Intel i5 med ett 7770 grafikkort vs Intel i3 med ett 6870 grafikkort

Permalänk

Intel i5 med ett 7770 grafikkort vs Intel i3 med ett 6870 grafikkort

Har inte mer pengar än 4500kr att lägga på mina datordelar så jag tänker på vad som är smartast. Bättre Processor eller lite bättre grafikkort?

Mvh Oscar

Permalänk

Lätt bättre grafikkort

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Lätt bättre grafikkort

Mja i3 kommer att Flaska ett bättre grafik kort så I5 Är det minsta i prolle väg resten är surf Prollar

Permalänk
Skrivet av hejoscar2:

Har inte mer pengar än 4500kr att lägga på mina datordelar så jag tänker på vad som är smartast. Bättre Processor eller lite bättre grafikkort?

Mvh Oscar

Beror på vad du ska använda datorn till, ska du spela hade jag nog gått på i3an och det bättre 6870 kortet.

7770 kortet är verkligen inte mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda datorn till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av hejoscar2:

Har inte mer pengar än 4500kr att lägga på mina datordelar så jag tänker på vad som är smartast. Bättre Processor eller lite bättre grafikkort?

Mvh Oscar

Försök hitta en phenom x6 med mobo och sen grafikkort utöver dom. Begagnad prolle

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Asså spelar nästan bara gamla spel såsom CS 1.6, Tibia. Men vill gärna ha en dator som klarar typ medium settings på bf3.

Permalänk

Finns det inte något ganska bra grafikkort som dem säljer ut någonstanns? För tusenlappen.

Permalänk
Medlem

AMD 7770 borde klara BF3 på en blandning av medium/high med FPS på runt 50 vilket jag anser väl spelbart.

http://www.anandtech.com/show/5541/amd-radeon-hd-7750-radeon-...

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av hejoscar2:

Finns det inte något ganska bra grafikkort som dem säljer ut någonstanns? För tusenlappen.

http://www.sweclockers.com/annonser?typ=0&kategori=4&lan=0&fr...

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Om det var jag som skulle skaffa en dator till spel för 4500 kr så skulle jag satsa på en bra grund som har rum för uppgradering när jag sedan fick tillgång till mer pengar. Alltså, skaffa en i5'a, gärna 2500K eller 3570K och köp ett vettigt moderkort. Sedan skulle jag lägga resterande till att köpa ett beg. grafikkort som ett 6950 och sedan bara slänga i ett till om något/några år så har du en bra spelmaskin. Många säger nej till begagnat men om det är en vettig säljare som man kan prata med över telefon och som låter trovärdig så gör du oftast MYCKET bättre affärer. Dessutom så är ju knappast grafikkort en slitvara som blir fula och repiga utan se bara till att kortet inte är för gammalt och att garanti finns..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejoscar2:

Finns det inte något ganska bra grafikkort som dem säljer ut någonstanns? För tusenlappen.

billigast och bäst vore om du köpte ett begagnat kort då kan du nog få ett 560ti eller liknande för typ 1000kr

Permalänk
Medlem

Eller införskaffa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=514335

Den klarar lätt de krav du har, och då kan du även klämma in ett 7850, t.ex. http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=760515&cks=ASS&assoc=... (Samma ägare som Komplett).

Permalänk

Flera har sagt tilll mig att inte köpa amd processor, Intel är mer framtidssäker. Svårare att uppgradera amd processor

Permalänk

Bara så alla vet så kan jag inte köpa begagnat eftersom jag ska betala med klarna(köp nu betala i slutet av november) Det är en höstkampanj de har nu med 0 % ränta. Kan knappast betala med det till privatpersoner xd.

Permalänk

Blazter du menade 7770 right?

Permalänk
Medlem

Finns begagnat här på Sweclockers marknad som kan lira Medium/high på BF3. 560ti/6950 runt 800-1000kr

Permalänk

Såhär ser mitt paket ut nu https://www.inet.se/kundvagn/visa/2317248/2012-09-19
Det enda som fattas är ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

En i3 räcker för att driva de flesta spel, så det är bättre att ta det snabbare grafikkortet än CPU:n. Enda nackdelen med att ta den långsammare CPU:n är att det är enklare att uppgradera grafikkortet än CPU:n.

Skrivet av hejoscar2:

Flera har sagt tilll mig att inte köpa amd processor, Intel är mer framtidssäker. Svårare att uppgradera amd processor

Är det dagens skämt, Intel är ökända för att byta sockel varje CPU generation, medan AMD varit väldigt duktiga på att behålla samma sockel. Sett historiskt så han Intel byta sockel 3 ggr (775, 1156, 1155) medan AMD satt med samma sockel för sina Phenom CPU:n

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejoscar2:

Såhär ser mitt paket ut nu https://www.inet.se/kundvagn/visa/2317248/2012-09-19
Det enda som fattas är ett grafikkort.

Du har glömt dvd, windows och hårddisk. Eller har du det redan ?

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med dina tre tidigare trådar?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Har OS, 2 hårddisk och dvd redan.
Skulle inte någon shysst snubbe bygga ihop den bästa datorn för 4400 typ?

Permalänk

Nae för folk slutar svara på de andra trådarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejoscar2:

Nae för folk slutar svara på de andra trådarna...

Kan du tänka dig o klocka något ?

Permalänk
Medlem

Det här är det bästa du kan få för pengarna
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2317355/2012-09-19

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejoscar2:

Flera har sagt tilll mig att inte köpa amd processor, Intel är mer framtidssäker. Svårare att uppgradera amd processor

Jag skulle säga att den som sagt det har fel. Intel byter socklar hela tiden, har låsta multiplar tillsammans med chipsets som gör det väldigt svårt att klocka genom att ändra bara BCLK, dessutom måste man ha chipset som stödjer överklockning (är inte säker på om t.ex. Intels B75 stödjer ändring av BCLK eller om det är låst också).

AMD är mer bakåtkompatibelt och socklarna varar längre. Dock så offrar de lite prestanda genom att ha det så.

Permalänk

Eh vet knappt vad klocka är XD. Men de paketet ser endå ganska nice ut.
Den kommer klara bf3 på medium? Isf vilken fps ungefär?

Mvh Oscar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hejoscar2:

Nae för folk slutar svara på de andra trådarna...

Ok men det är förbjudet att göra flera trådar om samma ämne på Sweclockers så sluta upp med det.

Jag skulle ha tagit HD 7770 med en i5, då kan du sätta in ett kort till i Crossfire i framtiden eller helt enkelt uppgradera till ett mycket saftigare kort utan problem.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejoscar2:

Har OS, 2 hårddisk och dvd redan.
Skulle inte någon shysst snubbe bygga ihop den bästa datorn för 4400 typ?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2317407/2012-09-19 Köp bra grejer direkt, Define R4, cpu som kan överklockas, moderkort som ska stöda Piledriver. GPU köper du begagnat.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Jag kan ta bort de andra trådarna då