17 tusen för att jobba som kundservicemedarbetare på komplett, låter det ok?

Permalänk
Medlem

17 tusen för att jobba som kundservicemedarbetare på komplett, låter det ok?

Hejsan jag ska på intervju hos komplett som support på fredag och undrar hur jag ska förbereda mig på bästa sätt?
Sen har vi någon här på sweclockers som varit på intervju hos komplett? som kan förklara hur det går till.
Hör att man skulle få göra tester, vad får man göra på dem testerna?

Uppskattar all hjälp jag kan få, vill verkligen ha jobbet.

Permalänk
Medlem

17 tusen för att jobba som kundservicemedarbetare på komplett, låter det ok?

ska på intervju hos komplett, jag har tidigare inte haft ett liknande jobb och jag har bara gymnasieutbildning inom IT. Fick höra att lönen var på 17000 + ob, låter det ok eller kan jag begära mer?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag är 19 år och antar komplett räknas som postorder och e-handelsföretag, då ska jag alltså få 21000 och inte 17000? 21000 för mig låter väldit mkt. Hur ska jag ta upp det här på intervjun? Att dem betalar 4000 kr för lite. Eller fattar jag det hela fel nu?

Glömde säga att det är Manpower som håller rekryteringen och antar det blir andra löneregler då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag är 19 år och antar komplett räknas som postorder och e-handelsföretag, då ska jag alltså få 21000 och inte 17000? 21000 för mig låter väldit mkt. Hur ska jag ta upp det här på intervjun? Att dem betalar 4000 kr för lite. Eller fattar jag det hela fel nu?

Glömde säga att det är Manpower som håller rekryteringen och antar det blir andra löneregler då?

såg nu att dom inte har någon info om kollektivavtal, lön diskuterar du när du väl blir erbjuden jobbet rakt ut, inte på en intervju, möjligen kan du fråga om dom har kollektivavtal.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
Observera att det inte är tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, detta likt bump-regeln är till för att alla ska ha en chans att få sin tråd besvarad. Annars fylls forumet snabbt med dubbletter av varje tråd och det blir svårt att följa vad som händer.

/Kinekin, Moderator

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

17papp är väl "normal" vid denna typ av jobb.

Jobbade för HP&Dell supporten en gång i tiden (2010) och då var lönen 16.5k i månaden.

Permalänk
Hedersmedlem

17k låter bra i ingångslön utan något annat än gymnasieutbilning. Tips? Var dig själv, utåtriktad och visa ett genuint intresse av att vilja hjälpa människor.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

17K låter lågt i mina öron, jag jobbar på ett större företag i låglönebältet.
Här är ingångslönen för kundservice i snitt 21000:- så under 20000:- ska du absolut inte gå.

Denna lönen är utan OB och eventuella tillägg, arbetstiden är 7-16.

För fan minimi lönen för en vanlig industriknegare utan någon som helst utbildning är 18400:-

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Låter som en normal lön för ett sånt jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Diskussion om industriarbetares löner må vara intressant, men det här är fel ställe för sådant.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Som kundtjänstmedarbetare på ett annat handelsföretag kan jag meddela att man inte går via handels fack, utan i vårat fall är det unionen som gäller.
Tror att heltidarna landar nånstans runt 17 i månaden. Jag själv får nöja mig med 90/h vardagar och 140/h på helger. Det är ändå värt bytet från restaurang för slappt som satan är det.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Ta upp skiftjobb på kundservice istället, drog in 32k före skatt den här månaden, annars så ligger grundlön på ca 19-20k för dagjobbarna

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

17K låter lågt i mina öron, jag jobbar på ett större företag i låglönebältet.
Här är ingångslönen för kundservice i snitt 21000:- så under 20000:- ska du absolut inte gå.

Denna lönen är utan OB och eventuella tillägg, arbetstiden är 7-16.

För fan minimi lönen för en vanlig industriknegare utan någon som helst utbildning är 18400:-

Hade man kunnat välja och vraka som 19-åring med gymnasieutbildning och helt utan erfarenhet i en större stad så hade man väl kunnat tänka så, men det kan man inte i verkligheten. Att tveka på grund av ett par tusen när arbetslösheten hos unga ser ut som den gör (särskilt när det handlar om ett jobb som man faktiskt har ett intresse av) är bara detsamma som att be om förlängd arbetslöshet tills man insett att det inte blir bättre än så. Det finns folk som hade tagit jobbet direkt för halva den lönen om det gick, eller t.o.m. jobbat utan lön bara för erfarenheten. Dessutom är 17.000:- inte alls illa i vilket fall. Kör på nu när du har chansen eller tacka nej och inse vilken miss du har gjort.

Permalänk
Medlem

Ta jobbet men lönen skulle jag säga är i lägsta laget.
Jag har jobbat med first line support, må vara något "tyngre" uppgifter men jag hade en ingångslön på 22.000kr.

20.000 tycker jag ändå att du borde kunna få.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ta jobbet och sluta gnäll.

Det är inte alls lätt att få jobb idag och att komma ut på arbetsmarknaden är värt otroligt mycket.

Man behöver inte ha ambitionen att göra något resten av livet...

Har du någon tidigare erfarenhet på arbetsmarknaden ?

Man får räkna med några skitjobb som ungdom när man kommer ut, men sen kan man jobba sig uppåt.

Det är alltid lättare att få nya jobb när man redan har jobb.

EDIT: När du är ute på arbetsmarknaden och bevisat vad du går för kan du börja ställa krav, inte innan dess, vet flera som kommit ut och tror att de kan ställa krav fast dem totalt saknar kompetens och arbetsvilja, såna människor får det svårt på arbetsmarknaden när ryktet sprider sig, att söka jobb utan meriter är ingen hit, kan man då inte ens få ett vitsord för det man gjort senaste året så börjar nästa arbetsgivare undra osv..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

17,000 riksdaler per månad är icke föraktfullt för kundtjänst, nu är inte OB odelat positivt då det faktiskt innebär obekväm arbetstid men det innebär någon extra tusenlapp om du jobbar kväll någon vecka per månad och eventuellt någon helg. Jag tycker definitivt du ska ta jobbet.