produkt att tilverka och sälja i UF skolämne

Permalänk
Medlem

produkt att tilverka och sälja i UF skolämne

det är så att jag har ett skolämne som heter handelsämne,UF ungföretag. det är när man ska driva ett företag med några kompisar, sen ska man tillverka en/flera produkt(er) och sälja. sen ska man ha en vd, kassör osv...
skulle nu vilja ha tips på vad man relativt enkelt skulle kunna tillverka/köpa och sälja med vinst, inte något allt för dyrt och svårt, sådär lagom

Permalänk
Medlem

Mobilskal? De billigaste kostar runt $2 på dx.com och du säljer de lätt för 50 spänn styck.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

de har gått mkt snack om de i gruppen

Permalänk
Medlem

Ett tips är att köra på fingervantar för pekskärmar, vet att några gjorde det förra året och det gick verkligen sjukt bra för dem! Ett annat tips är att köra på något som har med höst/vinter/vår att göra, och inte som min polare gjorde och tog solglasögon (lite fel årstid att kränga sådana)

F.ö så de som sålde just fingervantarna gjorde en ren förtjänst på ca 15k VAR! De blev bl.a. omnämda av både rix fm, the voice och telenor valde att köpa in ett större lager av dem för att sälja.

Permalänk
Medlem

skulle ju vara något, tack för ideen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrahN:

Ett tips är att köra på fingervantar för pekskärmar, vet att några gjorde det förra året och det gick verkligen sjukt bra för dem! Ett annat tips är att köra på något som har med höst/vinter/vår att göra, och inte som min polare gjorde och tog solglasögon (lite fel årstid att kränga sådana)

F.ö så de som sålde just fingervantarna gjorde en ren förtjänst på ca 15k VAR! De blev bl.a. omnämda av både rix fm, the voice och telenor valde att köpa in ett större lager av dem för att sälja.

Haha, brukar använda näsan för att trycka på skärmen om vintern jag!

Ska ni sälja dessa saker i skolan till elever? Eller bara göra det på papper?

Permalänk
Medlem

sälja på skolan, marknader och lite var man vill