Göra wow Lite still rent

Permalänk
Medlem

Göra wow Lite still rent

Hejsan jag köpte wow igår
nu vill jag skaffa lite addons för att göra det stillrent medans man lvlar.

så det ser fint men ändå lätt att lära sig grunderna.

jag har curze client men har ingen aning om hur jag gör.

så skulle ni som kan fixa addons hjälpa mig att få wow stilrent?

ps. Jag vet att det finns en tråd om detta men jag fattade noll i den

Permalänk
Permalänk
Medlem

Stilrent är är väl det de blir när man skiter i att fylla skärmen med addons?

Jag kör med endast recount (så du ser hur mycket skada du/dina kamrater gör per sekund bla.) och "bagnon" så dina bags blir ett stort fält istället för många små, bättre översikt på ens prylar då. Det räcker...

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Stilrent är är väl det de blir när man skiter i att fylla skärmen med addons?

Jag kör med endast recount (så du ser hur mycket skada du/dina kamrater gör per sekund bla.) och "bagnon" så dina bags blir ett stort fält istället för många små, bättre översikt på ens prylar då. Det räcker...

True!
använder samma, + bartender för att flytta runt barsen.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Avstängd

Använd Elvui.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte använda en massa addons, du lär dig mer utan dessa. Då många addons tenderar att "spela spelet" åt dig. Så vänj dig vid att spela med Blizzards egna UI, det är både skönare och lättare om du ska spela på någon annans dator av någon anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Ett tips är att inte använda en massa addons, du lär dig mer utan dessa. Då många addons tenderar att "spela spelet" åt dig. Så vänj dig vid att spela med Blizzards egna UI, det är både skönare och lättare om du ska spela på någon annans dator av någon anledning

min xp bar försvan nu?? det undrar jag även. finns det någon snygg xp bar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

min xp bar försvan nu?? det undrar jag även. finns det någon snygg xp bar

Onödigt. Du dingar när du dingar och när du spelat upp nog många chars orkar man inte bry sig. Bara köra på som tåget tills du när slutstation.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Wh|p:

Stilrent är är väl det de blir när man skiter i att fylla skärmen med addons?

Jag kör med endast recount (så du ser hur mycket skada du/dina kamrater gör per sekund bla.) och "bagnon" så dina bags blir ett stort fält istället för många små, bättre översikt på ens prylar då. Det räcker...

Nej, stilrent är inte samma sak som sparsmakat eller minimalistiskt, som är orden ni verkar leta efter. Stilrent innebär bara att det håller samma stil, vilket i sammanhanget skulle betyda att alla rutor håller samma stil på designen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur får man ett spel stilrent???

Permalänk
Medlem

Som ovan säger.

Testa ElvUI » http://tukui.org/dl.php

släng in allt i Interface/Addons/ i din wow-mapp.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Som ovan säger.

Testa ElvUI » http://tukui.org/dl.php

släng in allt i Interface/Addons/ i din wow-mapp.

Håller med, elvui är klockrent imo, bara o fixa lite små tjafs så kan du få det riktigt snyggt.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Skulle dock rekommendera ElvUI's bas, TukUI. De bor p samma sida, och Tuk är samtidigt mer minimalistiskt.

Permalänk
Medlem

Har man tid och lust att lära sig att konfigurera ett par addons, så kan man få det väldigt stilrent.
Tar väl ca. 1 timme att ordna, när man väl vet vad man gör.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar default UI? Har kört med TukUI och liknande men går alltid tillbaka till default i slutändan. Addons är rätt överskattat imo. Har bara bytt ut standardfont och använder endast BattlegroundTargets, Gladius, InterruptBar och två addons jag skrivit själv vilka gör att Target Frame visar class colour samt att man ser både procent och siffror på healthbaren.

http://fuskbugg.se/dl/5h6pa5/Untitled.jpg

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Elvui is the way to go!

Sen beror det lite på vad du spelar för roll. är du healer kanske du vill ha något annat raidframe addon. Jag klarar mig med elvui raidframes som holy paladin, men knappast med min druid/priest/shaman (yepp, kör alla healer classer, blir monk oxå xD). Grid är trevligt!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight