Permalänk

ny lur vilken?

tänkte spara och inhandla en ny lur i dec. men frågan är vilken? har budget på 4k.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

En lur är ju helt personlig.
För det första, vilket operativsystem föredrar du?
Några speciella krav?
Du ger väldigt lite info.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

ok. en android lur samt stilren bra prestanda samt vit.. några förslag!!? den ska inhandlas i dec.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Lite information från dig, men kan väl ge ett lika kort svar tillbaka: SJälv hade jag köpt en Galaxy SIII idag, jag föredrar android och den känns som bästa alternativet just nu.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

även i dec med ? kommer det ut några nya lurar snart då?:O

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Galaxy S3 eller Note2 när den kommer (kommer dock att kosta mer än 4000kr).

Permalänk
Medlem

Galaxy SIII

Hade en iphone 3g innan som jag fick .. Men fick nog av den efter jag googlat i 20 min hur man deletar en podcast man laddat ner med itunes!!!(du måste ju såklart synka din telefon med en pc/mac som har itunes för att kunna trycka delete.! Har numera en Galaxy SIII och kan verkligen inte klaga på den. Min tjej sitter med en iphone 4 och hon gillar min Galaxy SIII bättre.

Permalänk
Medlem

sony xperia s den är cirka 4000 ny .
bra prestanda bra skärm bra kamer mm

Permalänk

ok.. jag har kollat lite på sonyn den verkar sjukt nice =). går den ner lite i pris te dec så köper jag den.. den vita ofc. tack alla för svaren. mvh turbo.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

HTC One X är en bra lur enligt mig. Kan vara värd att kolla på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Entusiast
Skrivet av turboprocess:

ok.. jag har kollat lite på sonyn den verkar sjukt nice =). går den ner lite i pris te dec så köper jag den.. den vita ofc. tack alla för svaren. mvh turbo.

LG Optimus 4X kostar precis under 4000kr, HTC har även utannonserat HTC One X+ som är en finslipad variant av One X

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 800 för 2200kr
Klart mycket bättre än min gamla android-lur

Permalänk
Medlem

Vänta på Nexus-telefonerna

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

när kommer nexus lurarna då?:D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Dem nya windows mobilerna kommer snart också så dem kan vara värt att kolla på.

Permalänk
Avstängd

Svårt att ge svar på vilken telefon du ska köpa om två månader då priserna kan skilja sig från vad de gör idag samt att det kommer att komma nya Nexuslurar som kanske ligger i din prisklass när du ska köpa telefon. Men det är ju bra att du är ute tidigt och letar fakta på nätet. Jag föreslår dock att du kollar revews på youtube och "vs" videor och bildar din egna uppfattning om vilken som är bäst och mest prisvärd för dig om 2 månader.

Permalänk

ok.. japp det ska jag göra.. sugen på dom nya nexus alltså .

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

HTC Nexus 5 bör utannonseras i oktober då google traditionellt sett alltid annonserar dem då.
Ska själv skaffa HTC Nexus 5 när den kommer, oavsett rykten. Hoppas dock på 1080p-skärm!
iPhone-slaktarN, here we come!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Skall du välja just nu i denna sekund så står det mellan Samsung Galaxy S3 eller iPhone 5

Permalänk

htc nexus 5 hell yeah. men den lär ju inte bli billig .

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Nokia Lumia 800 för 2200kr
Klart mycket bättre än min gamla android-lur

ja nokian blev det i blå. riktigt nice lur. sjukt mycket snyggare än plastiga samsung lurarna xD. och bra ljud iden etc. är riktigt nöjd

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turboprocess:

ja nokian blev det i blå. riktigt nice lur. sjukt mycket snyggare än plastiga samsung lurarna xD. och bra ljud iden etc. är riktigt nöjd

Jupp, de är gediget byggda. Både samsung och apple skulle gå en kurs i Helsinfors.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

ja nokian blev det i blå. riktigt nice lur. sjukt mycket snyggare än plastiga samsung lurarna xD. och bra ljud iden etc. är riktigt nöjd

Köpte inte du en one x?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

Du som verkar ha hakat upp dig på att andra mobiler är gjorda i plast borde väl inte sitta och rekommendera 3gs? Så vitt jag vet är den också plastig. Sen att du sitter och glorifierar apple som om dem är 10 steg framför alla andra, kanske stämmer för dig. Vissa tycker om att vara instängda och vara grovt begränsade i sitt telefon användande.

Visa signatur

Chassi: Fractal r3 | Moderkort:MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel i7 2600k @ 4,5ghz| CPU kylare: Antec kuhler h20 620 | Minne: Corsair 8gb 1600mhz | GPU: Crossfire Sapphire Flex Radeon HD6950 2GB |PSU: Cooler Master GX 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

3GSen är ganska plastig och känns inte kvalites mässig på någotsätt (Har en personligen).

Apple är bra, inget att säga mot det. Men de du säger är ju helt och hållet apple fanboy. Finns många mobiler som slår 3GS, 4 och 4S i prestanda och kvalite.

Permalänk
Medlem

I December så har Nokias 920 släppts. Personligen känns det ganska säkert att jag måste köpa en sådan, måste ju testa den

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woorail:

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

Jag tycker inte att man ska satsa på en Iphone 5 och absolut inte en 4 heller. Det är Android och Samsung Galaxy S3 som gäller.
Om man är ute efter en pålitlig mobiltelefon. Med en Iphone är man mera låst än med en mobil som använder Android.
Visst, sedan är det en smak sak vad man föredrar, men just prestanda mässigt och pålitlighet så är det enligt mitt tycke en Android lur som SG3'an som gäller. Om man sedan stör sig på att SG3'an kanske känns lite plastig. Något jag personligen gjorde från början.. då är det bara att skaffa ett schysst skal sedan blir det som en helt annan telefon faktiskt. Känns mer stabil och skönare att använda.

Hur som.. är valet enkelt det är android som gäller har inget emot Iphone men är man ute efter en ny mobil och har koll. Kör då på en SG3'a!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woorail:

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

Try to think outside the box please...

Om en månad kan vi jämföra droptest, din i och en Nokia 920. Sedan all hårdvara och sedan smidigt gränssnitt mot handikapps...

Tror inte du har en suck nånstans fanboy. ;D

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av woorail:

Frågan du bör ställa dig är om du vill ha kvalitet eller inte. Vill du det är det Iphone 3gs, Iphone 4/4s eller Iphone 5 som gäller. Det bästa är självklart Iphone 5 men den är fattiga du inte råd med. Iphone 3gs är ändå dubbelt så bra som Note 2 och SIII, de har ju enbart kopierat Apples koncept, dessutom gjorda av plast.

Svaret blir därför Iphone 4, den har du råd med och är tredje bäst på marknaden efter 4s och Iphone 5.
Kostar 3300 kr på apple.se då har du 700kr kvar dessutom. Grattis till världens tredje bästa mobil!

Luktar troll om både inlägg och signatur.

Hur som helst, Lumian var säkert ett jättebra val för TS.
Själv tänker jag snart kasta min 3GS i soptunnan till fördel för Android-lur.

Visa signatur

4770 | 980