Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSourestApple:

Vet inte om det är rätt tråd men lånar denna ändå. Ska möjligtvis köpa mig min första Androidlur efter att ha kört på jailbreakad iPhone ett antal år nu, men har blivit riktigt fäst vid speciellt två appar så undrar om det finns liknande på Android Market.

Den första appen är CallBar, en app som gör att jag kan ringa och ta emot samtal utan att behöva gå in i telefonappen. (http://www.idownloadblog.com/2011/11/17/callbar-ios-5/)

Sen en annan app som gör att jag kan skicka och svara SMS utan att behöva gå in i SMS-appen.

Undrar mest om det finns motsvarande appar till Android eller inte.

Behövs ingen app för att kunna ringa någon och sedan göra något annat. Om du får ett samtal så svarar du bara och trycker sedan hem knappen och kan sedan försätta göra whatever du gjorde och samtidigt prata. Om det finns något liknande för SMS vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av joi93:

Behövs ingen app för att kunna ringa någon och sedan göra något annat. Om du får ett samtal så svarar du bara och trycker sedan hem knappen och kan sedan försätta göra whatever du gjorde och samtidigt prata. Om det finns något liknande för SMS vet jag inte.

Det går också göra på iOS som standard, men har verkligen fäst mig vid att kunna ta emot/ringa samtal utan att behöva gå in i telefonappen överhuvudtaget, är riktigt bekvämt med headset då man kan fortsätta med vad man vill utan att avbryta för att gå in i telefonappen och gå tillbaka till appen du använde.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess :). En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.

Onavo Count Du kan sätta en gräns på exempelvis 9 gb och låta Onavo larma när du överskrider den. Sen kan du ange vilka appar som har rätt att använda det mobila nätverket och vilka som bara får använda wifi, och på så sätt spara in en hel del gb.

Permalänk
Medlem

jag letar efter en app som gör att man kan skapa uppgifter.
t.ex när wifi kommer igång ska den starta denna app etc etc

hade det förut men glömt vad man ska söka på.. söker man på ordet Task på playstore så kommer alla task killer fram.. söker man på task create så kommer alla kom ihåg apps fram :/

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess :). En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.

Du behöver ingen app för det. Du kan göra detta i Settings - Data Usage. Där kan du sätta en gräns på t.ex 9.9 GB (spara lite i nödfall?) och även sätta en varning på vilken nivå du nu vill ha. Du kan övervaka appars och processers internetanvändande, men inte sätta specifika begränsningar per app.

Permalänk
Skrivet av Keefa:

jag letar efter en app som gör att man kan skapa uppgifter.
t.ex när wifi kommer igång ska den starta denna app etc etc

hade det förut men glömt vad man ska söka på.. söker man på ordet Task på playstore så kommer alla task killer fram.. söker man på task create så kommer alla kom ihåg apps fram :/

Du letar nog efter Tasker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Du letar nog efter Tasker.

tackar

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Fifa12. lol

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vet en bra app som kan vara riktigt användbar om man är utomlands.
(Vet ej om någan har skrivigt om denna app innan, har inte orkat gått igenom alla 22 sidor.)

Word Lens är en applikation som utvecklats av Quest Visual. Applikationen översätter den text som är synlig för kameran i realtid mellan olika språk, och kan därmed räknas som en tillämpning som visar en förstärkt verklighet. Denna applikation finns i skrivande stund endast till iPhone 4 men företaget som utvecklat mjukvaran har planer på att släppa den till Android, Windows Phone 7, Palm, och Blackberry.
(kostar dock 35kr, men det kan det vara värt.)

Word Lens

Permalänk
Medlem

Finns det ingen app för att samla information om bensinförbrukning och hur mycket man tankar för etc.?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Finns det ingen app för att samla information om bensinförbrukning och hur mycket man tankar för etc.?

https://play.google.com/store/search?q=fuel+log&c=apps

Permalänk
Medlem

Tack! fuellog kändes riktigt bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Någon som har något tips på höjd headset volym? Rootade och bytte rom och kernel på min s2a och känns som om ljudet är lägre än Innan. Skulle behöva en app som låter dig höja volymen över max så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av drcharles:

Någon som har något tips på höjd headset volym? Rootade och bytte rom och kernel på min s2a och känns som om ljudet är lägre än Innan. Skulle behöva en app som låter dig höja volymen över max så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Volume +?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Volume +?

Juste glömde säga att den måste vara gratis funkade inte att höja volymen på gratis versionen av volume+

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Övervaka datorerna från din android-mobil, Supersmutt program!
Letade efter ett fjärrprogram som kunde visa gpuload och kom över detta mycket fina program från trigone:
http://www.trigonesoft.com/index.php/download

Snygg layout och hur enkelt som helst att rulla igång.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Kanske fel tråd men har märkt att det inte är ngn skillnad på halva ljud och max, alltså det höjs ingenting efter hälften. Någon som har en ide om varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Memory optimizer och Setcpu/Extweaks beroende på vilken kernel jag använder. Det är de två viktigaste för mig skulle jag säga.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Spotify, chrome, gmail, evlis the comic (älskar den sköldpaddan!). det är allt jag använder på min SII... sånt slöseri med pengar hahah!

Permalänk

BetterBatteryStats
SAOL
RealCalc
Evernote
Spotify
Tasks
Rage Face Photo (klarar mig utan den faktiskt, men fan vilken bra app)

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag funderar på att skaffa en SGS S3 när den får LTE (eller annan LTE Android lur) och har en fråga om 2 appar jag idag kör på iOS som jag använder ofta. Nu undrar jag om det finns några bra alternativ till dessa på Androidplattformen.

Det är dels "StreamToMe" vilket tillåter mig att streama musik/video från en server hemma till min telefon via 3G/WiFi, denna konvertas på servern till ett bra format och bitrate medan den streamas och den byter kvalité automatiskt baserat på hur snabb anslutningen är. Det är även ganska viktigt att det finns en klient som kan köras på min Mac när jag har med den på resor.

Den andra appen jag använder mycket är "MoneyBook" vilket är en budget app för att hålla koll på sina inkomster/utgifter. Det jag egentligen är intresserad av är att sätta en månadsbudget som tickar ner när man matar in sina inköp (men som även skall gå att ändra under månaden) samt att kunna spåra tillbaka hur mycket man köpt inom olika kategorier. Det skall även gå att ta backups via "nätet" helst till någon molntjänst. Det är även ett plus om man kan ta del av informationen genom säg en webbtjänst eller dylikt.

Hoppas ni vet några bra appar så jag på allvar kan fundera på att gå ifrån iOS.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Callcontrol o Astrid

Här är en liten lista på de jag inte klarar mig utan: (hoppas inte att jag upprepar något med tanke på den lite långa tråden, kan ha missat något.

Callcontrol - android
Callcontrol - iphone
Riktigt juste App för att göra röstbrevlådan till Hulken Skämt åsido, när jag avvisar samtal vilket jag ofta behöver pga att jag pysslar med annat så kan man välja att ge den uppringade ett svar som, "jag ringer dig efter 15", om personen vill bli det så påminner appen mig att ringa upp när det dags! Nummerupplsagning, tillfälliga inställningar för mötesfrånvaro mm mm.
På sidan får man 2mån fritt vid installtion för PRO varianten. Jag hittade dock en kod UAN955 som gav 1år och 2mån totalt.

Astrid
Fantastisk uppgiftshanterare som utom massa inställningar påminner mig när jag inte utfört mina uppgifter, eller klickat bort en tidigare påminelse, tillåter mig att dela uppgifter med min sambo eller andra även om de inte har appen. OCh de som har den ser jag när de utfört uppgiften...helt fantastisk för en virrpanna som jag! Gratis.

Permalänk

Appar jag använder varje dag.

- Tunein Radio Pro (Pro har även inspelning, och i denkan man söka efter låtar som den sen spelar upp)
- Solid Explorer (suverän filhanterare)
- Dropbox (tillsammans med Solid Explorer är det enklare än nånsin att föra över filer mellan pc-n och tfn-en)
- Opera Mini (betydligt snabbare än dom flesta andra)

Permalänk
Medlem

TimeSwipe

En app jag utvecklade för mig själv som blev en av de bästa i sin genre.

TimeSwipe heter den och det är en timer app, den finns som free/lite version och full version på Google Play. Designad med holo theme ända ner till andriod 2.3.3. Kolla in den, lovar att ni gillar den.

TimeSwipes hemsida

Permalänk
Medlem

En annan Timer-app som man inte kan klara sig utan: Timer

Permalänk

Finns det nån app som ex känner av att jag har kommit hem och höjer volymen även om jag e på jobbet så gör den tex vibration. Att den gör allt detta automatiskt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Skrivet av xitele810:

Finns det nån app som ex känner av att jag har kommit hem och höjer volymen även om jag e på jobbet så gör den tex vibration. Att den gör allt detta automatiskt.

Tasker

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Övervaka datorerna från din android-mobil, Supersmutt program!
Letade efter ett fjärrprogram som kunde visa gpuload och kom över detta mycket fina program från trigone:
http://www.trigonesoft.com/index.php/download

Snygg layout och hur enkelt som helst att rulla igång.

Fasen vad grymt! Tack som f*n!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Är den gratis?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//