Amilo Si 1520 - tangent

Permalänk

Amilo Si 1520 - tangent

Hej alla

Jag har en liten fråga ang. var man kan hitta en Fujitsu Siemens Amilo Si 1520 - W-tanget med den lilla vita underdelen och gummiplopp? Har letat i två veckor på blocket, tradera, ebay (hitta några som verkade lovande men säljaren svarar inte), fujitsu själva, olika databutiker/reperatörer, google - rubbet men hittar inget. Datorn är som bekant ganska gammal och jag skulle inte bry mig såhär mycket om det inte vore för att jag Lånat datorn i ca ett år då min mac's moderkort dog. Nu har jag äntligen en ny dator och ska lämna tillbaka den gammla datorn men det skall ske i det tillstånd som när jag börja låna den - dvs alla tangenter på plats.

Någon som har en lösning på detta problem? Någon som känner till en handlare någonstans som har en gammal dator att ta reservdelar av? Börjar bli lätt galen på detta då det borde va så enkelt.

Att byta tangentbord kostar annars ca 700:- för tangentbordet + arbete ("om det går att få tag på ett tangentbord"- handlaren) och det känns både för dyrt och lite för riskabelt.

Hoppas någon kan hjälpa till

Med vänlig hälsning
Kalle

Permalänk
Medlem

Jag har en polare som har en sådan dator som han inte använder, tror att han redan tappat någon tangent så han kanske inte bryr sig om en till
Förutsatt att tangenterna går att ta bort och sätta tillbaka då, jag vet inte hur det fungerar på just det tangentbordet. Kan man det?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Det har han, vad trevligt Jodå, tangenterna går att ta bort ganska enkelt med en liten platt skruvmejsel, verkar vara en ganska vanlig infästning då min gammla mac har samma och där har jag plockat bort och satt dit tangenter igen för att få bort damm. Det som sitter hårdare fast är den lilla gummiploppen som dels "skjuter upp" tangenten efter man tryckt ner den samt är den del som gör så att man får en faktiskt reaktion från datorn, men även den går att peta loss med en platt skruvmejsel, sitter limmad.

Så fråga honom (henne?) gärna