Steel Series 7H. Bara jag med problem?
Hej!
Förra julen fick jag ett Steel Series 7H headset, jag hade hört att det var deras bästa headset hittills. Men dagen efter så kopplade jag in det i datorn och snackade skype direkt, jag älskade ljudet osv. Men mina kompisar klagade hela tiden på att micen ballade ur vartannan minut. Så jag kollade upp det och spelade in 10 minuter med Windows ljudinspelare och det stämde som mina kompisar sade, den ballade ur med ett väldigt starkt brusande ljud och höga irriterande ljud som varade 5-10 sec.
Så jag gick in på teknikmagasinet och beskrev problemet och jag fick ett nytt headset av samma typ, problemet med micen var fixat, eller ett par veckor, efter ca. 8 veckor började micen balla ur ännu en gång, så jag gick in på teknikmagasinet och fick ett nytt ännu en gång. men efter ca en månad denna gången blev det glapp i sladden och ena luren fick inget ljud. Jag försökte lösa detta med att lägga sladden i ett läge där ljudet kom fram och drog lite eltejp. Det funkade en vecka ungefär. Sen så la luren av helt och ville inte funka oavsett vilket läge jag lade sladden i. Så jag gick in på teknikmagsinet igen och fick en ny sladd (eftersom den är borttagbar). Den funkade perfekt till nu. Så idag fick jag samma problem med glapp i sladden. Jag får snart psykbryt och kommer försöka övertala eller komma runt på något sätt så att teknikmagasinet kan ge pengarna tillbaka eller ge mig chansen att byta headset och betala mellanskillnaden. Det är skandal att ett headset som kostar 799 kr ska medföra så mycket problem.
Jag undrar om jag är den ända med dem här problemen, jag kommer säkert få kommentarer att jag inte är försiktig med headsetet, men det är jag. Jag är faktiskt försiktigare med headsetet än vad jag är med något annat.
Men som sagt är jag den ända med dem här problemen?
Och om någon hade tänkt att köpa ett 7H... GÖR INTE DET! Absolut inte värt pengarna, eller jo det hade varit om det hade funnits lite kvalité på det.
Mvh Hampus