Permalänk
Skrivet av Leifson:

Har dock gjort i stort sett alla side-quests också, man måste göra allt ju! Håller med dig om att majoriteten av bossfighterna kunde varit betydligt längre och mer omväxlande, men nog finns det allt bossar som är besvärliga. BNK3R är den jobbigaste jag mött hittils, och den tog LÅNG tid att döda, och var svår.

Allt beror ju på vilken typ av fiende bossen är. Crystalisks är ju av naturen skitenkla, medans sköld-banditer alltid är besvärliga. Kör, som jag sa, Sniper med fokus på crit och bra damage. Satsar inget alls på melee, det funkar inte i SP, man dör bara man kommer nära.

Jo, har väl gjort nästan alla sidequests nu tror jag Crystalisks är inte av naturen skitenkla, är man assassin är de det, men lirar man som ensam Commando t.ex så är de skitjobbiga i playthrough 2, om man inte har väldigt bra vapen för sin level, speciellt då turretsen ofta inte gör någon skada alls, tror dock detta är en bugg. Sköldbanditer är det ju bara att köra med explosive med på så är det lugnt, om du inte bara kör med snipret utan har ett Assault rifle med explosive dmg så är de nere på ett kick

Har ju inte spelat playthrough 2 med Assassin, men har svårt att se att det inte skulle funka alls, kör man deception med hologramet åt sidan så att de vänder ryggen mot en, och slänga in ett par backstabs och sen backa undan igen

Med commando gick BNK-3R rätt snabbt, dock kanske det är värre som sniper, den har kanske inte så många och stora crit-områden.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem

Tips: GreenManGaming tar $24 för Season Pass om man utnyttjar deras rabattkod som ger 20% på PC Downloads. Det blir 160-170 kronor vilket inte är helt illa.

Koden gäller till den 19:e om jag läst rätt.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har prestanda problem med spelet. Min andra dator med sämre hårdvara fungerar det bättre på. Dator1: 6970+ 2500k på 4.2ghz med 4 gig ram. Dator2. 5770+ c2d 8400 3.2 ghz med 4 gig ram.
Dator 2 går det betydligt bättre på med samma inställningar. Går jag in i inventory med dator1 så är fpsen så låg att det är problematiskt att navigera runt. Plågsamt att spela med 1024*768 med de flesta inställningar på medium/low och det fortfarande inte går bra medan core2duon flyger fram på samma inställningar.

Någon som känner till problemet, givetvis är temperaturer och drivrutiner i sin ordning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Crystalisks är inte av naturen skitenkla

3 melee slag som gunzerker så dör dom ju, bara slå på benen. detta på PT2 också.

Dold text
Permalänk
Skrivet av hezzel:

3 melee slag som gunzerker så dör dom ju, bara slå på benen. detta på PT2 också.

Dold text

Jo, av någon anledning verkar det som att de gjort melee extremt OP på dem, vilket blir extremt tråkigt imo, bortser man från det är de riktigt svåra i play2, speciellt om man möter flera samtidigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Beror ju dock på hur man specar Soldiern, själv har jag +16 sekunders uptime på mina turrets, och sen markant kortare cooldown än vad deathtrap har

Kör man Guerilla-trädet tills man har rocketspods, och sen kör på survival så blir turretsen jävligt potenta, skadar bra mycket mer än vad man själv gör, och när man sen fixat runt 100% cooldown reduction så är de inte nere länge Men mecromancer är helt klart en potent dps-klass

Har du 100% cooldown reduction är den aldrig nere och du behöver inte specca någon uptime heller.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har du 100% cooldown reduction är den aldrig nere och du behöver inte specca någon uptime heller.

Det är 100% på cooldown rate och inte cooldown time.

Ex: Normal cooldown = 42 sekunder (42/1=42)
+25% cooldown rate 33.6 sekunder (42/1.25=33.6)
+50% cooldown rate 28 sekunder (42/1.5=28)
+100% cooldown rate 21 sekunder (42/2=21)

Har du flera mods som ger +cooldown rate plussas effekten. +25% från COM och +25% från relic blir +50%.

Permalänk
Medlem

När man väl har klarat ut andra omgången på detta, kan man på något sett välja vilken quest man kan köra? Så man kan gå tillbaka till en speciell quest o farma den. Är det möjligt? Skulle gärna vilja ha den där bee skölden. och köra igenom hela spelet igen för en sköld känns lite segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

När man väl har klarat ut andra omgången på detta, kan man på något sett välja vilken quest man kan köra? Så man kan gå tillbaka till en speciell quest o farma den. Är det möjligt? Skulle gärna vilja ha den där bee skölden. och köra igenom hela spelet igen för en sköld känns lite segt.

Om du har gjort det uppdraget en gång så är det bara att åka tillbaka till samma ställe igen. Har du inte det får du kolla med Mordecai om du kan få det uppdraget (utan uppdraget går det inte att komma upp i tornet så vitt jag vet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du har gjort det uppdraget en gång så är det bara att åka tillbaka till samma ställe igen. Har du inte det får du kolla med Mordecai om du kan få det uppdraget (utan uppdraget går det inte att komma upp i tornet så vitt jag vet).

bara åka till zonen, gå och döda han, quitta gamet, sedan ta continue igen, tar kanske 1minut.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Menade såklart cooldown rate, vilket gör cooldownen hälften så lång

Skrivet av era909:

Har du flera mods som ger +cooldown rate plussas effekten. +25% från COM och +25% från relic blir +50%.

Precis, i just mitt fall har jag 23% på Relic, 33% på classmod, som dessutom ger mig 4 extra poäng på Resourceful skill, och 3 poäng på Sentry Skill, vilket ger mig ytterligare 45% cooldown rate, och 6 extra sekunder på turreten, med 3 extra skott per burst.

Totalt blir det 101% cooldown rate, 16+ sekunder på turreten, och 8 skott per burst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Menade såklart cooldown rate, vilket gör cooldownen hälften så lång

Precis, i just mitt fall har jag 23% på Relic, 33% på classmod, som dessutom ger mig 4 extra poäng på Resourceful skill, och 3 poäng på Sentry Skill, vilket ger mig ytterligare 45% cooldown rate, och 6 extra sekunder på turreten, med 3 extra skott per burst.

Totalt blir det 101% cooldown rate, 16+ sekunder på turreten, och 8 skott per burst

Jag började med någon liknande build men speccade om när jag insåg att dubbla turrets går på samma cooldown. Det är verkligen värdelöst. Kan få upp cooldown reduction till 115% som bäst med de mods jag har.

Nu kör jag 31p i guerilla, 11 i gunpowder och 2 i survival. Man gör så sjukt mycket mer skada med vapnen än vad turret gör så jag satsar på att förstärka det som ger mest.

Permalänk
Medlem

Börjar ledsna på The Warrior nu. Har försökt i 6h att hitta en Conference Call. Tar typ 3-4 min per run så jag har säkert kört 100 runs vid det här laget och hittat totalt 7 legendaries och en E-Tech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Börjar ledsna på The Warrior nu. Har försökt i 6h att hitta en Conference Call. Tar typ 3-4 min per run så jag har säkert kört 100 runs vid det här laget och hittat totalt 7 legendaries och en E-Tech.

0/300+ för conference call.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

0/300+ för conference call.

Det muntrar inte upp direkt...

Permalänk
Skrivet av era909:

Jag började med någon liknande build men speccade om när jag insåg att dubbla turrets går på samma cooldown. Det är verkligen värdelöst. Kan få upp cooldown reduction till 115% som bäst med de mods jag har.

Nu kör jag 31p i guerilla, 11 i gunpowder och 2 i survival. Man gör så sjukt mycket mer skada med vapnen än vad turret gör så jag satsar på att förstärka det som ger mest.

Nja, att de går på samma cooldown påverkar inte så mycket Med två turrets så dödar man motståndet mycket snabbare, vilket innebär att man kan ta ner dem snabbare och därför få upp dem snabbare nästa gång, även Sentry skilll hjälper till mycket med detta.

Om man gör mer skada med vapen beror helt på vilken tur med vapnen man haft under spelandet, eller hur mycket man fortsatt att farma vapen även efter man dingat 50.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid idag Captain Scarlett and her Pirate's Booty ska släppas?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur jag tar mig till platsen där DLC:n utspelas?
I första spelet använde man fast travel, men jag hittar ingen ny plats att resa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon118208:

Någon som vet hur jag tar mig till platsen där DLC:n utspelas?
I första spelet använde man fast travel, men jag hittar ingen ny plats att resa till.

fast travel igen > Oasis och vips är du där.

Permalänk

Skulle vilja byta till mig en Conference Call, har en flakker att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen hitta en Conference Call efter minst 150 Warrior runs. Fire elemental dock så den funkar inte på Warrior men Terra gör den slarvsylta av.

Har hittat flera E-tech SMG (plasma casters) och Assault Rifles (blasters) men inga snipers/railguns än så länge.

Någon som vet vem av Terra och Warrior som droppar mest legendaries? Av Terra får man ju alltid slayer of terra modden men jag får väldigt sällan något annat än den. Warrior droppar sällan något av värde alls.

Permalänk
Medlem

vart och hur får man questen att döda terramorpheus? och är det något man klarar själv? eller måste man köra CO-OP?

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

vart och hur får man questen att döda terramorpheus? och är det något man klarar själv? eller måste man köra CO-OP?

När du har klarat True Vault Hunter mode och dödat The Warrior så kan du få uppdraget av Tannis i Crimson Raiders högkvarter.

Har du bee-skölden och vettiga vapen går det helt ok att ta honom själv. Skulle dock dra mig för att ge mig på honom själv utan den skölden. Med bee-skölden och en Conference Call tar det 18-20 skott för mig att döda honom... den kombon är lite op.

Permalänk
Medlem

vart får man Bee skölden då??

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Vad är Conference Call för något?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad är Conference Call för något?

En shotgun, en jävligt OP sådan. Skotten flyger åt alla håll och skadar som fan. Bästa sättet att farma bossar på är genom att använda conference call och bee shield.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

En shotgun, en jävligt OP sådan. Skotten flyger åt alla håll och skadar som fan. Bästa sättet att farma bossar på är genom att använda conference call och bee shield.

Aha, tänkte mig ett vapen som ser ut som en mobil eller något Jävligt roligt namn på ett vapen iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

vart får man Bee skölden då??

Du farmar Hunter Hellquist tills han droppar en.

Permalänk

Köpte precis spelet, någon som får msi afterburner att fungera när man spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Köpte precis spelet, någon som får msi afterburner att fungera när man spelar?

Jag kör med det hela tiden. Vad har du för inställningar?