Apple släpper Imac 2012 med ny design

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är tänkt att du ska kunna plocka av foten för att fästa på vägg eller i bordsstativ

Jo det är ju perfekt att ha usbkontakterna på baksidan av en väggmonterad skärm.

Nej kontakterna borde ha varit i foten eller i på sidan av ramen på skärmen. Men nu har tyvärr designen fått bestämma och då hamnade dom på det mest opraktiska stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Huh? Ditt inlägg får mig att tro att du går på olagliga substanser.

Gör om. Gör rätt.

Ditt inlägg får mig att tro att du är med i Livets Ord...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Where is da SSD???

"Up to 768GB flash"

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Hårdvaran är skit jämfört med priset, det jag har i min Sign byggde jag för 14.000kr... En snabb jämförelse som flög i mig.

du betalar inte för hårdvara när det kommer till en mac, så varför göra den jämförelsen?
precis samma som att jämföra en bärbar mot en stationär, där en bärbar är mobil, men inte den stationära.
Två helt skilda saker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av suffix:

Att säga att hårdvaran är skit för priset är väl att ta i.

Du kan få likvärd om inte bättre prestanda för halva priset.. Apples produkter är allt för högt värderade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

iMac i likhet med laptopar är framtagna för att maximera utrymmet i små chassin. Tror man att det är billigt att få fram kretskort och kyllösningar samtidigt som man ska trycka in hårdvara som ger 500 fps i Crysis så är man högst naiv.

Jag byggde härförleden ihop en liten (Bitfenix Prodigy) dator med allsköns komponenter och även om jag inte har testat om jag kan få 500 FPS med mitt 680 i burken så går iallafall att köra Battlefield 3 på Ultra i 1920x1200.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

sammanfattning : tråkigt.

de borde göra en helt ny modell baserad på G4 istället, så kunde en ännu tunnare skärm magiskt flytande i luften faktiskt ha en poäng. och utan att sabotera ner sin prestanda till laptopdelar därbakom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

If you don't like, don't buy it.
Tråkigt när hälften av alla inlägg alltid är från haters och liknelsen går tillbaka till folk som klagade på människor som köpte en BMW Z3 när man kan köra Volvo 240 med turbokonverterad V8 i som är billigare och går fortare.
Tamigfan exakt samma sak.
Ska man ha elektronik med hög kvalitet med snygg design och hårdvaran krympt så litet det är möjligt utan att tumma på ljudnivå. Då kostar det mer.
Varför jämföra pris mot en separat lösning med en konventionell datorlåda och skärm?
Folk köper iMac för att ha en snygg dator som tar minimalt med plats som inte behöver gömmas undan och för att slippa kabelhärva. Bland annat.
Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Jo det är ju perfekt att ha usbkontakterna på baksidan av en väggmonterad skärm.

Nej kontakterna borde ha varit i foten eller i på sidan av ramen på skärmen. Men nu har tyvärr designen fått bestämma och då hamnade dom på det mest opraktiska stället.

Håller med. Känns som att dom inte velat förstöra den smala figuren ute i kanterna. Undertill ser det ut att vara luftintag. Känns ju som en liten miss faktiskt, design ska ju faktiskt vara användarvänligt också. Dolda USB-kontakter kan driva den mest sansade personen till vansinnets brant.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Ditt inlägg får mig att tro att du är med i Livets Ord...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Du, dig ska jag hedra med att citera dig i min signatur.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag byggde härförleden ihop en liten (Bitfenix Prodigy) dator med allsköns komponenter och även om jag inte har testat om jag kan få 500 FPS med mitt 680 i burken så går iallafall att köra Battlefield 3 på Ultra i 1920x1200.

Har kört datorn i mangeln och tejpat fast den på baksidan skärmen eller? Funkar det bra?

För om du inte har lyckats med det konststycket så jämför du äpplen med päron.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Du, dig ska jag hedra med att citera dig i min signatur.

haha... tackar så mycket Såg din nuvarande signatur så jag antar att jag hade fel...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag byggde härförleden ihop en liten (Bitfenix Prodigy) dator med allsköns komponenter och även om jag inte har testat om jag kan få 500 FPS med mitt 680 i burken så går iallafall att köra Battlefield 3 på Ultra i 1920x1200.

Grattis.... Din poäng är? Du bör väl vid detta laget begripa att det rör sig om två totalt skilda produktgrupper med olika designfilosofier.

Permalänk
Medlem

Tycker det är märkligt att den inte har blurayspelare, eller, vänta, det är väl iofs inte förvånande. Jag tycker nog att en desktopdator ska ha en DVD-spelare/brännare. För övrigt är det synd att den inte har "retinaskärm", känns ju mer angeläget att ha det på skrivbordet än på en laptop, fast, det kanske bara är jag som är gammaldags.

Har aldrig gillat imac egentligen, men när man ser sladdhärvan bakom min skärm och min dator kan man förstå att en del vill ha det lite renare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Förutom det usla stativet (höj/sänk och ergonomi, vad är det?) och den mediokra hårdvaran (självklart pga utrymmet, jag vet), så gillar jag konceptet, och det är den enda Appleprodukt som nästan ser bra ut.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Har kört datorn i mangeln och tejpat fast den på baksidan skärmen eller? Funkar det bra?

För om du inte har lyckats med det konststycket så jämför du äpplen med päron.

Nix. Jag drivs inte av någon fix idé som jag vore besatt att göra saker mer kompakta och det funkar alldeles utmärkt med att ha datorn vid sidan om skärmen med en sladd sinsemellan.

Inte jag. HP däremot byggde in en hel workstation i en skärm, som du kan öppna och byta komponenter i.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Ursäkta, men det var då sannerligen ett menlöst inlägg.

Som att jämföra spritsorter enbart på alkoholprocent. Min är starkare OCH billigare, därmed är den bättre... Jo, det är den om det enda du är ute efter är att bli så full som möjligt för så lite pengar som möjligt. Vilket jag förstår...

Du jämför datorprestanda med sprit? Du har då sannerligen gjort ett oerhört meningslöst inlägg. Att köpa t.ex ett grafikkort för ett normalt pris med bra prestanda, jämfört med ett dyrare kort med sämre prestanda, är vad alla strävar efter. Om du porträtterar detta som att skryta med sprit och bli full är du helt enkelt en person som anser att överpriser och sämre prestanda är en riktigt bra grej.

Vad jag sa i mitt tidigare inlägg stämmer, priset för den hårdvara listad i denna nyhet är löjligt överprisad. Hur jag än försöker vrida och vända på det kommer jag till samma slutsats och kan inte ljuga rätt framför de specifikationer och prissättningar som skrivits ned. Jag hyser inget hat för ett specifikt märke av datorer eller hårdvara, men om det förekommer scam-priser, låg kvalité på produkter, dålig support eller dylikt så dyker mitt förtroende snabbt. Detta gäller allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Grattis.... Din poäng är? Du bör väl vid detta laget begripa att det rör sig om två totalt skilda produktgrupper med olika designfilosofier.

Poängen? Du som jobbar med systemutveckligen borde väl ha luskat ut att en Mac är inget annat än en snordyr PC med halvdana komponenter i. Skitsamma om du kan spela Crysis eller BF3 på den när faktum kvarstår: du betalar premium för en snordyr PC vars enda anledning till att existera verkar vara: en accessoar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Du jämför datorprestanda med sprit? Du har då sannerligen gjort ett oerhört meningslöst inlägg. Att köpa t.ex ett grafikkort för ett normalt pris med bra prestanda, jämfört med ett dyrare kort med sämre prestanda, är vad alla strävar efter. Om du porträtterar detta som att skryta med sprit och bli full är du helt enkelt en person som anser att överpriser och sämre prestanda är en riktigt bra grej.

Vad jag sa i mitt tidigare inlägg stämmer, priset för den hårdvara listad i denna nyhet är löjligt överprisad. Hur jag än försöker vrida och vända på det kommer jag till samma slutsats och kan inte ljuga rätt framför de specifikationer och prissättningar som skrivits ned. Jag hyser inget hat för ett specifikt märke av datorer eller hårdvara, men om det förekommer scam-priser, låg kvalité på produkter, dålig support eller dylikt så dyker mitt förtroende snabbt. Detta gäller allt.

Wow... relaxa för fan.

Sedan när blev sprit så djävla tabu? Det var inte ett dödsseriöst inlägg så chilla. Jag hade kunnat göra en liknelse med choklad, bilar, båtar eller vad som helst.

"Om du porträtterar detta som att skryta med sprit och bli full är du helt enkelt en person som anser att överpriser och sämre prestanda är en riktigt bra grej." Det var en liknelse med en tvist inget annat. Och när försvarade jag överpriser? För att gå tillbaka till min liknelse så låter du som killen som silar T-röd genom en limpa eftersom effekten blir samma som om du dricker Johnnie Walker Green Label.

Ahh... he did it again! Är jag inte för hemsk?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Poängen? Du som jobbar med systemutveckligen borde väl ha luskat ut att en Mac är inget annat än en snordyr PC med halvdana komponenter i. Skitsamma om du kan spela Crysis eller BF3 på den när faktum kvarstår: du betalar premium för en snordyr PC vars enda anledning till att existera verkar vara: en accessoar.

Det står dig fritt att tycka vad du vill... Jag har ingen ork att gå i polemik med dig. Du tycker inte om Apple.... Punkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Poängen? Du som jobbar med systemutveckligen borde väl ha luskat ut att en Mac är inget annat än en snordyr PC med halvdana komponenter i. Skitsamma om du kan spela Crysis eller BF3 på den när faktum kvarstår: du betalar premium för en snordyr PC vars enda anledning till att existera verkar vara: en accessoar.

Precis, en accessoar. Med grym design. Men den har även en grym skärm och bra hårdvara för att sitta i en sån liten förpackning.

Men framförallt är den snygg, vilket spelar stor roll! Inte för alla, men för många.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Det var inte direkt någon "NY" design imo.

Permalänk
Skrivet av Zalice:

Designen, och sen är kvalitén man får väldigt hög på Macdatorer.

det du säger är att komponenter som finns i precis vilken PC somhellst är av hög kvalité, det är knappast så att apple gör sina saker själva, dom använder ju sej av precis samma komponenter som vilken dator somhellst, fast dubblar prislappen.

dom kämpar för att få datorskärmen så tunn som den kan bli och antar att det är detta som kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Wow... relaxa för fan.

Sedan när blev sprit så djävla tabu? Det var inte ett dödsseriöst inlägg så chilla. Jag hade kunnat göra en liknelse med choklad, bilar, båtar eller vad som helst.

"Om du porträtterar detta som att skryta med sprit och bli full är du helt enkelt en person som anser att överpriser och sämre prestanda är en riktigt bra grej." Det var en liknelse med en tvist inget annat. Och när försvarade jag överpriser? För att gå tillbaka till min liknelse så låter du som killen som silar T-röd genom en limpa eftersom effekten blir samma som om du dricker Johnnie Walker Green Label.

Ahh... he did it again! Är jag inte för hemsk?

Du verkar överreagera mer över denna diskussion än jag. Om jag bedömer det efter svordomarna och det faktum att du tror att jag blev upprörd för ett inlägg på Swec Tag diskussionen med ro, jag är inte ute efter att hemsöka dig och dina åsikter

Måste ta med en off topic note också mellan oss två också, det finns bara en kille.

Permalänk
Medlem

Tycker imac från 2006 är snyggare från sidan, lite väl mycket döyta under skärmen framifrån på 06an. Ny produktion av den vill jag se! Å nej den är inte för tjock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det står dig fritt att tycka vad du vill... Jag har ingen ork att gå i polemik med dig. Du tycker inte om Apple.... Punkt!

Jag tyckte bättre om Apple på den tiden när de hade iallafall fullständigt knasiga men balla koncept som 2002s iMac modell och Cube än idag när de harpar vidare i stort sett samma koncept år efter år. Då hade de iallafall själ och charm i sina produkter.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

det du säger är att komponenter som finns i precis vilken PC somhellst är av hög kvalité, det är knappast så att apple gör sina saker själva, dom använder ju sej av precis samma komponenter som vilken dator somhellst, fast dubblar prislappen.

dom kämpar för att få datorskärmen så tunn som den kan bli och antar att det är detta som kostar.

Det som kostar är en högkvalitativ skärm som även har datorn inbyggd. Det verkar vara många på forumet som inte fattat detta när de kommer med så korkade kommentarer som att de kan bygga en pc billigare. Det är många som inte spelar och inte vill ha en extra klump med massa sladdar. Om de istället kan ha en skärm med allt i så har de mycket hellre det. Om man då ska bygga denna skärm och sätta i delarna på ett bra sätt, då kostar det extra då det är massa extra jobb involverat.

Jämför inte med en hemmabyggd dator. För det är verkligen inte samma sak. Då kan du säga att folk som köper galaxy s3 är dumma i huvudet för de kunde ju köpt en pc som är mycket kraftigare för priset. Nej, jämför med andra datorer som är för samma målgrupp. Folk som inte vill ha en extra låda med massa extra sladdar till.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

"Up to 768GB flash"

Läste inte allt... Skannade över med blicken bara

Permalänk
Medlem

Lol, som en jättedyr stationär laptop.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

När är det jag ska bli överväldigad deluxebög och vara ett offer som de andra hipsers?

Visa signatur

HP