Permalänk
Medlem

Vill se mer!

Permalänk

Kommer uppdateringar senare under veckan...
Leker rörmockare just nu och borde bli klar med 1.0 av slangdragningen under veckan.
B)

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk

Jag tycker du gjort ett bra galleri så långt som du kommit med en bra förklaring till ditt tema och själva grunden till projektet samt att du har en för jävla snygg hojj!

So far so good 5p!

Permalänk
Medlem

uppdate snart!

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Medlem

so far so good!:) Snyggt!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Vill se mer!

Lugn, unge mr.Tunezz<3

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Stay Tuned..!

Skrivet av Semplezz:

Lugn, unge mr.Tunezz<3

Skrivet av Tunezz:

Vill se mer!

Det kommer mera..
Mycket pågår men inte så mycket som är färdigt ännu, tex slleeving och jag väntar även på lite nya delar...
Sen körs det ju lite hoj åxå..
Stay tuned !

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Medlem

Kommer att bli så fint så...Resultat på 24pinarn
Jag vet...Krympslangen är inte perfekt rund innan photoshoot, anledningen är att det är väldigt sent in på natten och kan inte använda värmepistolen då jag vill skippa varningar från hyresvärden.

Permalänk
Medlem

Detta börjar se riktigt lovande ut

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Har du hunnit montera kablarna ännu :D?

Permalänk
Permalänk

detta kommer bli awesome men dominator platinum har väl inte 4x kanals iaf inte enligt corsairs hemsida

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Skrivet av silentpower:

detta kommer bli awesome men dominator platinum har väl inte 4x kanals iaf inte enligt corsairs hemsida

Nej, men två dual channel-kit fungerar oftast bra. Framförallt om de är från samma tillverkningsbatch. Oftast så får man det när man beställer alla från en butik vid ett tillfälle. Jag tror att Corsair brukar visa en etikett på minnet så att man kan se tillverkningsversion, är de olika kan man ju häva köpet och försöka på nytt

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Riktigt nice rigg! Otroligt nice tema! Har själv funderat på något i stilen även om jag personligen inte kör hoj.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Nej, men två dual channel-kit fungerar oftast bra. Framförallt om de är från samma tillverkningsbatch. Oftast så får man det när man beställer alla från en butik vid ett tillfälle. Jag tror att Corsair brukar visa en etikett på minnet så att man kan se tillverkningsversion, är de olika kan man ju häva köpet och försöka på nytt

så om man köper ett 4x4gb kit som är dual så kan man köra dem i quad för står jag det rätt?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Skrivet av silentpower:

så om man köper ett 4x4gb kit som är dual så kan man köra dem i quad för står jag det rätt?

Ja, minnena i sig är inte dual channel eller quad channel. Det som avgör är minneskontrollern, hur många minnesstickor som den kan läsa från parallellt. Jämför detta med nVidia GTX660 Ti och GTX670, den stora skillnaden är minneskontrollern som gör att GTX660 Ti är långsamare på grund av att den inte kan läsa lika mycket data på en gång som GTX670 från minnet.
När en tillverkare packar ett minne som dual channel har de bara testat det på det sättet och därmed avgör om de vågar skriva quad på ett paket om fyra stickor eller inte.
Kravet på minnesstickorna är att de är likadana när de sitter i samma kanal. Allt bör vara samma ner till sista siffran/bokstaven i tillverkningsversion.
Sätter du minnen i olika kanaler så beror det på din minneskontroller och moderkortets förmåga att hantera olikheter som avgör hur olika minnen du kan stoppa i datorn. För att få så lite problem som möjligt så bör man sträva efter så lika minnen som möjligt. De bör kunna köras vid samma frekvens och timings och helst vara från samma tillverkningsmodell så att allt är lika i form av PCB, kretsar, etc.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

okej tack för svaret uppskattar det

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

det blir nedröstning på detta galleri pga det måste vara swecs långsammaste moddare?

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Skrivet av linus.klang:

det blir nedröstning på detta galleri pga det måste vara swecs långsammaste moddare?

Moddaren måste jobba, köra Racing och vänta på delar från Tyskland som aldrig blir klara....
Moddaren kommer att modda riktigt hårt kommande helg..!

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Avstängd

Fint bygge, speciellt med kolfibervinyl, vilket är populärt nuförtiden. Dock dyrt om man ska ha kvalitevinyl.

Permalänk
Skrivet av Bigsweede:

Moddaren måste jobba, köra Racing och vänta på delar från Tyskland som aldrig blir klara....
Moddaren kommer att modda riktigt hårt kommande helg..!

Ett projekt kan absolut ta lång tid men lite kan man ändå uppdatera ett projekt som detta blir aldrig klart, med andra ord fins det alltid ngt man inte är 100% nöjd med
Kommer det inte upp ngt efter helgen fortsätter nedröstningen

(nedröstning= jobba nu för fan vill se mer, nyfiken på att se skiten ihopbyggd!!!)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt än så länge kommer följa detta bygge

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk

Har provkört "kylsystemet" under helgen och allt verkar fungera som det ska, inga läckage.
WaterCool meddelar dock att kylblocken till GTX690 blir ytterligare 2-3 veckor försenade pga att deras underlevarantör som gör ytbehandling har mycket att göra.
Får provköra med korten i orginalutförande så länge.
Sleevingen börjar bli i det närmaste klar och KoSoVaR skickar över resterande kablage denna vecka..
Det drar ihop sig, sa hon som skulle föda !

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigsweede:

Har provkört "kylsystemet" under helgen och allt verkar fungera som det ska, inga läckage.
WaterCool meddelar dock att kylblocken till GTX690 blir ytterligare 2-3 veckor försenade pga att deras underlevarantör som gör ytbehandling har mycket att göra.
Får provköra med korten i orginalutförande så länge.
Sleevingen börjar bli i det närmaste klar och KoSoVaR skickar över resterande kablage denna vecka..
Det drar ihop sig, sa hon som skulle föda !

Domination på höga nivåer ;)!
Jag dominerar för tillfället på dina resterande kablar hehe ^^, har så himla mycket just nu då jag har två nätagg att bli klar med dvs. ditt och det andra från tyskland :P, aja jobba jobba...sena nätter blir det, men vad fan skall man göra liksom
Ser fram emot lite mer bilder mannen!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Skulle vara kul med en bild på insidan från lite längre avstånd.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

fler bilder! snyggt!!!!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd

Modda dämparen lite och kör den som reservoar!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Dominator minnena e så otroligt snygga, Dominerar verkligen!

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

Bästa på länge!

Permalänk
Medlem

Bilder från det senaste, Kommer se riktigt sexigt ut med alla kablarna monterade

Mer finns på min Facebook sida