Steel Series 7H. Bara jag med problem?

Permalänk

Steel Series 7H. Bara jag med problem?

Hej!

Förra julen fick jag ett Steel Series 7H headset, jag hade hört att det var deras bästa headset hittills. Men dagen efter så kopplade jag in det i datorn och snackade skype direkt, jag älskade ljudet osv. Men mina kompisar klagade hela tiden på att micen ballade ur vartannan minut. Så jag kollade upp det och spelade in 10 minuter med Windows ljudinspelare och det stämde som mina kompisar sade, den ballade ur med ett väldigt starkt brusande ljud och höga irriterande ljud som varade 5-10 sec.

Så jag gick in på teknikmagasinet och beskrev problemet och jag fick ett nytt headset av samma typ, problemet med micen var fixat, eller ett par veckor, efter ca. 8 veckor började micen balla ur ännu en gång, så jag gick in på teknikmagasinet och fick ett nytt ännu en gång. men efter ca en månad denna gången blev det glapp i sladden och ena luren fick inget ljud. Jag försökte lösa detta med att lägga sladden i ett läge där ljudet kom fram och drog lite eltejp. Det funkade en vecka ungefär. Sen så la luren av helt och ville inte funka oavsett vilket läge jag lade sladden i. Så jag gick in på teknikmagsinet igen och fick en ny sladd (eftersom den är borttagbar). Den funkade perfekt till nu. Så idag fick jag samma problem med glapp i sladden. Jag får snart psykbryt och kommer försöka övertala eller komma runt på något sätt så att teknikmagasinet kan ge pengarna tillbaka eller ge mig chansen att byta headset och betala mellanskillnaden. Det är skandal att ett headset som kostar 799 kr ska medföra så mycket problem.

Jag undrar om jag är den ända med dem här problemen, jag kommer säkert få kommentarer att jag inte är försiktig med headsetet, men det är jag. Jag är faktiskt försiktigare med headsetet än vad jag är med något annat.

Men som sagt är jag den ända med dem här problemen?

Och om någon hade tänkt att köpa ett 7H... GÖR INTE DET! Absolut inte värt pengarna, eller jo det hade varit om det hade funnits lite kvalité på det.

Mvh Hampus

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft headsetet i fråga men jag har läst om många som haft problem, speciellt med att ena luren slutar fungera helt. Steelseries må vara bra på att laga tangentbord och möss, men ljud borde de hålla sig borta ifrån, precis som många andra i samma branch (*host* corsair *host *razer*).

Kort och gott, och detta är inte bara riktat åt dig, utan i allmänhet: Håll er till tillverkare som vet hur man gör hörlurar, som Sennheiser, Beyerdynamic, Sony, AKG, Audio Technica, Shure, Denon, Ultrasone för att nu nämna några av de största, så blir allt mycket trevligare

Permalänk

Det ska inte vara några problem överhuvudtaget att gå in på Teknikmagasinet och byta till sig ett par andra lurar och betala mellanskillnaden. Jag jobbar själv där så jag vet att det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

@Wh1sp Jag håller fullständigt med dig. Innan 7H hade jag logitech g35. Och jag kan lova er alla att det är det är ett monsterheadset till det priset, tyvärr så var jag på dreamhack då headsetet blev klippt sista dagen...

@apelipell Okej tack! Förra gången jag bytte mitt headset frågade jag om det skulle gå att byta men jag fick avslag och dem sa att teknikmagasinet reparerar eller ersätter med ett nytt headset av samma sort. Men jag ska kolla upp det imorgon!

Permalänk

Om micken strular: ladda ner drivrutiner version 1.20. Det löste ALLA problem för mig.
Mitt 7H USB tuffar på utmärkt, min polares fungerar lika bra sen han skaffade dom drivrutinerna. Surroundet är magnifikt i mitt tycke.
Lycka till!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Standard med steelseries saker, har kompisar som tar ut flera par om året på garanti. (En lyckades använda 9par på ett år)
Kabeln går av, micen slutar fungera och vänstra högtalaren lossnar är standard felen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Hur gick det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se