[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Enligt de tester jag gjort så är det väldigt mycket som är fixat med den nya server-mjukvaran! Inte alls lika enkelt att duplicera items som tidigare.

När man puttar in/ut saker i tälten sparas de direkt vilket gör save-tent funktionen helt överflödig.

Jag har också satt på funktionen så att man oftast ser vem som dödar vem och med vad.

Det ska också finnas en chans att det droppas care-packages (Liknande crasched heli's)

Sen tror jag de flesta skulle uppskatta mappen Panthera efter att man spelat Chernarus i flera månader. Planerar att fixa allt detta till helgen. Återkommer med mer exakt tidpunkt!

/smygarn

Låter gött men skulle inte sitta fel med en fullständig guide med hur man får Panthera att fungera Satt idag i cirka 2 timmar och försökte, slutade med att jag gav upp och hoppade in på Chernarus servern och pangade en stackare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AceVoid:

Låter gött men skulle inte sitta fel med en fullständig guide med hur man får Panthera att fungera Satt idag i cirka 2 timmar och försökte, slutade med att jag gav upp och hoppade in på Chernarus servern och pangade en stackare

Använd senaste Dayz Commander och gå in på Install/Update och installera Panthera Island. Sedan söker du efter servern med samma program. Välj Panthera-mod som sökkriterier.

Permalänk
Medlem

Panthera Guide

Skrivit ihop en liten enkel guide nedan..

För att spela DayZ med Panthera-kartan kan man välja något av följande sätt..

Enklast:
Hämta DayzCommander här http://www.dayzcommander.com/ och installera programmet.
Nu kan du ladda ner och installera DayzPanthera och många andra kartor med detta verktyg.
I DayzCommander kan du enkelt filtrera fram de servers som kör Panthera modden.

Manuellt eller om du misslyckades med DayzCommander:
1) Ladda ner DayzPanthera här: http://panthera.germandayz.de
2) Packa upp arkivet till din Arma2OA/CO katalog (t.ex. c:\program files (x86)\Steam\SteamApps\common\arma 2 operation arrowhead)
3) Starta ditt spel med @DayzPanthera aktiverat. Aktivera inte @Dayz !!

Här får du använda arma2's inbyggda server-browser för att hitta Panthera servers.. ni kan ju då testa att leta upp 1911 med Panthera mappen som jag just nu kör på test..

Hur man aktiverar @DayZPanthera istället för @Dayz? Kan nämna 3 olika sätt...

1. Man kan antingen aktivera/deaktivera expansioner i spelets expansion-inställningar när man startat Arma.
2. Skapa en windows-sökväg för arma 2 som du moddar argumenten i. Detta för att enkelt kunna starta flera olika expansioner utan att behöva starta om Arma. Argumenten hittar ni i bat-fil-expemplet nedan.
3. Man kan också skapa en bat-fil (dayzpanthera.bat) som innehåller följande:

"c:\program files(x86)\Steam\SteamApps\common\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion" "-mod=c:\program files(x86)\Steam\SteamApps\common\arma 2;Expansion;ca;@DayZPanthera" -world=empty -nosplash -cpucount=4 -e

Vill man starta @DayZ gör man en kopia av bat-filen och byter ut @DayZPanthera mot @DayZ

Antar att ni själva ser att man kan behöva modifiera sökvägen om ni valt annan installationskatalog.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att spelar-andan skulle vara något mer positiv och friendly på servern, men ändå som vanligt med hackers, trollare och annat som exploaterar att vissa spelar schysst och vill hjälpa folk.

Permalänk
Medlem

Tack Smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Kan ju tycka att spelar-andan skulle vara något mer positiv och friendly på servern, men ändå som vanligt med hackers, trollare och annat som exploaterar att vissa spelar schysst och vill hjälpa folk.

Mellan klockan 22:00-22:20 i Kamenka - torsdagen den 25 oktober

Jag sköt runt 10-15 skott mot bilen, fick en kill, bilen sprängdes, andra killen dog.

Smygarn, kolla om det jag säger är sant, för jag vill gärna veta om jag hacka där

/ [A-T] Nickshifter

EDIT: Glömde nämna att jag använde DMR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Mellan klockan 22:00-22:20 i Kamenka - torsdagen den 25 oktober

Jag sköt runt 10-15 skott mot bilen, fick en kill, bilen sprängdes, andra killen dog.

Smygarn, kolla om det jag säger är sant, för jag vill gärna veta om jag hacka där

/ [A-T] Nickshifter

EDIT: Glömde nämna att jag använde DMR

Nej, ni var fem som flankade från öst. Du och Max fick varsin gubbe. Det är däremot inte konstigt att man misstänker fusk hela tiden då det är ganska vanligt förekommande i det här spelet...

Blir kanske lite tydligare när man istället får reda på vem som sköt vem och med vad...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Nej, ni var fem som flankade från öst. Du och Max fick varsin gubbe. Det är däremot inte konstigt att man misstänker fusk hela tiden då det är ganska vanligt förekommande i det här spelet...

Blir kanske lite tydligare när man istället får reda på vem som sköt vem och med vad...

/smygarn

Kvittar om det var hack. totalt jädra onödigt, och jag vet, att klaga på att någon dödar nån på dayz är skumt, men ni hade liksom inget behov av nånting, och såntdär främjar inte direkt att man vill spela tillsammans med Swec. medlemmar. Ni visste att vi var där för att vi var vänliga och skulle hjälpa en annan spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Kvittar om det var hack. totalt jädra onödigt, och jag vet, att klaga på att någon dödar nån på dayz är skumt, men ni hade liksom inget behov av nånting, och såntdär främjar inte direkt att man vill spela tillsammans med Swec. medlemmar. Ni visste att vi var där för att vi var vänliga och skulle hjälpa en annan spelare.

Håller med. Om du tittar tidigare här i tråden så tycker vissa inom [A-T] det är märkligt att de har bandit-stämpel!

Jag har uppdaterat min gamla domän så de pekar ut mina servrar. Blir kanske enklare än att hålla ordning på ip nummer.

dayz.comtronic.se för ordinarie spel på Chernarus
panthera.comtronic.se för test av Panthera mappen.
ts.comtronic.se för Teamspeak

/smygarn

Permalänk
Medlem

Det spelar ju ingen roll längre för spelet i sig har gått i förvärvet för jag, andra , läs alla skjuter den första dom ser som inte sitter i samma ts kanal motsvarande. Det har blivit en dm av allt! Jag spelar en del på rp servrarna för jag gillar överlevnads rollspelet i Dayz men spelar även med vänner på den här servern för även om det är all'a "cod" så ger det mig mer av att känna pulsen när man kan förlora allt för ett sne steg och inte spawnas om redo att kötta igen som i klassiska dm spel som inte tilltalar mig. Förresten det taktiska i arma och bf är ju grejjt men menar mer mp i cod mm.

Jag är en bandit det vet jag men ville aldrig skjuta först men nu har jag ju inget val! I rp så rånar jag för min överlevnad och ger mig kicken jag söker i spel medans för min egen existens på denna skjuter jag allt! Jag är ju tvungen! Skulle vara bra om det blev whitelist och en typ av roe på denna så man slipper "quakeandet"

Tack smygarn för en bra server förövrigt! Ta det som possitiv feedback och inte kritik för folket är bra på servern men som måste ta till men för att spela mer en 10min!

/D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Tänkte Jag skulle ge lite info på serverkopian som existerar under namnet SE 1911 Chernarus, hosted by Boldtaar.
Lösenord är samma som på Smygarns, swec

Helicrashes finns det 5 st varje restart.
Lagt till så att det är kraftig rök från dem.

AS50 droppar inte längre. (M107 droppar i barracks, 1% chans har jag för mig)
L85 droppar inte heller längre.

Lagt till lite andra vapen istället. (finns bilder på armatechsquad under arma2 rifles och sniper rifles)

http://http://www.armatechsquad.com/ArmA2Class151656165165341654165165165165f/index.php

AK 107 PSO (nyare version av AK74 med samma sikte som svd, använder AK mag)
AK 107 kobra (nyare version av AK74 med ryskt aimpointsikte, använder AK mag)
G36a (assault rifle med kikarsikte, använder eget mag plus alla stanag)
M4 SPR (sniper, samma sikte som DMR, använder ett eget 20 skotts mag och alla stanag mag)
RPK (lätt kulspruta, har eget 75 skott mag, använder även samma mag som AK)
Saiga 12k (Autohagel, använder eget mag, spawnar bara vid helisites)
L85A2 Holo (L85 med holosight, Använder alla stanag mag)
M40A3 (DMR med camo liknande det som svd har, använder DMR mag)

Har ändrat listan för fordon, finns ca 200 olika spawnpunkter för fordon, så förvänta er inte att hitta dem alla så snart. Flesta av fordonen nedanför kan dyka upp i spelet.

Fordon i spelet just nu,
Land:
TT650_Civ
LandRover_CZ_EP1
Ikarus
SkodaBlue
hilux1_civil_3_open
car_hatchback
V3S_Civ
car_sedan
Tractor
ATV_US_EP1
UAZ_Unarmed_TK_EP1
S1203_TK_CIV_EP1
Ural_TK_CIV_EP1
Old_bike_TK_INS_EP1
Ural_INS
UralOpen_INS
TT650_Gue
SkodaGreen
SkodaRed
Skoda
VWGolf
hilux1_civil_2_covered
hilux1_civil_1_open
datsun1_civil_1_open
datsun1_civil_2_covered
datsun1_civil_3_open
UralCivil
UralCivil2
Lada_base
LadaLM
Lada2
Lada1
ATV_CZ_EP1
UAZ_Unarmed_UN_EP1
Lada1_TK_CIV_EP1
Lada2_TK_CIV_EP1
LandRover_TK_CIV_EP1
TT650_TK_CIV_EP1
Old_bike_TK_CIV_EP1
Old_moto_TK_CIV_EP1
hilux1_civil_3_open_EP1
SUV_TK_CIV_EP1
UAZ_Unarmed_TK_CIV_EP1
Volha_1_TK_CIV_EP1
Volha_2_TK_CIV_EP1
VolhaLimo_TK_CIV_EP1

Air:
UH1H_DZ

Leker i övrigt runt och hoppas kunna få lite annat att fungera i spelet, tex lite nya spawnsites osv.

Edit: tog bort tider för dag, verkar som funktionen delas av server och klient, samma med hälsa (blod).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Kvittar om det var hack. totalt jädra onödigt, och jag vet, att klaga på att någon dödar nån på dayz är skumt, men ni hade liksom inget behov av nånting, och såntdär främjar inte direkt att man vill spela tillsammans med Swec. medlemmar. Ni visste att vi var där för att vi var vänliga och skulle hjälpa en annan spelare.

Så är det på internet, bara massa testosteronstinna snorungar som tror dom är bäst som förstör för alla andra.
Skjuta folk utan vapen är riktigt manligt.

Spawnade, hittade en buss körde upp till berezino. Springer in för att försöka hitta nå trevligt, upp kommer en bil, 3 pers hoppar ut och tömmer alla mag på mig (jag hade inte ens sidearm). Det är så man får respekt i hooden eller?

I mina ögon är det bara små barn som inte fått tillräckligt med kärlek som små som håller på så, men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Nej, ni var fem som flankade från öst. Du och Max fick varsin gubbe. Det är däremot inte konstigt att man misstänker fusk hela tiden då det är ganska vanligt förekommande i det här spelet...

Blir kanske lite tydligare när man istället får reda på vem som sköt vem och med vad...

/smygarn

Naaeeee nu tror jag du kollat lite fel. Vi åkte förbi varandra i var sin bil i snigelfart genom kamenka, jag fick en impuls att hoppa ut ur bilen och skjuta så jag gjorde det, max gjorde det med, visste dock inte att han fick 1 kill, trodde han dog av explosionen.
Varför sköt jag? Finns ett antal simpla anledningar men kort och gott så satt dem två nötterna och snackade skit i side channel om oss så varför ska jag ge blanka fan i att dem är friendly mot andra när dem tydligen VILL vara hostile mot oss?
Hela min poäng med min förra post var bara att betona att JAG inte hackade. För efter denna händelsen fick man en massa onödigt flamande och skitsnack i side channel som vanligt... Och nu har jag fått det bevisat, I rest my case.

Skrivet av Sgtjohnson:

Kvittar om det var hack. totalt jädra onödigt, och jag vet, att klaga på att någon dödar nån på dayz är skumt, men ni hade liksom inget behov av nånting, och såntdär främjar inte direkt att man vill spela tillsammans med Swec. medlemmar. Ni visste att vi var där för att vi var vänliga och skulle hjälpa en annan spelare.

Jaha så nu när ditt ogrundande påstående blivit motbevisat så spelar det ingen roll om hack var iblandat eller ej, kunde du inte varit ärlig och sagt att du inte tål att bli mördad på DayZ lite tidigare? Då kunde vi sparat en massa strul och energi. Jag ska inte ens behöva försvara att jag sköt dig i skallen, utan du ska bara acceptera det och gå vidare, i bästa fall, GE IGEN istället för klaga hela tiden.

Skrivet av comtronic:

Håller med. Om du tittar tidigare här i tråden så tycker vissa inom [A-T] det är märkligt att de har bandit-stämpel!

/smygarn

Då ska vi ta upp detta igen då, du menar alltså att du inte tycker om att det inträffar PvP på dina servrar? För då går du emot dig själv och allt du gjort. Då tänker jag mest på att du håller med Sgtjohnson.

Skrivet av Linus82:

I mina ögon är det bara små barn som inte fått tillräckligt med kärlek som små som håller på så, men jag kan ju ha fel

Vill bara börja med att poängtera att jag inte skriver detta för att jag var en av de 3 som sköt dig eller att jag känner mig träffad av din fina analys av människor över nätet.

Ville bara be dig börja spela ett annat spel, för DayZ verkar inte vara för dig, tror vi klarar oss utan en 50 årig gubbe som sitter och snackar om "hoods" (?????????) för att han dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Naaeeee nu tror jag du kollat lite fel. Vi åkte förbi varandra i var sin bil i snigelfart genom kamenka, jag fick en impuls att hoppa ut ur bilen och skjuta så jag gjorde det, max gjorde det med, visste dock inte att han fick 1 kill, trodde han dog av explosionen.
Varför sköt jag? Finns ett antal simpla anledningar men kort och gott så satt dem två nötterna och snackade skit i side channel om oss så varför ska jag ge blanka fan i att dem är friendly mot andra när dem tydligen VILL vara hostile mot oss?
Hela min poäng med min förra post var bara att betona att JAG inte hackade. För efter denna händelsen fick man en massa onödigt flamande och skitsnack i side channel som vanligt... Och nu har jag fått det bevisat, I rest my case.

Jaha så nu när ditt ogrundande påstående blivit motbevisat så spelar det ingen roll om hack var iblandat eller ej, kunde du inte varit ärlig och sagt att du inte tål att bli mördad på DayZ lite tidigare? Då kunde vi sparat en massa strul och energi. Jag ska inte ens behöva försvara att jag sköt dig i skallen, utan du ska bara acceptera det och gå vidare, i bästa fall, GE IGEN istället för klaga hela tiden.

Då ska vi ta upp detta igen då, du menar alltså att du inte tycker om att det inträffar PvP på dina servrar? För då går du emot dig själv och allt du gjort. Då tänker jag mest på att du håller med Sgtjohnson.

Vill bara börja med att poängtera att jag inte skriver detta för att jag var en av de 3 som sköt dig eller att jag känner mig träffad av din fina analys av människor över nätet.

Ville bara be dig börja spela ett annat spel, för DayZ verkar inte vara för dig, tror vi klarar oss utan en 50 årig gubbe som sitter och snackar om "hoods" (?????????) för att han dog.

E du arg Kray? Syns ikväll m8!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

E du arg Kray? Syns ikväll m8!

It's a date

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Vill bara börja med att poängtera att jag inte skriver detta för att jag var en av de 3 som sköt dig eller att jag känner mig träffad av din fina analys av människor över nätet.

Ville bara be dig börja spela ett annat spel, för DayZ verkar inte vara för dig, tror vi klarar oss utan en 50 årig gubbe som sitter och snackar om "hoods" (?????????) för att han dog.

20 år fel men okej, har inga problem med att man pangar och skjuter det är väl helt ok.
Men snarare att man beter sig som en liten råtta och skjuter en som inte ens har något vapen.
Man eller mus så tycker jag det är jävligt råttlikt om jag får säga det själv.

Sen att ni utger er för att vara friendly, sen skjuter nyspawns bara det visar vilka människor man har med att göra.

Och hade du inte känt dig träffad hade du nog inte svarat ;).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

20 år fel men okej, har inga problem med att man pangar och skjuter det är väl helt ok.
Men snarare att man beter sig som en liten råtta och skjuter en som inte ens har något vapen.
Man eller mus så tycker jag det är jävligt råttlikt om jag får säga det själv.

Sen att ni utger er för att vara friendly, sen skjuter nyspawns bara det visar vilka människor man har med att göra.

Och hade du inte känt dig träffad hade du nog inte svarat ;).

Du sitter här och dömmer verkliga människor över ett skitigt Mod/Spel som inte kommer spela någon jävla roll på din dödasbädd, get the point. De e det jag reagerar på, inte att du gråter över otur med fel människor.

Skrivet av Linus82:

I mina ögon är det bara små barn som inte fått tillräckligt med kärlek som små som håller på så, men jag kan ju ha fel.

Återigen... "små barn" är du 20 så har du, i min mening, inte mandatet att kalla folk du inte vet ett piss om, för "små barn". I'm just saying.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Du sitter här och dömmer verkliga människor över ett skitigt Mod/Spel som inte kommer spela någon jävla roll på din dödasbädd, get the point. De e det jag reagerar på, inte att du gråter över otur med fel människor.

Återigen... "små barn" är du 20 så har du, i min mening, inte mandatet att kalla folk du inte vet ett piss om, för "små barn". I'm just saying.

20 år fel, måste bli 70 eller 30 eller är det jag som är dålig på matte?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Haha. rolig tråd detta.

/Strumpan

Permalänk
Medlem

Kan nog bara hålla med om att det är en tuff miljö på servern, KOS har blivit standard för många, varför kan man undra...

Det finns grupperingar på servern som definitivt slåss mot varandra, man vet att folk har grejer i tält, man hämtar upp varandra och en person som man precis har skjutit kan mycket väl ha full "endgame" gear inom 10 min. Det finns personer på alla sidor som verkligen kan jaga folk x antal timmar för saker som hänt långt tidigare under dagen eller till och med veckan.

Min förhopning med att ta bort nametags var att det inte var så enkelt att leta reda på frodon,tält, spelare, avstång tills hus osv.
Nackdelen har blivit att om man är i strid med en annan grupp, nån blir dödad så är det verkligen farligt att vara nyspawnad på stranden, oavsett vem man är.

Som tex kan jag nämna att person X hamnade i strid igår torsdag 25/10 den gruppen jag var med, han blev dödad och kom tillbaka på stranden.
Vi som färdades i bil efter det mötte en person som precis hade spawnat, vi är ofta vänliga även om ni inte tror på oss. Genom lite osäkerhet, rörig komunikation i TS så stannar vi iaf och låter personen åka med.

Ganska snabbt inser vi såklart att den enda personen som har dött och spawnat om är X, slutar med att han tar en FN FAL ur bilen, när vi stannar så hoppar han ut och hinner skjuta 3 pers innan vi hinner skjuta honom. Rörigt som f-n kan man lugnt säga.

Vi kan ju säga att vänligheten mot nyspawnade personer var väldigt låg efter det, vi skrattade rått åt våran egen klumpighet och chansen hade nog varit stor att nästa person vi mött hade blivit dödad omedelbart på stranden. Faktum att vi nästan lyckades skjuta några av våra egna efter det när vi skulle samla ihop gänget igen.

Och, det är ju faktiskt så att om man har samlat på sig en "effektiv" uppsättning utrustning så är överlevnad mot zeds inte så svårt, pvp är det som finns kvar, måltavlorna är de grupper personer som man är fientligt mot, personer med liknade utrustning som en själv, dvs fordon och militära vapen i första hand.

Hur löser man problemet som ni sitter och klagar över? inte vet jag men det blir inte bättre av att ni sitter här och "skriker" åt varandra. Vill ni ha ändring så får ni komma med förslag på det, sätta upp regler för servern, titta på viss aspekt av RP...

OCH..... Smygarn måste ställa upp och straffa/banna folk som inte följer de reglerna OCH ni måste anstränga er för att följa de reglerna ni sätter upp.

Permalänk
Medlem

Grejen är den att till exempel jag, har två barn, heltids jobb och villa har väldigt lite speltid.
Och i början av livet på denna servern så var det helt okej och lira den lilla tiden man hade.
Men nu som tex det som hände så har jag spenderat en halvtimma att ta mig från kamenka till berezino utan vapen eller skit, sen kommer nå random snubbar som jagat mig från cherno och dödar mig (Nickshifter körde så nog är han delaktig). Det är ca 20% av min speltid den veckan, klart man blir lite sur, speciellt när man inte har något vapen. Har jag vapen så visst fair game panga på.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Grejen är den att till exempel jag, har två barn, heltids jobb och villa har väldigt lite speltid.
Och i början av livet på denna servern så var det helt okej och lira den lilla tiden man hade.
Men nu som tex det som hände så har jag spenderat en halvtimma att ta mig från kamenka till berezino utan vapen eller skit, sen kommer nå random snubbar som jagat mig från cherno och dödar mig (Nickshifter körde så nog är han delaktig). Det är ca 20% av min speltid den veckan, klart man blir lite sur, speciellt när man inte har något vapen. Har jag vapen så visst fair game panga på.

Asså efter varje post du skriver så bevisar du bara min tes. Du borde inte spela detta spelet Linus.

Jag ska förklara en sak.

Vi brukar vara 6-12 pers i TS på samma gång och vi brukar åka runt i 2-4 fordon (fulla fordon)
När vi kör förbi en spelare, vare sig "newspawn" eller "endgame" spelare så händer följande i kanalen: 12 pers skriker samtidigt. En person skriker "KÖR!!", en annan skriker "STANNA!!" en annan skriker "PLOCKA UPP HAN!"
Detta är verkar såklart väldigt dåligt organiserat men det blir så när man är många i ts... vi får helt enkelt gruppera oss i framtiden. Men min poäng är att som FÖRARE, som jag var i det här scenariot, så blir det en overload, och vad som helst kan hända.

Dem gångerna då vi lugnt och sansat hjälpt folk, plockat upp dem, gett dem en ride, dem gångerna är typiska exempel på när gått som det ska!

MEN VARFÖR, hör vi aldrig om bra saker A-T gjort?? Jo det ska jag säga till er mina kära barn och gamla.
I dagens samhälle, överallt i världen så skriver man goda gärningar i sand och dåliga handlingar i sten.

Det spelar ingen roll om jag hjälper folk 14 dagar i rad och på 15 dagen skjuter en newspawn, jag kommer ses som ett äckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

Kan nog bara hålla med om att det är en tuff miljö på servern, KOS har blivit standard för många, varför kan man undra...

Det finns grupperingar på servern som definitivt slåss mot varandra, man vet att folk har grejer i tält, man hämtar upp varandra och en person som man precis har skjutit kan mycket väl ha full "endgame" gear inom 10 min. Det finns personer på alla sidor som verkligen kan jaga folk x antal timmar för saker som hänt långt tidigare under dagen eller till och med veckan.

Min förhopning med att ta bort nametags var att det inte var så enkelt att leta reda på frodon,tält, spelare, avstång tills hus osv.
Nackdelen har blivit att om man är i strid med en annan grupp, nån blir dödad så är det verkligen farligt att vara nyspawnad på stranden, oavsett vem man är.

Som tex kan jag nämna att person X hamnade i strid igår torsdag 25/10 den gruppen jag var med, han blev dödad och kom tillbaka på stranden.
Vi som färdades i bil efter det mötte en person som precis hade spawnat, vi är ofta vänliga även om ni inte tror på oss. Genom lite osäkerhet, rörig komunikation i TS så stannar vi iaf och låter personen åka med.

Ganska snabbt inser vi såklart att den enda personen som har dött och spawnat om är X, slutar med att han tar en FN FAL ur bilen, när vi stannar så hoppar han ut och hinner skjuta 3 pers innan vi hinner skjuta honom. Rörigt som f-n kan man lugnt säga.

Vi kan ju säga att vänligheten mot nyspawnade personer var väldigt låg efter det, vi skrattade rått åt våran egen klumpighet och chansen hade nog varit stor att nästa person vi mött hade blivit dödad omedelbart på stranden. Faktum att vi nästan lyckades skjuta några av våra egna efter det när vi skulle samla ihop gänget igen.

Och, det är ju faktiskt så att om man har samlat på sig en "effektiv" uppsättning utrustning så är överlevnad mot zeds inte så svårt, pvp är det som finns kvar, måltavlorna är de grupper personer som man är fientligt mot, personer med liknade utrustning som en själv, dvs fordon och militära vapen i första hand.

Hur löser man problemet som ni sitter och klagar över? inte vet jag men det blir inte bättre av att ni sitter här och "skriker" åt varandra. Vill ni ha ändring så får ni komma med förslag på det, sätta upp regler för servern, titta på viss aspekt av RP...

OCH..... Smygarn måste ställa upp och straffa/banna folk som inte följer de reglerna OCH ni måste anstränga er för att följa de reglerna ni sätter upp.

Amen

Permalänk
Medlem

Ligger servern nere ? // TheTarpZ

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

Kan nog bara hålla med om att det är en tuff miljö på servern, KOS har blivit standard för många, varför kan man undra...

OCH..... Smygarn måste ställa upp och straffa/banna folk som inte följer de reglerna OCH ni måste anstränga er för att följa de reglerna ni sätter upp.

Jo, men vill man vara bandit så är det ju upp till var och en. Det är ju precis det ni tidigare har diskuterat, ju mer man spelar DayZ desto intressantare med PVP.

Lägger en bann på de man fått rapporter om har hackat eller stört för många spelare..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag själv har inga dåliga upplevelser av AT. Har fått en L85A2 av Oskarnn (tack!), men det är nog enda gången jag har kommit i direkt kontakt med er

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jo, men vill man vara bandit så är det ju upp till var och en. Det är ju precis det ni tidigare har diskuterat, ju mer man spelar DayZ desto intressantare med PVP.

Lägger en bann på de man fått rapporter om har hackat eller stört för många spelare..

/smygarn

Så sant, vi har faktiskt valt att köra PVP, förstår att många tycker det är tråkigt att ens gubbe dör så tidigt, men det går faktiskt att springa ganska långt innan man behöver mat och dryck. Att hinna upp till halva kartan innan man behöver börja bli orolig är inga problem. Det är en stor karta att springa omkring på och kusten (speciellt Elektro, Cherno och Berzino), Stary, NW Airfield och vägarna där i mellan är hotspots för PVP. Sund överlevnad i spelet om man inte vill leta trubbel är att hålla låg profil, inget fordon, inte sticka ut med speciella vapen, (Snipers framför allt, Ghillie är ett typiskt PVP, men också bra för att gömma sig och slippa PVP) och lämna kusten fort.

Smygarn, du gör ett toppenjobb med att hålla den servern med så lite fusk som möjligt, (diverse buggar i spelet kan man inte göra mycket åt, hoppas folk kan låta bli att använda dem av egen stolthet.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jo, men vill man vara bandit så är det ju upp till var och en. Det är ju precis det ni tidigare har diskuterat, ju mer man spelar DayZ desto intressantare med PVP.

/smygarn

Problemet är att ju fler som är banditer eller har KoS på alla andra, desto fler får samma inställningen. Detta eftersom de blir less att bli skjuten såfort de ser/blir sedd av någon annan. Detta leder till fler som har KoS på de flesta andra etc..

Sen så finns det situationer där man känner sig tvingad att skjuta då man tror att den andre annars skjuter dig, etc.

Det är/var ganska många som som har en KoS policy på servern, det kan nog ingen förneka.

Aileron

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

Problemet är att ju fler som är banditer eller har KoS på alla andra, desto fler får samma inställningen. Detta eftersom de blir less att bli skjuten såfort de ser/blir sedd av någon annan. Detta leder till fler som har KoS på de flesta andra etc..

Sen så finns det situationer där man känner sig tvingad att skjuta då man tror att den andre annars skjuter dig, etc.

Det är/var ganska många som som har en KoS policy på servern, det kan nog ingen förneka.

Aileron

Ja sen finns de ju dom som skjuter iaf. fast man inte utgör något hot! Jag är riktigt less på den här servern nu efter ikväll, så får se om jag kommer in igen inom en framtid längre fram och om servern blivit bättre styrd (läs stämmning). För just nu är det bara piss i skit rätt sagt för folk ljuger, dom skjuter o säger inte ens vilka dom är och bara en massa p12or! Vi är ju för fan sweclockare allihop! Jag har tröttnat på skiten nu och kommer spela på toder´s, booltarz och rp servrarna kanske syns där folket!

/D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Ja sen finns de ju dom som skjuter iaf. fast man inte utgör något hot! Jag är riktigt less på den här servern nu efter ikväll, så får se om jag kommer in igen inom en framtid längre fram och om servern blivit bättre styrd (läs stämmning). För just nu är det bara piss i skit rätt sagt för folk ljuger, dom skjuter o säger inte ens vilka dom är och bara en massa p12or! Vi är ju för fan sweclockare allihop! Jag har tröttnat på skiten nu och kommer spela på toder´s, booltarz och rp servrarna kanske syns där folket!

/D01tY

Mer info om rp servrarna?
Orkar du skicka ett pm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH