m-ITX: Osäker på om nätagget + cpu kylare räcker/passar till Node 304

Permalänk
Medlem

m-ITX: Osäker på om nätagget + cpu kylare räcker/passar till Node 304

Hej.

Jag kan inte så mycket om datorkomponenter men jag har försökt att plocka ihop en mITX burk.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2441604/2012-10-21

Enligt recensionen av Node 304 kunde det ju vara lite känsligt med att få plats med nätaggregatet i lådan så jag tog ett som var 140mm (430W). Tror ni att detta kommer räcka för att driva systemet?
Bör man byta ut cpu kylaren och isåfall vilken tror ni skulle passa i en Node 304.

Ser ni något annat som är uppenbart tokigt får ni gärna hojta till.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2441769/2012-10-21

Referens varianten av GTX 650Ti är att föredra då det inte dumpar den varma luften i chassit. Samsung 830 är en mycket stabilare SSD och du skulle inte märka någon prestanda skillnad mellan den och en Sandforce SSD som den i ditt paket. Du får bättre täckning om du bara kör med en nätadapter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tusen tack för din input.

Ang SSD:n är jag helt med på noterna och lägger in den istället.
När det gäller grafikkortet köper jag ochså ditt resonemang med luftflödet, men jag undrar om grafikkortet om det är någon stor prestandaskillnad på 1024Mb och 2048 Mb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loranga:

Tusen tack för din input.

Ang SSD:n är jag helt med på noterna och lägger in den istället.
När det gäller grafikkortet köper jag ochså ditt resonemang med luftflödet, men jag undrar om grafikkortet om det är någon stor prestandaskillnad på 1024Mb och 2048 Mb?

Nej, den enda gången 2048 MB är att föredra är i spel som drar mer än 1 GB. Om spelet inte gör det kan det till och med gå snabbare med en 1 gigs variant. Spel som drar mer än 1 gig är t.ex BF3 på Ultra 1920x1080/1920x1200.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black