Vad tycker ni om The new iPad?

Permalänk
Medlem

Om ni går in på denna sida:

http://www.minip.nu/

Vad får ni för upplösning på skärmen? Jag får bara 1024x768 och då ska jag ha 3an. Funkar inte det i webbläsaren? Jag ser ju ingen skillnad på 3an och 2an så jag vill ju inte bli lurad Finns det någonstans man kan se vilken man har? Kartongen står det ju inte heller nåt på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSG:

Om ni går in på denna sida:

http://www.minip.nu/

Vad får ni för upplösning på skärmen? Jag får bara 1024x768 och då ska jag ha 3an. Funkar inte det i webbläsaren? Jag ser ju ingen skillnad på 3an och 2an så jag vill ju inte bli lurad Finns det någonstans man kan se vilken man har? Kartongen står det ju inte heller nåt på...

Jag tror (i och med din upplösning på den sidan) att det visas i 1024x768 för att sidorna inte ska bli så små.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Jag tror (i och med din upplösning på den sidan) att det visas i 1024x768 för att sidorna inte ska bli så små.

Tack för svar... Körde nåt test nyss och då stod det iPad 3.3 så det måste vara den nya. Tycker ändå den borde kunna klara den upplösningen. Funkar ju på min mini med 1080p.

Permalänk

Pendlar mellan en new iPad och en ny iPod Touch 64 Gb. Touchen verkar vara en bra ersättare till min Nano och tvivlar lite på iPadens möjlighet att ersätta min laptop.

Min fråga är: Om jag köper en iPad via Mecenat får jag 350 kr att spendera på appar. Vilka borde jag köpa för att iPaden skall kunna ersätta min laptop för enklare sysslor? Är lite inne på både Pages, Keynote och Goodreader.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk

Jag måste ha hjälp nu innan jag blir tokig.

Helt ny här. Kan inte ens lägga in en ny tråd. Hittar inte var jag ska göra det.
Gäller ett säkert gammalt uttjatat ämne om filmer från PC till I tunes som sen ska vidare till Ipad.
Jag börjar där och ser om någon som kan vill svara. Så ska jag dra allla mina problem.
Har oxå precis köpt Goodplayer för 22kr men inte hjälpte det mig.....

Mvh / Lasse

Permalänk

Min iPad tappade lite när youtube appen försvann. Finns en så länge enbart iPhone App på AppStore.

Kan inte förstå vad de vill vinna på ett sådant här move. Är nästa grej att omöjliggöra Google sökningar på alla Apple prylar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falsterbo:

Helt ny här. Kan inte ens lägga in en ny tråd. Hittar inte var jag ska göra det.
Gäller ett säkert gammalt uttjatat ämne om filmer från PC till I tunes som sen ska vidare till Ipad.
Jag börjar där och ser om någon som kan vill svara. Så ska jag dra allla mina problem.
Har oxå precis köpt Goodplayer för 22kr men inte hjälpte det mig.....

Mvh / Lasse

Vad är det du vill ha hjälp med? Jag drar över filmer direkt från en nätverksdisk in i Goodplayer genom att skriva in Ipt till nätverksdisken. Det funkar klockrent, dock har Goodplayer problem med vissa .mkv-filer.

Sent svar så du kanske redan har löst det

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Om jag köper en 4g, måste jag då köpa något slags simkort bredvid för att kunna surfa utanför wifi?
Och vad kostar ett sådant simkort i månaden då? Måste man binda sig?

Jag kör med "3G" det kostar mig 99kr månaden att surfa utanför Wifi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av wunderbaum:

Min iPad tappade lite när youtube appen försvann. Finns en så länge enbart iPhone App på AppStore.

Kan inte förstå vad de vill vinna på ett sådant här move. Är nästa grej att omöjliggöra Google sökningar på alla Apple prylar?

Använd Jasmine istället. Betydligt bättre än googles app. Eller så kör du youtube i webläsaren istället. Funkar lika bra

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande inte en mediaspelare som kan spela upp minst 720p och klarar av AC3 ljud på apple store idag?

Permalänk
Medlem

Vlc streamer 15kr versionen fungerade för mig att streama 1080p från datorn med 5.1 ljud ut till min iPad och vidare AirPlay till projektor, dock 720p. Testadetsamma ut till min full hd tv och det fungerade utmärkt med 1080p genom hdmi kabel från ipaden till tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Vlc streamer 15kr versionen fungerade för mig att streama 1080p från datorn med 5.1 ljud ut till min iPad och vidare AirPlay till projektor, dock 720p. Testadetsamma ut till min full hd tv och det fungerade utmärkt med 1080p genom hdmi kabel från ipaden till tv.

Är det inte så att VLC streamer inte spelar filmerna i sitt orignalformat utan den transcodar om filmen och skickar en sämmre ström till din ipad? Det var iaf den uppfattningen jag fick när jag testade en bunt program häromdagen för just detta.

Har än inte hittat något som klarar av 1080p mkv smärtfritt utan att transcoda den, närmsta var Oplayer som faktist spelade upp filmen, men väldigt slött och ljudet out of sync. Och detta är på en ipad gen 4.

Kan tillägga att det går utan problem på w8 atomplattorna att streama 1080p h.264 17Mbps i mkv container via en nätverks share. Så tycker att gen 4 av ipad bör klara det........

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Tror inte att IOS kan ta emot strömmad mkv. Den måste nog transcodeas.
Vill man spela mkv så får man lägga in filen på plattan och använda ngn 3:e partmjukvara som använder sina egna codecs för uppspelning.

Tycker dock plex transcodear väldigt bra så det blir inte direkt ngn skillnad.

Permalänk
Medlem

Istället för att skapa ännu en tråd så frågar jag här. Beställde mig en Ipad 4 nu igår via jobbet som bör komma under förmiddagen här (företagspaket från snabba inet). Vilka appar kör ni mest. Jag kommer att surfa på den läsa mail och vill kunna hantera jobb filer via cloudon dropbox osv. Men finns det några andra bra produktiva appar som kan underlätta arbete / vardag. Jag har kört Iphone sen 3G släpptes så appstore är jag van vid men inte Ipad appar så hemskt mycket .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_W:

Istället för att skapa ännu en tråd så frågar jag här. Beställde mig en Ipad 4 nu igår via jobbet som bör komma under förmiddagen här (företagspaket från snabba inet). Vilka appar kör ni mest. Jag kommer att surfa på den läsa mail och vill kunna hantera jobb filer via cloudon dropbox osv. Men finns det några andra bra produktiva appar som kan underlätta arbete / vardag. Jag har kört Iphone sen 3G släpptes så appstore är jag van vid men inte Ipad appar så hemskt mycket .

Du har köpt en iPad för att du behöver den i jobbet, men du vet inte ens vad du behöver den till? Komiskt! Det skulle nog underlätta om du berättar vad du jobbar med. Jag har massor förslag på applikationer som jag använder i jobbet, men vi jobbar kanske inte ens med samma sak? Jag kör själv mycket TouchTerm, Xterm, iRdesktop, LDAP Scout, Server Auditor, FTPOnTheGo, Net Utility" och många många fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Du har köpt en iPad för att du behöver den i jobbet, men du vet inte ens vad du behöver den till? Komiskt! Det skulle nog underlätta om du berättar vad du jobbar med. Jag har massor förslag på applikationer som jag använder i jobbet, men vi jobbar kanske inte ens med samma sak? Jag kör själv mycket TouchTerm, Xterm, iRdesktop, LDAP Scout, Server Auditor, FTPOnTheGo, Net Utility" och många många fler.

Jag köpte den inte för att jag "behöver" den i jobbet . Jag ska ha den hemma så att sonen och sambon kan nyttja den med. Jag köpte den via jobbet för att slippa köpa den för skattade pengar samt slippa den äckliga momsen. Jag drog en del av min intjänade bonus. Jag jobbar om kalkylator inom bygg sektorn och det innefattar tonvis med pdf:er med tråkiga administrativa texter samt massa ritningar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag köpte den inte för att jag "behöver" den i jobbet . Jag ska ha den hemma så att sonen och sambon kan nyttja den med. Jag köpte den via jobbet för att slippa köpa den för skattade pengar samt slippa den äckliga momsen. Jag drog en del av min intjänade bonus. Jag jobbar om kalkylator inom bygg sektorn och det innefattar tonvis med pdf:er med tråkiga administrativa texter samt massa ritningar.

Goodreader kan jag rekommendera som dokument & pdf-läsare. Notability använder jag för att skissa och ta anteckningar med penna. Calculator# är min favvo-räknare än så länge. Wolframalpha och Teamviewer är också produktivitetsappar som används ofta.

Några tips att testa på

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Goodreader kan jag rekommendera som dokument & pdf-läsare. Notability använder jag för att skissa och ta anteckningar med penna. Calculator# är min favvo-räknare än så länge. Wolframalpha och Teamviewer är också produktivitetsappar som används ofta.

Några tips att testa på

Ah Teamviewer hade jag helt glömt den kör jag ju faktiskt i jobbet för support ärenden. Pdf läsare blev jag rekommenderad till en som heter Bluebeam Revu planen är att köpa full versionen till datorn med för det tillåter att man modifierar pdf:er som vi får av kunder och jag kan göra egna ändringar på ritningar samt mäta med mera på den. Sen tog jag även hem cloudon och kör dropbox sen 2 år tillbaka typ.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa iPad 4 i Thailand men ser på apples hemsida att det finns två olika modeller. Jag undrar vilken utav dem som kommer att fungera med svenskt 3g/4g.
Mvh Mikael

Edit: Såg nu på macworld att det är modell "A1460" som man använder i Sverige. Har en ny fråga. Fungerar itunes på samma sätt oavsett vart ipaden är köpt? Tänker så jag kan ha ett svenskt konto och så.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om jag ska köpa en iPad 4, men ska jag ha 3G eller endast Wifi?
Hemma är det ju lugnt med Wifi, men de (få) gånger man är ute och åker Buss/tåg lite längre sträckor skulle det ju vara skönt med 3G. Klarar man sig med delat nätverk mellan iPhonen (4s) och iPaden? (Har endast 2GB data på mobilabonnemanget)

Hur gör man med endast Wifi om man tex vill se på program från SVT-play när man är ute och åker? Går det att lösa eller är det 3G som gäller då..? Kan man (får man?) spara ett program från tex SVT-play hemma innan man sätter sig på tåg/buss och sen se programmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Sitter och funderar på om jag ska köpa en iPad 4, men ska jag ha 3G eller endast Wifi?
Hemma är det ju lugnt med Wifi, men de (få) gånger man är ute och åker Buss/tåg lite längre sträckor skulle det ju vara skönt med 3G. Klarar man sig med delat nätverk mellan iPhonen (4s) och iPaden? (Har endast 2GB data på mobilabonnemanget)

Hur gör man med endast Wifi om man tex vill se på program från SVT-play när man är ute och åker? Går det att lösa eller är det 3G som gäller då..? Kan man (får man?) spara ett program från tex SVT-play hemma innan man sätter sig på tåg/buss och sen se programmet?

Jag vet inte om man kan spara ner program och jag körde enbart wifi modell och kör delat internet med min iphone när jag är ute och flänger. Om du tror dig använda mycket data trafik kan du ju lika väl köpa till större surfpott på ditt telefon abonnemang anser jag . För frågan är om inte det blir billigare än att betala för ett surf kort + ett telefon abonnemang . Jag kan ha fel men kika vad ett önskvärt surf kort kostar i månaden och sen vad det skulle kosta att höja surfen på mobilen. Sen får man ju lägga till att en med 3G kostar väl typ 1000-1500 mer i inköp .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Köpte Ipad 4an för ett tag sen och gillar den väldigt mycket!

Men måste fråga angående USB adapter till den, för att jag ska flyga till Istanbul med min klass och tänkte använda den då för att ha filmer, skolarbeten, bilder och liknande. Men den har bara 16 gig och jag orkar inte springa runt med min laptop, samt att det skulle va skönt att ha en usb med lite filmer på istället för att behöva hyra från Itunes.

Så frågan lyder, hur fungerar det? Är det bara att slänga in t.ex. bilder och liknande från Ipaden direkt till usb minnet, och om jag skulle vilja ha filmer på den är det bara att kolla direkt?

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

www.aliexpress.com eller kjöp i kina och få en massa slantar över

Permalänk
Medlem

Ni som har en iPad 4, hur funkar det att rita på en sån? Är det lagg eller funkar det hyfsat bra? Upptäcker ni lagg överlag med någonting? Det funkar faktiskt hyfsat bra på en mini, men skärmen är dessvärre för liten.

Funderar nämligen på att köpa en sån. Jag har en Mini nu, men jag tänkte ge den till barnen och köpa storebror till mig själv.

Jag vet att iPad 5 förmodligen är stundande, men å andra sidan vet jag inte om jag har behov av en eventuell prestandahöjning om allting funkar bra på en 4th generation. Tanken att vänta ett par månader känns också lite avlägset då jag hypat upp mig själv på en större och bättre retinaskärm.

Permalänk
Medlem

Gillar den skarpt

Gillar den skarpt, snyggt och stilrent + upplösningen är super!

Visa signatur

Kyäni på Facebook | Kyäni video | Kyäni på Google+

Permalänk
Medlem

Får vi se en iPad "5" nu i oktober eller vad tror ni? 4an lanserades ju i oktober 2012 så det känna ganska troligt att Apple kommer lansera nästa iPad och iPad mini nu i oktober

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Finns det ingen Apple"docka" efter Ipad2? Dåligt!

Jag hade kanske tänkte uppgradera mig till Ipad mini med retina men vill kunna docka den i sovrummet och få ut bilden på tvn via av-adapter.
Har kollat lite på kinadockor men dom verkar inte stödja ljud ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tror inte att IOS kan ta emot strömmad mkv. Den måste nog transcodeas.
Vill man spela mkv så får man lägga in filen på plattan och använda ngn 3:e partmjukvara som använder sina egna codecs för uppspelning.

Tycker dock plex transcodear väldigt bra så det blir inte direkt ngn skillnad.

Kan detta avhjälpas med jailbreak och köra in t.ex. XBMC. Sen kolla på all film via XBMC, som klarar att läsa från nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Kan detta avhjälpas med jailbreak och köra in t.ex. XBMC. Sen kolla på all film via XBMC, som klarar att läsa från nätverk.

Klart det går.

Permalänk
Medlem

Jag har använt min iPad Air nu i ungefär en vecka. Jag har bara positivt att säga om denna prylen. Den är väldigt rapp och arbetar väldigt fort när du är uppkopplad till WiFi. Det enda negativa som jag har att säga om den är kameran. Fick nys om att den var dålig i en tråd här på SC. Och där kan man bara instämma, den är ingen höjdare när jag testade den. Väldigt brusig/suddig bild och i mörker är den hopplös.

Men i övrigt så är jag väldigt nöjd med hur denna plattan fungerar. Och vad man har läst på så är den i dyraste laget men samtidigt den bästa plattan på marknaden enligt många när man kombinerar operativsystem med hårdvara. Summan av kardemumman: jag är sjukt nöjd.

+++++

Visa signatur

MBPR 15.4" - 2.6 GHz Intel Core i7 - 16 GB 1600 MHz DDR3 - NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB - 256 GB SSD - OS X 10.9.2