När släpps Diablo 3 PvP?

Permalänk

När släpps Diablo 3 PvP?

Hej! Jag köpte diablo väldigt tidigt från realesen för att kunna dra upp en char till max och sedan lira pvp. När vi sen fick reda på att pvp släpps senare blev vi besvikna men fortsatte kötta ett tag och sen a paus tills pvp kommer... Nu har det gått ett bra tag och vi står fortfarande här lika tomhänta med info som innan.
Då kommer min fråga, någon som vet något om Diablo 3 PvP realesen! Tar gärna emot all info !
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag vet ingenting om det, spelar inte D3.

Men var snäll och försök att skriva en bättre rubrik nästa gång som beskriver problemet.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Blizzard har tidigare sagt att de satsar på att släppa pvp innan årsskiftet men så som det ser ut nu så är det väldigt tveksamt om det kommer att hända.

Oavsett om pvp kommer eller inte så avråder jag dig från att köpa D3.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Skrivet av Skater93:

Blizzard har tidigare sagt att de satsar på att släppa pvp innan årsskiftet men så som det ser ut nu så är det väldigt tveksamt om det kommer att hända.

Oavsett om pvp kommer eller inte så avråder jag dig från att köpa D3.

Håller med. Tror inte dom släpper pvp i år då deras fokus nu ligger på släppet av WoW:MoP & sen Heart of the swarm till starcraft II.
Verkar dumt att ha för många "nya" produkter ute på en och samma gång. Folk lär ju köpa ändå.... det är ju Blizzard vi talar om . Hehe.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Håller med. Tror inte dom släpper pvp i år då deras fokus nu ligger på släppet av WoW:MoP & sen Heart of the swarm till starcraft II.
Verkar dumt att ha för många "nya" produkter ute på en och samma gång. Folk lär ju köpa ändå.... det är ju Blizzard vi talar om . Hehe.

Jag skulle iofs gissa på att Blizzards fanbase har sjunkit ganska rejält sedan D3, finns ju inga ord för hur mycket dom misslyckades med det spelet och hade det inte hetat Diablo 3 så hade det antagligen inte sålt som det gjorde heller.

Något PvP i D3 är antagligen bara att glömma detta året...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Missledande rubrik, se till att välja en ordentligt rubrik. Annars blir folk bara irriterade och anmäler tråden. Dessutom har du tråden i fel katerogi!!

Detta är rätt kategori...

OT: Det är ingen som vet när PvP kommer, vi har väntat sedan start och innan det för mer information. Det som finns i form av information är att det skall vara någon arenaliknande och ingen world PvP finns, dvs dödar du någon på hardcore så är han permanent död, detta gäller dvs inte. Tycker det är bra så.

Permalänk
Medlem

Lite kul att Blizzards svar under allas väntat på D3 var "vi vill inte släppa ett spel som inte är 100% färdigt och perfekt".

Gick ju bra på eller? Känns som det fortfarande är i Beta med alla nerfs som sker så fort man hittat någon klass man gillar o skaffat dyrbart eq till.

Pga. detta slutade jag med d3 hehe..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttat och titel ändrat*

Tänk på att försöka skriva en så beskrivande titel som möjligt. Då vet alla snabbt om dom kan hjälpa dig eller inte.

/Kinekin

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag skulle iofs gissa på att Blizzards fanbase har sjunkit ganska rejält sedan D3, finns ju inga ord för hur mycket dom misslyckades med det spelet och hade det inte hetat Diablo 3 så hade det antagligen inte sålt som det gjorde heller.

Något PvP i D3 är antagligen bara att glömma detta året...

Skrivet av carlen:

Lite kul att Blizzards svar under allas väntat på D3 var "vi vill inte släppa ett spel som inte är 100% färdigt och perfekt".

Gick ju bra på eller? Känns som det fortfarande är i Beta med alla nerfs som sker så fort man hittat någon klass man gillar o skaffat dyrbart eq till.

Pga. detta slutade jag med d3 hehe..

Det kommer alltid komma nerfs och buffs, är alltid så i sånna här spel. Antar att du inte spelade d2.
Tog väll 2år innan diablo2 blev spelbart, prova d3 efter expansion så är det nog bättre.

Och så dåligt var det inte. Alla jag spelar med hade då 300h+ played innan någon blev less (och hade klarat ut softcore då).

D3 var ju bara kort och levels gick/går för fort.
Paragon är ju ett steg i rätt riktning men 100 riktiga levels hade varit bättre.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det kommer alltid komma nerfs och buffs, är alltid så i sånna här spel. Antar att du inte spelade d2.
Tog väll 2år innan diablo2 blev spelbart, prova d3 efter expansion så är det nog bättre.

Och så dåligt var det inte. Alla jag spelar med hade då 300h+ played innan någon blev less (och hade klarat ut softcore då).

D3 var ju bara kort och levels gick/går för fort.
Paragon är ju ett steg i rätt riktning men 100 riktiga levels hade varit bättre.

Precis. Inser man inte att nerfar och buffar kommer ske konstant har man nog inte spelat många av Blizzards tidigare spel. Du har också rätt i att det tog ett bra tag innan D2 fick bort de värsta bitarna.

Och det finns inget mer patetiskt än whiners som säger att spelet var värdelöst, trots att de spelat 100+ timmar. Man kan verkligen inte vara speciellt smart om man spelar ett värdelöst spel så länge, och det tar knappast lång tid att få ett grepp om hur D3 är.

Vad gäller fler riktiga levels så vet jag inte om jag tycker det gjort så mycket. Ju fler skills man har desto sämre balans kommer det att bli. Eftersom det redan nu är en sådan balans att många skills sällan används tror jag inte att fler skills/runor hade tillfört något. Däremot är det ju skönt att de äntligen gör något åt den dumma idén från D2 att ha MF på utrustningen, vilket är totalt kontraproduktivt mot spelets grundmål.

Permalänk
Medlem

Spelade D2 till och från under 8års tid. (började iofs när LOD var släppt så kanske därför jag inte klagar på d2 hehe)

Jag säger inte att D3 var värdelöst men ärligt.. hur många på diablos forum är inte besvikna?

Slutade när jag insåg att ett spel som bara går ut på att köra samma act 3 runs hela tiden i hopp om att 0,5% av itemsen man plockar upp är värda att ha/sälja - Inte är ett välgjort spel.
Sen hela idén med inte välja skills/stats är så pass förenklat (för att det ska passa alla målgrupper) att nöjet dog helt.

Äsch varför sitta o klaga? Får väl testa torchlight 2 o antaligen tröttna på det efter några veckor haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Spelade D2 till och från under 8års tid. (började iofs när LOD var släppt så kanske därför jag inte klagar på d2 hehe)

Jag säger inte att D3 var värdelöst men ärligt.. hur många på diablos forum är inte besvikna?

Slutade när jag insåg att ett spel som bara går ut på att köra samma act 3 runs hela tiden i hopp om att 0,5% av itemsen man plockar upp är värda att ha/sälja - Inte är ett välgjort spel.
Sen hela idén med inte välja skills/stats är så pass förenklat (för att det ska passa alla målgrupper) att nöjet dog helt.

Äsch varför sitta o klaga? Får väl testa torchlight 2 o antaligen tröttna på det efter några veckor haha.

Torchlight 2 är rätt kul, men det blir lite som diablo, man spelar main questen, spelar lite till, tröttnar. Men det känns iallafall som att man har fått det spel man har betalat för, tillskillnad med diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Spelade D2 till och från under 8års tid. (började iofs när LOD var släppt så kanske därför jag inte klagar på d2 hehe)

Jag säger inte att D3 var värdelöst men ärligt.. hur många på diablos forum är inte besvikna?

Slutade när jag insåg att ett spel som bara går ut på att köra samma act 3 runs hela tiden i hopp om att 0,5% av itemsen man plockar upp är värda att ha/sälja - Inte är ett välgjort spel.
Sen hela idén med inte välja skills/stats är så pass förenklat (för att det ska passa alla målgrupper) att nöjet dog helt.

Äsch varför sitta o klaga? Får väl testa torchlight 2 o antaligen tröttna på det efter några veckor haha.

Och hur många meph runs har man inte kört i d2?
200 om dagen kanske? Var ju inte varje dag man fick något användbart.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

hej!

jag har hört att Blizzard planerar att släppa PvP på patch 1.1.1 eller om det var 1.1. Som det ser ut nu så släpper dom patcher med 3-5 veckors intervaller. jag skulle gissa på att PvP kommer att komma ut runt årsdagen (16 maj). Men dom kan ju hoppa över patcher mellan 1.0.4 och 1.1 om dom skulle blir klara med det innan eller om det skulle bli försenat vilket är mest troligt då vi snackar om Blizzard