Iphone 5 går att förbeställa från kl 00.01/ 21 september

Permalänk
Medlem

och mitt jävla nanosimkort vill inte aktivera sig.... piss. hoppas det har kommit igång imorrn. skulle ta en timme lixom stod det på tele2

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

och mitt jävla nanosimkort vill inte aktivera sig.... piss. hoppas det har kommit igång imorrn. skulle ta en timme lixom stod det på tele2

Det tog ungefär 2h för min att aktivera sig, då behöll jag dock mitt gamla nummer så det kanske berodde på det eller nåt. Däremot var det telia för min del som segade.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Det tog ungefär 2h för min att aktivera sig, då behöll jag dock mitt gamla nummer så det kanske berodde på det eller nåt. Däremot var det telia för min del som segade.

Jag behöll också mitt gamla... gått 5 timmar nu. :S kanske dags att sova lite så man lugnar ner sig och inte sitter och hetsar över detta.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Det tog ungefär 2h för min att aktivera sig, då behöll jag dock mitt gamla nummer så det kanske berodde på det eller nåt. Däremot var det telia för min del som segade.

Fick mitt nano sim tidigare in veckan(telenor) stoppa in det idag funka direkt nummerbytet gick igenom efter ca 20

Enda nackdelen är ju kart appen men någon som vet någon som har en bra substitut tills man känner för att spendera 600 på en navigations app?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Lycko er som ändå fick nano sim

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CLLA:

Fick mitt nano sim tidigare in veckan(telenor) stoppa in det idag funka direkt nummerbytet gick igenom efter ca 20

Enda nackdelen är ju kart appen men någon som vet någon som har en bra substitut tills man känner för att spendera 600 på en navigations app?

Dito. Funderar dock på att installera Navigon. 600 SEK tar dock emot...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Fick mitt nano sim tidigare in veckan(telenor) stoppa in det idag funka direkt nummerbytet gick igenom efter ca 20

Enda nackdelen är ju kart appen men någon som vet någon som har en bra substitut tills man känner för att spendera 600 på en navigations app?

Motion x gps tycker jag är bra för personlig navigation (har inte bil)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Fick mitt nano sim tidigare in veckan(telenor) stoppa in det idag funka direkt nummerbytet gick igenom efter ca 20

Enda nackdelen är ju kart appen men någon som vet någon som har en bra substitut tills man känner för att spendera 600 på en navigations app?

Waze är gratis och ska vara helt ok. Ingen aning om den är bättre än apples maps.

Permalänk
Medlem

Min telefon kom till ICA kl 11.21 Bytte mitt gamla simkort i teliabutik. Aktiverades direkt.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Dito. Funderar dock på att installera Navigon. 600 SEK tar dock emot...

Samma här man vill men det tar som sagt emot lite grann

Skrivet av dammskog:

Motion x gps tycker jag är bra för personlig navigation (har inte bil)

Kollade precis men såg ut som att den var som runkeeper? eller har den gps funktion när man går runt på stan?

Skrivet av ozo64:

Waze är gratis och ska vara helt ok. Ingen aning om den är bättre än apples maps.

ska själv testa GPS Navigation 2 -Skobbler på måndag så får jag se hur bra den är

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Waze är gratis och ska vara helt ok. Ingen aning om den är bättre än apples maps.

Var inte waze med och gjorde Apples kartor ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_W:

Var inte waze med och gjorde Apples kartor ?

Det stämmer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det stämmer

Då är det rätt ogjort att ta hem en ren waze App, jag är iaf sjukt nöjd med allt utom kartor . Inväntar mitt riktiga sim dock ,så att jag slipper mitt moddade mikro sim. 1647 i geekbench fick min . 1.3 ghz har den throttlat up i hittills .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Var inte waze med och gjorde Apples kartor ?

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv Navigon sedan flera år tillbaks men har även testat Waze och i Stockholm fungerar den utmärkt (eller gjorde det när jag körde det för något år sedan allafall). Waze är ju dock väldigt beroende av att det finns många andra som har appen installerad, vilket många har i Stockholm, men den är nog mycket sämre när man kommer ut på landet.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ströbröd:

Vrf beställde du den vita? Du vet väl att svarta är alltid snabbare.

Va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Kollade precis men såg ut som att den var som runkeeper? eller har den gps funktion när man går runt på stan?

Den är mest till för personlig navigation, oavsett om man cyklar, går i stan eller skogen. Den är väl mest utvecklad för att användas vid fritidsaktiviteter men det går att använda den som GPS.
När jag var på Mallorca så gjorde jag så att jag laddade ner karta (man kan bestämma räckvid och detaljrikedom vilket påverkar storleken på det man laddar ner) via hotellets wifi och sen använde den som gps när jag gick runt i Alcudia. Annars har jag använt den ganska ofta när jag gått på heldagspromenader i skogen.

Permalänk
Medlem

Tror ni att Apple möjligtvis släpper en version av iPhone5 som är anpassad för LTE-banden som utnyttjas av Europeiska operatörer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Tror ni att Apple möjligtvis släpper en version av iPhone5 som är anpassad för LTE-banden som utnyttjas av Europeiska operatörer?

Nej inte med tanke på att den som vi har funkar för stor brittanien och Tyskland som den är. Telia säger sig nästa år bygga ut sitt 1800 band (som stödjs i den modell vi fick). Dom släppte tre modeller det är mer än väntat från dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Tror ni att Apple möjligtvis släpper en version av iPhone5 som är anpassad för LTE-banden som utnyttjas av Europeiska operatörer?

Läste någonstans att Telia och Telenor skulle skaffa frekvenserna som passar iPhone 5. Annars kan man vänta till iPhone 5S som har Google Maps och LTE-band som fungerar i Sverige.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Asså nej. Förvänta er INTE att svenska operatörerna magiskt kommer fixa LTE på annan frekvens bara för Apple.
1800Mhz bandet är dessutom upptaget av GSM/GPRS. Apple får se till att släppa fler modeller som stödjer fler frekvensband helt enkelt.
Det gör de andra tillverkarna. Det lär dock inte hända förän nästa modell. OM ni måste ha LTE så köp INTE Iphone 5 vänta och se vad som händer nästa höst.

Ngn google maps är inte heller säkert att det dyker upp. Enligt googles VD så har de inga planer på att släppa ngn i dagsläget.

Folk måste sluta sprida massa rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Asså nej. Förvänta er INTE att svenska operatörerna magiskt kommer fixa LTE på annan frekvens bara för Apple.
1800Mhz bandet är dessutom upptaget av GSM/GPRS. Apple får se till att släppa fler modeller som stödjer fler frekvensband helt enkelt.
Det gör de andra tillverkarna. Det lär dock inte hända förän nästa modell. OM ni måste ha LTE så köp INTE Iphone 5 vänta och se vad som händer nästa höst.

Ngn google maps är inte heller säkert att det dyker upp. Enligt googles VD så har de inga planer på att släppa ngn i dagsläget.

Folk måste sluta sprida massa rykten.

Telia telenor och tele 2 har licens från 2013 och 25 år framåt att nyttja 1800mhz till 4G . Telia har själva gått ut med att dom ska börja bygga ut sitt 4g på sen frekvensen i januari 2013. Apple har/hade 1 år licens kvar på Google Maps men lär inte förlänga då dom kastat ut det. Apple håller på att rekrytera projekt anställda före detta Google Maps personal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jo jag har också läst det. Jag tror det när jag ser det. Folk verkar tro att de kommer få LTE i januari men så är det inte. Har de tur så kanske det är klart till sommaren. Då anser jag att om man måste ha LTE så kan man lika gärna köpa en annan telefon.
Att bara stödja 1800Mhz kommer inte fungera bra heller. Skeptisk till att den frekvensen kommer fungera speciellt bra i stadsmiljö överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på 4g inom dom närmsta 2 åren i fungerande hyfsad täckning .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag tror inte på 4g inom dom närmsta 2 åren i fungerande hyfsad täckning .

Skickades från m.sweclockers.com

Täckningen är rätt bra redan problemet är att hitta telefoner som funkar med LTE. De är på gång dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Täckningen är rätt bra redan problemet är att hitta telefoner som funkar med LTE. De är på gång dock

Ja i Göteborg Stockholm Malmö typ och i vissa delar i större städer men jag kommer nog inte se 4g på ett bra tag ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag tror inte på 4g inom dom närmsta 2 åren i fungerande hyfsad täckning .

Skickades från m.sweclockers.com

iaf med iPhone kan det nog ta så lång tid.

Permalänk
Medlem

Ja förmodligen men känner personligen inget större behov av 4G på de flesta platser jag vistas har jag Wi-Fi tillgängligt. Men som sagt att utvecklingen går framåt är alltid roligt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så är 3G näten extremt belastade i Göteborg och Stockholm så jag förstå att folk är mer ivriga med LTE där.
I Malmö har jag inte stött på det problemet. Har 4Mbit mitt i centrala Malmö och det är ungefär vad min 3GS klarar av.
Ska bli intressant att se vad jag kommer upp i med Iphone 5. Förhoppningsvis dyker den upp denna veckan så man kan testa lite.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns lösa 64-gb telefoner kvar i någon Telia eller Apple-butik i stockholmsområdet?

Permalänk
Medlem

Fick min Iphone idag och besvikelsen kom till mig efter ca 3 minuter när jag bekräftade att den runda knappen inte fungerade, bara att reklamera och snällt vänta på en ny.

Första Iphonen för mig och ingen bra start för Apple i mina ögon.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤