Lurad på ssd från tradera

Permalänk

Lurad på ssd från tradera

Tänkte bara tipsa er om att ni inte ska köpa denna http://www.tradera.com/128-gb-ssd-solid-state-drive-ocz-2-5-a...
då jag nyss blev lurad på 440kr. Han lägger upp annonsen om och om igen för att blåsa folk.
Frågar även om någon vet hur jag kan anmäla detta, eller om tradera kan hjälpta till på något sätt. Sen om någon som är duktig kan få tag på en adress till denna tar jag även vänligt emot detta.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Tänkte bara tipsa er om att ni inte ska köpa denna http://www.tradera.com/128-gb-ssd-solid-state-drive-ocz-2-5-a...
då jag nyss blev lurad på 440kr. Han lägger upp annonsen om och om igen för att blåsa folk.
Frågar även om någon vet hur jag kan anmäla detta, eller om tradera kan hjälpta till på något sätt. Sen om någon som är duktig kan få tag på en adress till denna tar jag även vänligt emot detta.
Mvh

Ett tips är att höra med tradera om de kan hjälpa till:)

Bedrägeri ska polisanmälas! om det hjälper dig är en annan sak...

(Inte för att det kanske är min ensak men varför 440sek för den disken? Gammal och dålig. Skulle nästan anse dig blåst även om du fått disken...lite hårt kanske men för en hundring till, visserligen 25% extra, får du en ny disk som är bättre och med garanti)

Permalänk

Polisanmäl!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Jo men polisanmälan brukar man inte komma långt med, har blivit blåst en gång tidigare och det hjälpa ingenting och då hade han ändå sitt riktiga namn på tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Jo men polisanmälan brukar man inte komma långt med, har blivit blåst en gång tidigare och det hjälpa ingenting och då hade han ändå sitt riktiga namn på tradera.

Anmäl ändå, och höj polisens statistik om olösta brott så kanske de blir tvungna att bli lite bättre på sånt i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Jo men polisanmälan brukar man inte komma långt med, har blivit blåst en gång tidigare och det hjälpa ingenting och då hade han ändå sitt riktiga namn på tradera.

Chansen att det blir löst, att han åker fast samt att du får pengarna tillbaka är ju oerhört mycket större om du anmäler. Så även om han inte åker dit så har du ju i alla fall gjort din del och försökt.

Permalänk
Medlem

Gör en polisanmälan. Även om det känns som att det inte leder till något så syns det i statistiken. Och om det är något som inte leder någonstans så är det definitivt att inte anmäla alls.

Kontot är förövrigt redan avstängt hos Tradera.
Tips för framtiden när det kommer till Traderaköp är att alltid kolla tidigare betyg. Är det en ny köpare kanske man ska fundera över om det är värt det öht.

Permalänk
Medlem

Undvik att köpa från nissar som har så få omdömen. Helst 20 eller fler.

Vissa bluffare trixar ihop 10 omdömen men mer än det är ovanligt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Börja med att lämna ett negativt omdöme så att andra kanske varnas för att handlas?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Polisanmäl o hoppas svinet får fin böter, återbetalnings skyldighet och bannad från så månda säljar sidor som möjligt

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

Jo, det tråkiga var att han skulle bli avstängd dagen efter jag betalat. Om man ändå hade varit lite slappare.