Vad tycker ni om The new iPad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

16GB är alldeles för lite, skaffar du dig appar som Real Racing tar de 1.5GB

Asså, okeej shiit;) Aja får bli 32 gb då skiljer bara 900kr, och är inga pengar om man säger så.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Skrivet av visenstam:

Är min första ipad, hade en galaxy innan, och skulle inte ta i den med tång, blir lite varm imellanåt, men skärmen är helt fantastisk, köpte en 16gb+4g vilket jag ångrar, hade nu i efterhand köpt en 32-64 utan 4g. Men nu är det som det är, kan inte annat än att rekomendera denna fantastiska pryl.

Varför behöver man så "mycket" utrymme om man ändå kan streama allt från datorn?

EDIT
: Nevermind, lol. (apps).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Varför behöver man så "mycket" utrymme om man ändå kan streama allt från datorn?

EDIT
: Nevermind, lol. (apps).

Japp;) Men jag ringde till våran lokala apple återförsäljare och frågade om dem hade inne någon, givetvis inte, men iafall så förväntande dem sig en leverans kanske i veckan, lite osäkert sa dem, men fick iafall boka undan en 32gb wifi modell när dem får leveransen.. Så skulle dem ringa:)
Nu bara vääänta:(;)

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon tagit upp det tidigare, men enligt den officiella beskrivningen på komplett står det att den har mer än fyra gånger så många pixlar mot iPad 2. Det är väl exakt fyra gånger så många då de dubblerat upplösningen i både höjd och bredd.

Saxat från Komplett´s beskrivning:

"Den bästa skärmen någonsin på en mobil enhet.
Allt du gör med iPad gör du på den stora och snygga skärmen. När skärmen är bättre så blir hela din iPad-upplevelse bättre. Retinaskärmen har hela 2048x1536 pixlar och 44% bättre färgmättnad än tidigare generation. Allt i det smidiga 9,7” formatet. Totalt ger detta mer än fyra gånger så många pixlar gentemot iPad 2 och en miljon fler pixlar än en Full HD TV."

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Vet inte om någon tagit upp det tidigare, men enligt den officiella beskrivningen på komplett står det att den har mer än fyra gånger så många pixlar mot iPad 2. Det är väl exakt fyra gånger så många då de dubblerat upplösningen i både höjd och bredd.

Saxat från Komplett´s beskrivning:

"Den bästa skärmen någonsin på en mobil enhet.
Allt du gör med iPad gör du på den stora och snygga skärmen. När skärmen är bättre så blir hela din iPad-upplevelse bättre. Retinaskärmen har hela 2048x1536 pixlar och 44% bättre färgmättnad än tidigare generation. Allt i det smidiga 9,7” formatet. Totalt ger detta mer än fyra gånger så många pixlar gentemot iPad 2 och en miljon fler pixlar än en Full HD TV."

Tror, och hoppas, att alla som köpt iPad 3 är mycket väl medveten om detta, även innan köp

Är ju trotts allt detta som är den enda riktiga anledningen att köpa en iPad 3 framför en iPad 2, förutom den förbättrade grafiken kanske, men är inte någonting jag använt alls än, finns ju så få krävande spel tycker jag?

Och ja, 2048*1536 är rätt mkt högre än 1920*1080, som i "Full HD".

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror, och hoppas, att alla som köpt iPad 3 är mycket väl medveten om detta, även innan köp

Är ju trotts allt detta som är den enda riktiga anledningen att köpa en iPad 3 framför en iPad 2, förutom den förbättrade grafiken kanske, men är inte någonting jag använt alls än, finns ju så få krävande spel tycker jag?

Och ja, 2048*1536 är rätt mkt högre än 1920*1080, som i "Full HD".

Jo jo, jag vet Men det känns lite som falsk marknadsföring att i beskrivningen säga att det är mer än 4ggr px när det "bara" är exakt 4ggr px.

Nit pick, jag vet, men rätt ska väl vara rätt?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter.o:

Det är ju din teleoperatör som har spärrat det?
Klaga hos dom....

enligt TRE så är det ett fel i iPaden som Apple håller på att fixa genom en uppdatering som släpps någon gång i Maj.

Ännu ett bevis på Apples totala ignorans för marknaderna utanför USA?

de gör reklam för att 4G är en funktion samtidigt som de gör reklam för att internetdelning fungerar trots att nya iPaden inte har stöd för det utanför USA. De är så otroligt lata när det gäller att anpassa sin marknadsföring till de olika marknaderna.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Jag tycker det är dummsnålt att köra på 16gb. På min transformer tar de mera grafiska spelen upp över 400mb, ska du ha filmer ligger ju dom på 700mb till några gb och är du på ressande fot finns de väl inge sätt att läsa från hårddisk. Dessutom tyckte jag att dom sa på en recention av ipad "3" att hd spelen tog väldigt mycke plats.
Känns dumt att snåla när man inte kan uppgradera.

Vaddå inte kan uppgradera? Det kommer en ny Ipad varje år...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hyperträd:

Vaddå inte kan uppgradera? Det kommer en ny Ipad varje år...

Tror han syftar mer på att utöka minnet, att köpa ny ipad varje år för att få plats med alla appar och spel är väl ingen bra lösning?

Permalänk
Skrivet av TreD:

Lära sig vad? Det är ju inte som att de inte försöker spotta ut så många de kan. Den är bara jävligt populär helt enkelt. Apple vill hellre ha dina pengar än att du sitter hemma och är sur och måste vänta.

Problemet är bara att det tar tid att sätta ihop rackarna och det är många länkar i kedjan som måste tillverkas. Den sålde ju över 3 miljoner första helgen. Bara möjligheten att de kunde göra det visar ju att de byggt upp ett jävligt stort lager och har just, lärt sig.

Ett lager på 3 miljoner är rätt värdelöst med tanke på att jordens befolkning är över 7 miljarder.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Tror han syftar mer på att utöka minnet, att köpa ny ipad varje år för att få plats med alla appar och spel är väl ingen bra lösning?

Hört talas om Moore's lag? Snabbare, får mer minne, mer utrymme, snabbare processorer för varje år some går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Hört talas om Moore's lag? Snabbare, får mer minne, mer utrymme, snabbare processorer för varje år some går.

Har ju inget med saken att göra..
Har man för lite utrymma på sin platta finns de lite man kan göra åt saken när man sitter på en ipad, därför tycker jag man ska köpa mer än 16gig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hyperträd:

Hört talas om Moore's lag? Snabbare, får mer minne, mer utrymme, snabbare processorer för varje år some går.

Och vad har Moores lag med detta att göra?

Permalänk

Ja, om man lyckas fylla sina 16 GB redan efter 2 veckor så borde man nog ha köpt 32 GB ist.
Men om man efter 1 år precis börjar komma upp i 16 GB så kan man ju lika gärna passa på uppgradera till en ny padda och få mer minne på köpet.

Permalänk
Medlem

Hade tänkte mig köpa 64gb 4g. Den känns dock väldigt dyr, 7200kr.. Mer värt att köpa 32gb för 800kr mindre? Eller behöver man 64gb? Jag hade tänkt att ha den överallt, även som gps i bilen.
Kommer priserna sänkas inom en snart framtid tro?
Har även hört rykten om att en fjärde version av iPad ska lanseras i år, stämmer det? Ska man vänta med att köpa?

Permalänk
Medlem

iPad som bilnavigator är nog inte riktigt vettigt. Den är alldeles för stor.

Huruvida du behöver 32 eller 64GB bestämmer du själv. Jag klarar mig bra med 16.

Ingen vet vad Apple kommer att lansera förrän det står på apple.com.

Priserna kommer inte att sänkas. Det är ju inte så att Apple har svårt att hitta kunder med dagens prissättning. Dessutom är dom redan bra prissatta.

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa New Ipad i USA är det Verizon eller AT&T man ska ha om man vill kunna använda 3G i sverige?

Permalänk
Skrivet av Koontra:

Om man ska köpa New Ipad i USA är det Verizon eller AT&T man ska ha om man vill kunna använda 3G i sverige?

Det är AT&T du ska ha. Jag köpte min där och den fungerar fint.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jo jo, jag vet Men det känns lite som falsk marknadsföring att i beskrivningen säga att det är mer än 4ggr px när det "bara" är exakt 4ggr px.

Nit pick, jag vet, men rätt ska väl vara rätt?

Jo, fast ska man snacka om rätt så tycker jag det är en större grej att marknadsföra den som 4G i Sverige när vi inte ens har 4G, och den stödjer inte vårat LTE, och alltså finns bara 3G för oss.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

kör med telia abb till min Ipad 3. Försöker koppla upp mig mot hemnätverket med VPN. Kan inte få det att fungera med 3g, testar jag via wlan så fungerar det dock. Kan telia spärra på nåt sätt?
Är det nåt som måste ändras när man kör 3g?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Har funderat på en platta. Använder PC hemma och Android på telefon. Men skulle vilja testa nåt nytt.
Är det värt att införskaffa en iPad? Eller blir det inge bra med tanke på sync osv?

Permalänk
Medlem

Ipad 3 .. Har transformer prime och ipad 2 samt 1 .. ipad 3 bygger mer muskler än några av dom andra känns det som .. Tyngre helt enkelt .. ipad 3 kan man inte släpa runt mer än ett par timmar utan träningsvärk!!

Med ipad 2 och TF kan jag dra runt dom hela dagen :S

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmoberg:

Har funderat på en platta. Använder PC hemma och Android på telefon. Men skulle vilja testa nåt nytt.
Är det värt att införskaffa en iPad? Eller blir det inge bra med tanke på sync osv?

Varför skulle det inte funka med "sync osv"?

Permalänk
Medlem

Tänkte på iCloud och andra appar som syncas automatiskt? Fast det kanske funkar om det är samma app-utvecklare.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om jag har en massa PDF och E-PUB filer på datorn jag vill ha in i en iPad för att läsa? Funderar på om jag ska köpa en Android platta eller iPad...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

Hur funkar det om jag har en massa PDF och E-PUB filer på datorn jag vill ha in i en iPad för att läsa? Funderar på om jag ska köpa en Android platta eller iPad...

Installera iTunes på datorn.
Dra och släpp alla PDF:er och EPUBs på iTunes.
Synka iPaden.
Öppna iBooks.
Välj vad du vill läsa.
Läs.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av devhdc:

Ipad 3 .. Har transformer prime och ipad 2 samt 1 .. ipad 3 bygger mer muskler än några av dom andra känns det som .. Tyngre helt enkelt .. ipad 3 kan man inte släpa runt mer än ett par timmar utan träningsvärk!!

Med ipad 2 och TF kan jag dra runt dom hela dagen :S

Väldigt lustigt! Ipad 3 väger 652 g (662 g för 3G), medan iPad 2 väger 601 g (613 g för 3G)

Gör det lilla extra med vikten så stor och dramatiskt?!

Permalänk

Hahaha, jag har också både iPad2 och iPad3 och i realiteten går det inte att känna skillnaden.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ChristerZ:

Hahaha, jag har också både iPad2 och iPad3 och i realiteten går det inte att känna skillnaden.

Kan inte annat än att hålla med!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av thomas67lundberg:

Installera iTunes på datorn.
Dra och släpp alla PDF:er och EPUBs på iTunes.
Synka iPaden.
Öppna iBooks.
Välj vad du vill läsa.
Läs.

Jag har liknande funderingar, är inne på att köpa "the new iPad" mest för att kunna läsa på tåget varje dag. Jag får nästan allting som jag behöver för mina tentor i PDF format, och då vill jag så klart att det ska funka bra.
Men jag har läst på vissa sidor att inte alla versioner av PDF stöds(vissa med bildobjekt t.ex.), så är det nån som har haft problem med detta?

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A