Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ITX Moderkort för spel? Med inbyggd GPU helst..

Permalänk
Medlem

ITX Moderkort för spel? Med inbyggd GPU helst..

Vad skulle ni valt som är prisvärt dessutom?

AM3 eller FM2 till att börja med?
Radeon 7000 , är det någon att ha?
Radeon 4250 , vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubel:

Vad skulle ni valt som är prisvärt dessutom?

AM3 eller FM2 till att börja med?
Radeon 7000 , är det någon att ha?
Radeon 4250 , vad är skillnaden?

Andledningen att du inte fått några svar på dina frågor är att du tar en enkel väg och frågar om saker som du lätt kunat få svar på om du tittat runt här på sidan och att du inte har koll alls. Jag ska svara ändå på dina frågor.
Om du är ute efter ett mITX moderkort från AMD så är det ett med sockel FM2 som du ska satsa på, AM3 stöder nämligen inte den senaste generationen FX processorer.
Processorerna till FM2 sockeln
har integrerad grafik som duger till mycket men om du ska spela på bra upplösning och med ögongodis måste du ha separat grafikkort.
Radeon 7000 är den senaste generationens grafikkort således är Radeon 4000 tre generationer gammal.
Detta innebär att Radeon 7000 serien har avsevärt förbättrad prestanda. Vad du behöver beror på vad du ska spela och vilken budget du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns inte några AM3+ i m-ITX enligt prisjakt.nu iaf, så det är ändå inget alternativ, utan det är isf gamla AM3 eller gamla FM1 som går att köpa i nuläget som sagt.

Jag skulle väntat lite tills det finns FM2 m-ITX. Just nu finns det inga såna till salu i Sverige heller.

Själv ska jag nog ha ett u-ATX och en A10-5800k till HTPCn i sovrummet för att byta ut min Athlon x4+Radeon 4670.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

När tusan kommer M-itx FM2 till Sverige :S

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

När tusan kommer M-itx FM2 till Sverige :S

Nu finns ju iaf MSI-kortet listat, även om det står ej i lager på alla affärer än så länge.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1453657

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Nu finns ju iaf MSI-kortet listat, även om det står ej i lager på alla affärer än så länge.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1453657

Jepp, det trillade in på prisjakt igår (gillar prisjakts bevakningssystem, det är guld!). Har fortfarande svårt att förstå varför moderkortstillverkarna satsade på atx och m-atx i första hand, då det väl ganska uppenbart är mini-itx-maskiner folk vill bygga med dessa processorer...

Har sett bilder på ett annat mini-itx FM2 som är på väg också, kan ha varit ASRock, men så vitt jag vet har varken Asus eller Gigabyte vaknat ännu?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

mITX kort från AsRock kommer till Sverige i slutet av året först, enligt vad jag hört. Vi jagar mITX kort för FM2 hela tiden, men enligt en säker källa så är marknaden för mITX väldigt liten, även om vi i Norden vill ha dom. Det är därför som tillverkarna gör såkallade papperslanseringar hela tiden när det kommer till mITX kort. Även om det finns några ex, så leveras dom långsamt. Är jäkla trist dock.

Vi kommer förmodligen få in FM2 mITX kort i mitten av november som tidigast, men kan dröja till mitten av december om vi har otur.

Är då främst detta kortet: http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A75M-ITX/

Permalänk
Hedersmedlem

Låser tråden och du får behålla din andra http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1154141-itx-moderko...

Notera att det inte är tillåtet att skapa trådar om liknande ämne.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.