Permalänk
Medlem

Min Laptop vill inte ladda

Hej! Igår på lektion ville inte min bärbara skoldator laddas, fast jag hade sladden i kopplad osv, tog med den hem och försökte ladda datorn hemma, funkade inte.
Så jag skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig, jag har också tagit ur och i batteriet men funkar fortfarande inte.
Det är en HP Elitebook 8560w, har en del arbeten jag behöver göra i helgen som ligger på datorn.
Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar RashuM

Permalänk

kanske batteriet har dött.

Permalänk
Medlem

nja, har bara haft den i en och en halv månad så batteriet borde inte ha dött,(tror jag iallafall, har alltid använt stationära datorer)
men om batteriet har dött, vad ska man göra?

Permalänk

du kan ju se om det är batteriet, koppla in laddaren och se om den laddar (i statusfältet brukar man kunna se det) om batteriet har dött ber du om ett ersättnings batteri från skolan. Skall gå på garanti.

Permalänk
Medlem

Kan inte starta datorn eftersom batteriet är slut, men i fredags/igår var den i liv och då såg jag att det inte laddade fast jag hade laddaren i

Permalänk

då är det laddaren som är trasig om du inte kan starta den med laddaren i.

Permalänk
Avstängd

Om det är en dator du fått från skolan antar jaf att hela din klass har en, testa med en annans laddare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX