Problem med launch Wow

Permalänk

Problem med launch Wow

Hej, har problem med wow laucnhern, när jag klickar play så laddar det sen kmr launchern upp igen, och så blir det varje gång jag klickar "play", har funkat hela tiden men idag slutade den funka tvärt, nån som vet vad som kan hänt? Inte lagt innan nya programsedan sist jag spelat, har testat virus scan, startat om datorn osv.

Permalänk
Medlem

Fungerar det om du startar WoW.exe eller WoW-64.exe direkt?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Du kan även testa att köra en repair. Den brukar ofta lösa problemen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av henkemaister:

Fungerade varken repair eller att starta direkt?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Fungerade varken repair eller att starta direkt?

Använder jag wow.exe eller wow.64 kmr ändå launchern upp och det blir likadant.. och jag hittar ingen repair i någon wow mapp eller om jag söker repair.exe

Permalänk

Ifall det inte funkar efter det så testa att ta bort WTF, Chace och Interface mapparna. Funkar inte det så en av installation och ny installation som gäller

Permalänk
Skrivet av henkemaister:

Använder jag wow.exe eller wow.64 kmr ändå launchern upp och det blir likadant.. och jag hittar ingen repair i någon wow mapp eller om jag söker repair.exe

Repair ska ligga på startmenyn

Permalänk
Skrivet av AndersLjungdahl:

Repair ska ligga på startmenyn

jo det brukar göra det, en kompis har ionte heller någon repair..blir väll en total re install på några timmar :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkemaister:

Använder jag wow.exe eller wow.64 kmr ändå launchern upp och det blir likadant.. och jag hittar ingen repair i någon wow mapp eller om jag söker repair.exe

det roliga är att om du trycker på WoW64.exe iwow filerna så får du inte upp lunchern

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

det roliga är att om du trycker på WoW64.exe iwow filerna så får du inte upp lunchern

Det tyckte jag var väldigt skummt också o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkemaister:

Använder jag wow.exe eller wow.64 kmr ändå launchern upp och det blir likadant.. och jag hittar ingen repair i någon wow mapp eller om jag söker repair.exe

Kör du Wow.exe eller Wow-64.exe så startar spelet direkt, utan launcher

Permalänk

Om du fortfarande inte lyckas att få igång det trots alla bra svar från folk, prova att: 1. Högerklicka på Launchern och välj sedan 'Kör som administratör'. Om det strular: 2. Högerklicka på Wow.exe eller Wow-64.exe och kör dem som administratör och se vad som händer. Oftast löser "Kör som admininstratör" väldigt många problem...

Visa signatur

21:9

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kör du Wow.exe eller Wow-64.exe så startar spelet direkt, utan launcher

Det konstiga var ju att jag ändå fick upp launchern när jag använde wow.exe och wow-64.exe ..

Permalänk
Skrivet av kladdkakemuffins:

Om du fortfarande inte lyckas att få igång det trots alla bra svar från folk, prova att: 1. Högerklicka på Launchern och välj sedan 'Kör som administratör'. Om det strular: 2. Högerklicka på Wow.exe eller Wow-64.exe och kör dem som administratör och se vad som händer. Oftast löser "Kör som admininstratör" väldigt många problem...

Testat det också men blev samma . Men har installerat om nu ändå så nu bör det funka. Tack gott folk för alla bra tips btw