Permalänk
Medlem

Får se hur blir med hon tjejen. Vi har pratat en del sedan sist och det verkar som att det inte var helt omöjligt att det skulle funka mellan oss. Just nu så har jag lite fullt upp men det får väl helt enkelt bli så att man håller kontakten och så kollar av lite längre fram när man kommit in i studierna igen. Men som sagt så finns det ju en åldersskillnad på ett par år men jag vet inte hur mycket det spelar in i sammanhanget eller om det är något annat som gör att hon känner sig lite osäker på hur hon vill göra. Jag hoppas att hon har fått ett bra intryck av mig. Jag har berättat för henne att jag haft det rätt tufft och mött många idioter i mitt liv. Samtidigt som jag gjort klart för henne att jag inte skulle agera på det sättet mot någon annan och allra minst mot henne. Så jag hoppas verkligen att det kan bli något mellan oss men det får ta sin tid. Hon verkar vara en underbar tjej och jag kan säga det att en sådan tjej som hon hittar man inte hur lätt som helst.

Edit: Jag har varit med en tjej tidigare i mitt liv men det var för ~17 år sedan och det var på lågstadiet när man sprang runt och frågade chans på i princip alla tjejer. Jag har sett henne ett par gånger på högskolan och hon ser inte vidare fräsch ut plus att hon säkert rökt sedan sjuan. Jag skulle då inte vilja bli kysst av den tjejen. Vem vet vilka bakterier som finns i den munnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Bara en fråga, hur länge tycker du man ska ge hon till att höra av sig?
Hon verkar dock lite kort mot mig, men typ bad om ursäkt

Skulle säga att om man är i "förstadiet" till första dejten så bör tjejen vara intresserad av åtminstone ett par sms om dagen ifall hon inte är helt upptagen med något hemligt projekt åt NASA eller nåt.

Alla tjejer som det blivit något med för mig har smsat flera gånger per dag, och de har även tagit initiativet till "första smset". Frågor i slutet på sms:et betyder ofta att dom vill fortsätta prata.

Kort sagt, jag hade skitit i att höra av mig under 24H, inte sagt god natt eller nåt ikväll, hör hon inte av sig inom 24H skulle jag säga att intresset är rätt lågt.

Detta bygger på mina erfarenheter vilket detta stämmer till 100% på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Skulle säga att om man är i "förstadiet" till första dejten så bör tjejen vara intresserad av åtminstone ett par sms om dagen ifall hon inte är helt upptagen med något hemligt projekt åt NASA eller nåt.

Alla tjejer som det blivit något med för mig har smsat flera gånger per dag, och de har även tagit initiativet till "första smset". Frågor i slutet på sms:et betyder ofta att dom vill fortsätta prata.

Kort sagt, jag hade skitit i att höra av mig under 24H, inte sagt god natt eller nåt ikväll, hör hon inte av sig inom 24H skulle jag säga att intresset är rätt lågt.

Detta bygger på mina erfarenheter vilket detta stämmer till 100% på.

Tjena
Det du säger verka väldigt vettigt, jag testade för en stund sen att ringa... Hon svarade inte och hon skickad inget sms.
Men känns som jag bara ska låta bli att kontakta henne tills imorgon kväll, och har hon inte hört av sig i imorgon så ger jag mig, men får se hur det går

Hon verkar inte ett dugg intresserad, så får väll gå tillbaka till raggningen

Men tack för input

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tjena
Det du säger verka väldigt vettigt, jag testade för en stund sen att ringa... Hon svarade inte och hon skickad inget sms.
Men känns som jag bara ska låta bli att kontakta henne tills imorgon kväll, och har hon inte hört av sig i imorgon så ger jag mig, men får se hur det går

Hon verkar inte ett dugg intresserad, så får väll gå tillbaka till raggningen

Men tack för input

Försök håll dig ifrån att sms:a henne nu bara. Har själv varit i samma sists och inte kunnat hålla mig tyvärr Vilket i 99.9% av fallen inte leder någonstans alls utan man är kvar där man börja

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Försök håll dig ifrån att sms:a henne nu bara. Har själv varit i samma sists och inte kunnat hålla mig tyvärr Vilket i 99.9% av fallen inte leder någonstans alls utan man är kvar där man börja

Okej, även om jag är sugen på att skriva något till hon... så har jag inga problem med att hålla mig ifrån att skriva något
Men jag är säker på att hon inte kommer höra av sig mer, så får kasta ut met-spöet igen och se om man får napp

Tråkigt dock med detta, då hon faktiskt var trevlig att skriva med
Men detta går väll över.

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men varför ha en bestämd "längd" på det över huvud taget? Känns ju inte direkt romantiskt när du kollar på klockan o säger "hepp nu är vi 5 min över tiden nu drar jag hem" ?

Skrivet av SueCia:

Du ska inte ta för givet att hon är ärlig dock, tjejer säger ofta en sak och menar en annan. Men se till att inte vara för på, bästa är om du får henne att ta första initiativet till kontakt efter det här nu. Om du inte hör av dig på hela dagen och hon smsar dig senare på kvällen är det en stark intresse indikation.

Skrivet av MyRus:

Tänkte citera tillbaka en sväng, och fråga en sak:)
Snackade (skrev) med hon på skype precis och hon säger: "jag vill ses, men jag säger till så fort jag kan" (typ nått sådant).
Hur ska man göra, ska man avvakta, eller ska man dissa hon?

Vet att jag fråga många (dumma?) frågor, men är kass sådana här tjejer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tänkte citera tillbaka en sväng, och fråga en sak:)
Snackade (skrev) med hon på skype precis och hon säger: "jag vill ses, men jag säger till så fort jag kan" (typ nått sådant).
Hur ska man göra, ska man avvakta, eller ska man dissa hon?

Vet att jag fråga många (dumma?) frågor, men är kass sådana här tjejer

Träffa henne så märker du om hon är vettig eller inte, och blir det skit har du erfarenhet till nästa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Träffa henne så märker du om hon är vettig eller inte, och blir det skit har du erfarenhet till nästa.

Jo, så sant så.

Men vi snackar inte om denna vecka... utan "den här månaden" som hon kunde träffas... känns ju liten lagom stort intresse :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jo, så sant så.

Men vi snackar inte om denna vecka... utan "den här månaden" som hon kunde träffas... känns ju liten lagom stort intresse :S

Du..du behöver lite av Daniels (me) special anti girl shield..inga tjejer tänker
på mig på "ooh den här killen är intressant.." utan jag blir stämplad som "fuck off"..

Nu verkar ju du vara intresserad av tjejen..men min sköld finns att använda at all times!
dock tror jag det skadar mig mer än att hjälpa mig

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Okej mina kära swec vänner, trodde nog aldrig jag skulle skriva på forum om detta, inte för det är något fel men för att jag aldrig känt riktigt såhär.

Det är så att jag är smått intresserad av en tjej, men jag känner henne inte sedan innan som med tidigare flickvänner och tjejkompisar. Så det känns lite.. pirrigt/nervöst ioch med det. Jag har absolut inte svårt med tjejer, det säger jag absolut inte för att skryta eller låta "grym" på något sätt utan bara för att förklara min situation. Vi har småpratat flera gånger och det är trevligt båda pratar för fullt och verkar ha trevligt.

PROBLEMET är att jag inte känner den där tryggheten som jag är van vid, tidigare har tjejerna alltid varit först med att säga eller visa att dem är intresserade eller vill ha mig. Så här står jag och ska vara en man för första gången alltså ta saker i egna händer och det är rätt läskigt faktiskt.

En stor fördel är att jag kommer bra överens med henne och hennes kompis som jag pratade en kvart med en gång på gymet.
En annan sak jag lagt märke till. När jag småpratar med henne blir hon som lite blyg/nervös lite skakig om händerna (jo jag är som Sherlock Holmes) får även fina blickar.

PROBLEMET är att jag alltså gärna vill lära känna henne bättre, bjuda henne på fika eller vad fan man nu gör. Någon som kan ge mig den lilla extra pushen, någon som kanske har mer erfarenhet och kan ge tips?

EDIT: lite slarvfel bara.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Var dig själv och var aktiv men inte för på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Du..du behöver lite av Daniels (me) special anti girl shield..inga tjejer tänker
på mig på "ooh den här killen är intressant.." utan jag blir stämplad som "fuck off"..

Nu verkar ju du vara intresserad av tjejen..men min sköld finns att använda at all times!
dock tror jag det skadar mig mer än att hjälpa mig

Tror du verkligen det är något för mig?
Dissar du chanser med brudar?:O

Är trött, så kanske missade lite... tänker inte skarpt nu:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha, vart hittar man en ny tjejkompis att spela spel med tro? Eftersom min IRL krets är tråkig och jag är den ende som spelar så måste jag vända mig till nätet och antar då att det blir någon av dejtingsajterna. Nåt tips eller är det Mötesplatsen osv som gäller?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Finns det en tråd om detta på swec? Sweet, då kan jag sluta spamma massa PUA forums och spamma här istället! ;D

Skrivet av Mocka:

Jaha, vart hittar man en ny tjejkompis att spela spel med tro? Eftersom min IRL krets är tråkig och jag är den ende som spelar så måste jag vända mig till nätet och antar då att det blir någon av dejtingsajterna. Nåt tips eller är det Mötesplatsen osv som gäller?

Bredda din vänskapskrets? Gå ut på stan och "Tja, du ser rätt cool ut, spelar du diablo?". Vet att det finns rätt många gamer chicks på Matte klasser @ Högskolor/komvux, check it out!

Annars har du badoo, där lägger folk till "Intressen" in sin profil, rätt ofta Diablo/WoW/cs/cod/whatever kan stå där, try it out.

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Finns det en tråd om detta på swec? Sweet, då kan jag sluta spamma massa PUA forums och spamma här istället! ;D

Bredda din vänskapskrets? Gå ut på stan och "Tja, du ser rätt cool ut, spelar du diablo?". Vet att det finns rätt många gamer chicks på Matte klasser @ Högskolor/komvux, check it out!

Annars har du badoo, där lägger folk till "Intressen" in sin profil, rätt ofta Diablo/WoW/cs/cod/whatever kan stå där, try it out.

Bredda vänskapskretsen - inte lätt i min ålder kan jag lova
Gå ut på stan och säga det du skre - Du skojade där hoppas jag?
Klasser - Iofs sant, kanske borde borde plugga någon kvällskurs
Badoo - Hört talas om det, ska kika på det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bredda vänskapskretsen - inte lätt i min ålder kan jag lova
Gå ut på stan och säga det du skre - Du skojade där hoppas jag?
Klasser - Iofs sant, kanske borde borde plugga någon kvällskurs
Badoo - Hört talas om det, ska kika på det

Det beror på hur du ser på saken, ålder spelar ingen roll om jag ska vara ärlig. Den enda som sätter gränser är du själv, hur gammal är du?
Finns mer än bara kvällskurser att plugga, föreningar etc. Finns alltid folk som har samma intressen, dessa är de människor man brukar lägga till i vänskapskretsen

2. Well, det funkar rätt bra, tror dock detta kan tillämpas till en ålder ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Det beror på hur du ser på saken, ålder spelar ingen roll om jag ska vara ärlig. Den enda som sätter gränser är du själv, hur gammal är du?
Finns mer än bara kvällskurser att plugga, föreningar etc. Finns alltid folk som har samma intressen, dessa är de människor man brukar lägga till i vänskapskretsen

2. Well, det funkar rätt bra, tror dock detta kan tillämpas till en ålder ;D

Kanske inte men menar mer att när jag var ~20 så gick man i skolan eller hade aktiviteter för sig (gick någon lagsport) osv vilket gjorde att man träffade många nya människor. Men visst har du rätt i att det är en själv som sätter gränser. Nu är det jobbet (vi är ett mycket litet företag) och IRL (samma personer hela tiden) vid 30+.

Sant dock att det finns föreningar osv som man kanske inte ens tänker på. Vore inte fel med någon sida där allt sådant är samlat.

Haha jasså? Mr casanova

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske inte men menar mer att när jag var ~20 så gick man i skolan eller hade aktiviteter för sig (gick någon lagsport) osv vilket gjorde att man träffade många nya människor. Men visst har du rätt i att det är en själv som sätter gränser. Nu är det jobbet (vi är ett mycket litet företag) och IRL (samma personer hela tiden) vid 30+.

Sant dock att det finns föreningar osv som man kanske inte ens tänker på. Vore inte fel med någon sida där allt sådant är samlat.

Haha jasså? Mr casanova

Känner några @ 30 som lirar, oftast brukar man få rätt bra kontakt med vissa man spelar med online, guilder/clans etc
Dock enbart för att du är 30 så hindrar det dig inte från att ha en tjejkompis som är tex. 24 och gamer

Haha det var inte riktigt så det gick till, men nära! Låt oss bara säga att jag fått en extra person på min friendlist

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Känner några @ 30 som lirar, oftast brukar man få rätt bra kontakt med vissa man spelar med online, guilder/clans etc
Dock enbart för att du är 30 så hindrar det dig inte från att ha en tjejkompis som är tex. 24 och gamer

Haha det var inte riktigt så det gick till, men nära! Låt oss bara säga att jag fått en extra person på min friendlist

Jo, och det var så det hände Aja, får leta vidare. De är inte lätta att hitta i alla fall.

Ok, låter som en spännande historia

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Då jag inte känner för att kolla vad det där är för sida..

Men om det är något som är regel brytande hehe..så ja xD

Fan
"§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.
"

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju låta det inlägget stå kvar iaf för att påminna. Tog bort de som innehöll länken.

MVH Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Träffade på en snygg tjej igår. Vore kul om hon vill träffas

Permalänk
Medlem

Vill bara glänsa lite ljus idag frågade jag äntligen, hon ville absolut ses.
Tack och hej!

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vill bara glänsa lite ljus idag frågade jag äntligen, hon ville absolut ses.
Tack och hej!

Vad kul!

Själv dejtar jag ganska mycket (på tjejernas initiativ), men har inte mött någon själsfrände hittills. Känns som att det alltid är så att det finns kanske 40 % gemensamt mellan mig och hon jag dejtar och då är jag inte tillräckligt intresserad. Förutom en tjej som är knappt ett år äldre än mig, hon är underbar, men vi vet aldrig vart vi har varandra...

Ibland funderar jag på om jag bara ska strunta i att det inte klickar helt när jag träffar en tjej, och bara köra på ändå, att känslorna kanske kommer med tiden men jag vet inte, det känns fel... Hur gör ni andra?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Vad kul!

Själv dejtar jag ganska mycket (på tjejernas initiativ), men har inte mött någon själsfrände hittills. Känns som att det alltid är så att det finns kanske 40 % gemensamt mellan mig och hon jag dejtar och då är jag inte tillräckligt intresserad. Förutom en tjej som är knappt ett år äldre än mig, hon är underbar, men vi vet aldrig vart vi har varandra...

Ibland funderar jag på om jag bara ska strunta i att det inte klickar helt när jag träffar en tjej, och bara köra på ändå, att känslorna kanske kommer med tiden men jag vet inte, det känns fel... Hur gör ni andra?

Jag personligen dejtar inte tjejer som jag inte först pratat och lärt känna tillräckligt för att veta att vi skulle fungera.
Det är ju naturligtvis olika från person till person men jag har svårt för att "skita" i att man inte är tillräckligt intresserad känns bara så krystat. Men sen beror det på vad man är ute efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag personligen dejtar inte tjejer som jag inte först pratat och lärt känna tillräckligt för att veta att vi skulle fungera.
Det är ju naturligtvis olika från person till person men jag har svårt för att "skita" i att man inte är tillräckligt intresserad känns bara så krystat. Men sen beror det på vad man är ute efter.

Ok Nu på onsdag ska jag på en dejt med en tjej som jag bara pratat lite grann med. Men det är ju ett steg mot att lära känna personen. Ska bli kul i alla fall att se vart det slutar

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Ok Nu på onsdag ska jag på en dejt med en tjej som jag bara pratat lite grann med. Men det är ju ett steg mot att lära känna personen. Ska bli kul i alla fall att se vart det slutar

Underbart, lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbart, lycka till!

Tack!!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Då bär det snart av österut för min del för att bland annat träffa tjejens föräldrar och babushka. jag var rejält nervös över visumet men det gick lyckligtvis smidigt.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Då bär det snart av österut för min del för att bland annat träffa tjejens föräldrar och babushka. jag var rejält nervös över visumet men det gick lyckligtvis smidigt.

Okej, lycka till med din lilla tripp
Håller tummarna för dig, men det kommer säkert gå alles utmärkt att träffa svärföräldrarna

Hade bra österut!

själv går det kasst för mig, men jag får hålla ut

Visa signatur