armoured kill 499 :- ??? Helt jävla galet. Sitter på vanliga BF3 + karkand och de skulle va skoj att testa armourd kill men inte de andra så 499 är riktigt skitdyrt.

Trodde man skulle kunna köpa bara den med tanks etc för någon billig peng typ 90 spänn eller så.

Synd.

Nej, det kostar inte 500 spänn... premium kostar 500 spänn (på Origin)

Har för mig att det kostar typ 150 spänn...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Seriöst kostar armoured kill 499 :- ??? Helt jävla galet. Sitter på vanliga BF3 + karkand och de skulle va skoj att testa armourd kill men inte de andra så 499 är riktigt skitdyrt.

Trodde man skulle kunna köpa bara den med tanks etc för någon billig peng typ 90 spänn eller så.

Synd.

Fast det är om du köper premium för 500 spänn får du alla expansions, inte bara AK...

Anledningen till att du inte kan köpa bara AK är för att expansionen inte är släppt än, de som har premium får spela expansionerna 2 veckor innan de släpps för resten, och då kommer den säkert kosta 150 spänn som B2K och CQ gjorde.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Nej, det kostar inte 500 spänn... premium kostar 500 spänn (på Origin)

Har för mig att det kostar typ 150 spänn...

Såg det nu men att de kommer den 25. 128 kr på spelbutiken. På nått sett tycker jag ändå att de är skumt att några banor nu kostar pengar medans förr i tiden patchade man till allt detta utan någon extra kostnad. DLC är endast får att snylta till sig extra cash.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Såg det nu men att de kommer den 25. 128 kr på spelbutiken. På nått sett tycker jag ändå att de är skumt att några banor nu kostar pengar medans förr i tiden patchade man till allt detta utan någon extra kostnad. DLC är endast får att snylta till sig extra cash.

Det är inte så konstigt. Företag vill tjäna pengar, det tar tid att göra banor som är bra. Tid = lön, gör företagen kartorna gratis så kostar det lön de inte får tillbaka. Det är simpel ekonomi helt enkelt. Handlar inte om att snylta, handlar om att gå runt och få en vinst. Jag älskar också gratis map packs och önskade att man skulle få det som vissa företag gör, men har man någon ekonomisk förståelse så fattar man varför de tar betalt.

Hittills vet jag inte vad jag tycker om banorna. Tycker det är för mycket död mark på många banor. Har man inget fordon så får man springa 500meter till några hus där ett en flagga finns. Ska dock inte döma ut eller hylla innan jag lagt ett antal timmar på detta. Gillar dock att man får stora banor!
Jag tyckte att banorna till bf3 inte var så bra designade och kan vara samma problem här kanske.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det är inte så konstigt. Företag vill tjäna pengar, det tar tid att göra banor som är bra. Tid = lön, gör företagen kartorna gratis så kostar det lön de inte får tillbaka. Det är simpel ekonomi helt enkelt. Handlar inte om att snylta, handlar om att gå runt och få en vinst. Jag älskar också gratis map packs och önskade att man skulle få det som vissa företag gör, men har man någon ekonomisk förståelse så fattar man varför de tar betalt.

Hittills vet jag inte vad jag tycker om banorna. Tycker det är för mycket död mark på många banor. Har man inget fordon så får man springa 500meter till några hus där ett en flagga finns. Ska dock inte döma ut eller hylla innan jag lagt ett antal timmar på detta. Gillar dock att man får stora banor!
Jag tyckte att banorna till bf3 inte var så bra designade och kan vara samma problem här kanske.

Klart att man fattar att de vill cash för minsta lilla. Dock kunde man extremt mycket gratis banor förr i tiden i spel som var riktigt bra plus att fans gjorde massor med banor. Titta bara på alla quake, UT serier och massa annat.

Nu ska de betalas för några ynka banor. Fråga är hur mycket tid de har lagt ner på banorna?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Första gången folk inte hatar något nytt? Detta måste vara ett vääääldigt bra spel

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade direkt på alla banor utom en. Som sagt måste man ha en tank eller liknande för att överleva alla snipers. Jag gillar att köra assault och för mig känns AK lite fail. Det blev lite väl mycket mario kart för min smak.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Gunship i rush gillar jag inte. Annars bra.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Japp du har missat några få saker, ditt lag måste ha flaggan som har tillgång till Gunship. När ditt lag har tagit flaggan så har två personer möjlighet att spawna i den. När det finns plats i Gunshipet så står det bara Gunship, när det är fullt kan du ''spawna'' på det stället där Gunshipet befinner sig, men du åker alltså ner i fallskärm för att det är fullt. När det är fullt står det Gunship Paradrop och då åker du fallskärm ner till marken från Gunsipets position.

Kände att detta blev väldigt rörigt men om det är något så är det bara att fråga.

OnT: Jag tyckte det var sådär lagom roligt var min första tanke, men har börjat gilla det mer & mer nu!

Tack då vet ja.:) Hade inte tid o titta när ja spawnade på gunship var så inne i stridens hetta HE HE.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Helt enkelt såhär resten av bf3 banorna skulle vara (conquest large). På de vanliga banorna tycker jag att flaggorna är ihopsmetade på vissa ställen.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Ojämnt när jag spelade Team Deathmatch i Alborz Mountains, ena laget spawnade i ett dike med motståndarlaget uppe på ett berg runt om och håvar in kills.

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Skrivet av Syncron:

Ojämnt när jag spelade Team Deathmatch i Alborz Mountains, ena laget spawnade i ett dike med motståndarlaget uppe på ett berg runt om och håvar in kills.

Okej kul att dom flesta gillade det. Har inte testat TDM men rush var värdelöst på defender. Tank superiority var inte min spel-typ heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk

Tank superiority tycker jag inte var något att hänga i granen - sniper battle med tanks? Men conquest är roligt även om det inte hade varit fel med dubbelt så många spelare - det hade fått plats!. Rush måste jag säga är fruktansvärt roligt också! Bättre än orginal-bf3 och nu börjar man känna igen rush-läget från BC2 som i mitt tycke var mycket roligare än vad det varit hittills i BF3.

Permalänk
Medlem

Lätt bästa banorna än, dock är gunship lite väl op..
Skulle nog räcka med 2 flyg per lag ist för 1, för nu är flygstriden lite ojämn. Suger piloterna i de försvarande laget är det direkt kört.

När jag flyger så är det dock inga problem

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Gillade alla banorna utom den som var på ett berg, mycket konstigt bana men man vänjer väl sig, lite synd att det är så få vehicles så att man får stå och vänta som en idiot då iaf jag inte har lust att springai några minuter för ett sen få en sniperkula i skallen.
Tan superioty kan nog bli kul, körde 2 rundor och båda rundorna stog mitt lag i spawn å skjöt emot flaggan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filipcombat:

Har inte testat AK men har tröttnar ganska mycket på BF3. Men vad jag har läst så är det tomt med 64 players inne. Så dem borde iaf ökat till 128 som sagt. Dock så kommer min cpu knappt orka med det xD Men smällar man får ta.

Måste säga att detta känns precis som Battlefield 1942/2 eftersom bf från början inte är ett knökfullt spel. Själv gillar jag att man får sätta sig i ett fordon och köra till kriget istället för att alltid spawna i alla action likt COD eller "vanliga" battlefield 3 som är lite snabbare än de äldre spelen.

Permalänk

Jag är lite besviken att de inte införde några nya vapen alls, men det är väl samtidigt logiskt med tanke på att vapen är inte i fokus för expansionen, men jag hade inte klagat på att få prova ännu fler vapen - alltid roligt med nya vapen! 64 players känns lite på så stora banor, runt 100 pers tror jag hade gjort stor skillnad och inte blivit lika tomt.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

har kört några rundor och det enda som jag är missnöjd över är gunships, de är riktigt op, 1 skott tog hela min tank

Permalänk
Medlem

Inte imponerad än iaf.
Dom babor jag har testa och dom servrar jag har lirat på har varit ganska obalanserade och mycket att ena laget är tillbaka tryckt vilket jag avskyr. Ge det lite tid men det blir nog mest CQ och citymaps för mig...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Antielefant

*** Tråd rensad ***

Tänk på språkbruket, och misshandla inte Caps-Lock. Även negativ kritik kan formuleras väl, annars blir det bara;
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Aha. Hur många kan sitta i den?

På Conquest så finns det en bas i mitten typ g på ökenbanan det laget som har den basen kan spawna i gunship och när den är full (med en liten machine Gun och en bad @ss kanon) så spanar man som paratrooper typ om man väljer att spawna på gunshipet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail