Får börja med att be om ursäkt till det sena svaret. Skrev ett svar i förra veckan men av någon anledning så blev det inte postat - hemskt ledsen för det.
Kommer bli snabbare svar framöver! Och tänk på er som har frågor om specifika ärenden och ordrar - kontakta oss alltid direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se för snabbast och bäst hjälp!
Mvh
Daniel
Skrivet av Hillside:
Jag har suttit och kollat lite på chassin ifrån Streacom.
Jag kan inte hitta några passande dvd-enheter med eject-knapp på vänster sida, vilket verkar behövas för de flesta Streacom chassin.
Det enda jag kan finna är en enda Bluray-enhet, vilket jag inte är intresserad av.
Hur kommer det sig att det inte finns passande dvd-enheter till Streacom chassin i erat sortiment?
Vi har följande i sortimentet just för lådor från Streacom: http://www.inet.se/produkt/7100563/optiarc-ad-7640s-slim-sata...
Kan dock nämna att nya uppdaterade lådorna som kommer i höst som heter Evo kommer att detta fixat så att du kan använda valfri slim-enhet
Skrivet av Blackbird_CaD_:
Skulle vara väldigt trevligt om ni kunde ta in sidofönstret till Cooler Master Storm Trooper chassit i sortimentet.
Väntar på svar från inköpsavdelning! Får återkomma till dig.
Skrivet av Extremaz:
vet någon om när Inet öppnar nere i Malmö i JME Datas gamla lokaler?
Lokalen är bestämd och kan säga att det inte är JMEs gamla lokaler - exakt datum för öppning kommer vi gå ut med inom kort!
Skrivet av WallEm:
Halloj Inet!
Tänkte fråga att om man köper eran monteringstjänst, och man har valt ett m-itx chassi utan plats för optisk enhen och med windows 7, kommer ni ändå ta och installera windows då, eller får man göra det själv?
Edit: Och när jag ändå är igång och frågar, vet ni när ni får in evga:s nya z77 m-itx moderkort?
Skrivet av Toivo83:
"- Installation av operativsystem samt nödvändiga drivrutiner (om Windows beställs samtidigt)."
Givetvis installerar vi Windows så länge det finns med på ordern!
Angående mITX från EVGA så är det lite för tidigt att svara på tyvärr. Vi väntar på mer information.
Skrivet av Llhweiir:
Fråga - kommer ni att ta in den uppdaterade versionen av Streacom F1C, dvs den som numera heter F1C Evo.
http://www.streacom.com/products/f1c-evo-chassis/
Komplett får prliminiärt in den i början av oktober - skulle vara trevligt med lite info när ni eventuellt får in den.
Får kolla på detta och återkomma!
Skrivet av RazerBlader:
Hejsan Inet!
Tack för att ni är så snabba med att få iväg beställningarna som man gör, varje gång jag beställt ifrån er så har ni levererat paketen samma dag och även sett till så posten omhändertagit det redan samma dag och leveranserna är även de riktigt snabba, även om det är posten som sköter den biten:P
Med vänliga hälsningar en nöjd och återkommande kund
Kul att du är nöjd!
Skrivet av Flight:
Hej Inet!
Jag har tänkt att köpa ett ASUS 660TI, kommer priserna att fortsätta sjunka den närmsta månaden?
Det är tyvärr omöjligt att svara på - priset baseras på en mängd olika faktorer där dollarn spelar en stor roll. Om dollarn chockhöjs så kommer även många av produkter höjas i pris.
Skrivet av Kare:
Hej Inet, upptäckte just att ni har börjat sälja lite spel med. Ni har ju knappt skrivit någon information om spelen, hade det inte varit en ide att skriva in mini och rekommenderad hårdvara för spelen?
Framfört detta till ansvariga inköpare!
Skrivet av Cuge:
Tänkte bara kolla om det finns någon möjlighet att ni kan ta in LG:s IPS237L och 27 tums versionen med
Tack på förhand,
Cuge
Det är tyvärr inget som vi kan få tag på i dagsläget.
Skrivet av Red110:
Hej Inet. Jag har två frågor till er. I tisdags så lämna jag in min dator för felsökning. Men ingen har ringt än, hur lång tid tar det?
Andra frågan, för ungefär en vecka sen bytte jag ut mitt blackwidow till Ducky shine. Någon har slängt kvittot och ifall den skulle krångla sig. Kan jag ändå byta ut? Tycker det borde stå på någon databas att jag köpt tangentbord från er osv.
Skrivet av Mikkey:
Om du köpte genom kort är det bara att fixa kontoutdraget!
Servicetiden kan variera en del beroende på tryck. Idag ligger servicetiden på mellan 5-10 arbetsdagar. Kontakta oss gärna direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så kan vi kolla upp just ditt ärende lite bättre.
Om du köpte tangentbordet kontant utan att lämna kontaktuppgifter *men* betalade med kort så fungerar ett kontoutdrag! Observera att vi behöver kunna matcha summan något sådär mot kontoutdraget. Om du haft ett garantiutbyte på det redan så ska vi kunna hitta originalkvittot genom serviceärendet - där ska du ha lämnat kontaktuppgifter, visst?
Skrivet av Zpnk:
Hej Inet.
Märkte nu på morgonen att den övre fläkten i mitt Corsair 600T inte riktigt ville vara med. Pulserande vitt ljus och dålig fart. Ökar jag hastigheten med chassits egna fläktkontroller så hjälper det föga. Hur går vi tillväga? Jag vill ju helst inte skicka in hela chassit som ni kanske förstår...
Mvh
Roger/Bogga/Zpnk
Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 / info@inet.se så ska vi se om vi kan hjälpa dig!
Skrivet av Goffen:
Hej inet. Jag har nyss fått hem min nya dator som kosta 14 k. När jag hämta ut den hos posten så var paketet skadat och öppnat och jag såg även en skada på två av benen på chassit ( fractal design arc). Jag tog hem den och vattenkylningssladden var urkopplad, hårddiskakabbinetterna var snea, en sladd sticker ut bredvid gpu som jag inte vet om den ska vara inkopplad eller inte. Jag har också märkt tag mitt moderkort lyser på led1 och de övriga blinkar hela tiden. Det kommer också ett högfrekventa ljud från moderkortet som ibland låter i takt med de blinkande lamporna på moderkortet. Snälla svåra och hjälp mig och om moderkortet verkligen ska låta så här!
Tråkigt att höra att Posten har hanterat ditt paket så hårdhänt. Som andra skriver är det bra om du dokumenterar skador - det hjälper oss i vår dialog med Posten bland annat.
Kontakta oss på 031 65 27 00 / info@inet.se eller felanmäl datorn direkt här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar vi dig med instruktioner!
Skrivet av Lipton__:
Hej Inet!
Kommer ni i framtiden få in sido-panelen till Fractal Design Arc?
Vi väntar på bekräftelse från vår distributör. Har tyvärr inget datum på när det kan tänkas komma in i dagsläget men ha koll på hemsidan!
Ligger uppe nu!
http://www.inet.se/sok/ph-tc14cs
Skrivet av onYYx:
Hejsan!
Nu undrar jag verkligen hur ni tänker.
Jag får två kollinr och det ska va "allt"... Jag har betalat ca 6000 och har fått saker för ca 1500 kr! Enligt er så är allt skickat så ni får gärna göra rätt för er! Saknar nästan en hel dator... Dåligt, dåligt som f*n!!
Mvh Riktigt sur kund.
Tyvärr är det svårt att ge dig ett bra svar utan mer information. Jag har försökt hitta din order men har inte lyckats. Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 så kollar vi på vad som har hänt!
Skrivet av pirpen:
Bästa Inet, kommer ni få in Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC igen? När?
Vill också tacka för snabb lev. av Samsung 830 128gb ssd´n jag köpte nyss. Den funkar kanon och kommer (efter grafikkortet) köpa en till...
Finns på lager nu!
Skrivet av SA3L:
Kollade på er uppgraderingskampanj för msi och tittade speciellt på detta: "MSI uppgraderingspaket Intel Core i5 3570K" testade att plocka ihop varorna var för sig och såg då att man sparar hela 5 kronor, eller har jag missat något?
Det är vanligt att man missar lägga till ESD-armbandet - kanske är det så även i ditt fall?
Skrivet av FreppyCTRL:
"Om du installerar dina gamla drivrutiner - försvinner problemet då? I så fall så är det troligtvis "bugg" som kommit med senaste drivrutinerna som förhoppningsvis Nvidia fixar inom kort.
Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031 - 65 27 00 eller skapar en tråd här i forumet för att se om några andra har samma problem och eventuellt kan hjälpa till!
Den här tråden är nämligen inte riktigt till för att support-ärenden: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...
Löste sig att Installera den gamla drivrutinen! Nu funkar det igen.. Tack inet.
Skickades från m.sweclockers.com
Skönt att höra att det löste sig! Ha koll på när Nvidia uppdaterar igen för då kanske det är löst.
Med lite tur landar det i veckan redan annars bör det komma i nästa vecka!
Kommer troligtvis i november ungefär!
Skrivet av anon42512:
Fick ett mail om att jag skulle kontakta er. Svarade att jag undrade varför, för vad jag vet har jag inget ärende hos er.
Vad var det där om egentligen?
Fick inget svar sen.
Om vi inte får in en felanmäld vara inom rimlig tid så stänger vi det serviceärendet och skickar då ut ett bekräftelsemail att detta är gjort och man kan kontakta oss om man har några frågor på det.
I ditt fall så ser det ut som att det var angående en kyltejp som du felanmält och som vi inte fått in.