[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

smygarn det är väldigt segt att komma in nu på server... har försökt i cirkus 15 minuter... men e fast i loading... tips och trix ifrån coachen

Jag tror segheten är relaterat till antalet lik och andra dynamiska objekt. Tror man behöver ny mjukvara eller mer frekvent restart av servern. Ett tips är att ansluta till servern strax efter en server restart. typ 16.15, 22.15 osv...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Kan någon svara på en sak! Varför tror alla att jag/vi i A-T är så himla onda? Har jag öppnat eld innan någon skjuter på mig eller oss om det inte är diskuterat att de är krig eller är en fiende som båda parterna vet om att vi är fiender?? Har inte jag hjälpt personer? Snälla kan jag få svar på den frågan!?

Tack i förhand och tack för en rolig server!

//D01tY

Enkelt. Många i gruppen har jobbat hårt och länge på att bygga upp banditryktet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipize:

Den där skodan var våran ju! Men det e lugnt, hittade den i gorka innan. Sprängde ni den medvetet elr?

Hahaha, nädå bilar spränger vi inte :P. Den är i skogen nånstans ;).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Bugg

Har buggat fast i en liten sjö bakom factory ovanför dolina. Smygarn kan du hjälpa mig?

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Enkelt. Många i gruppen har jobbat hårt och länge på att bygga upp banditryktet..

Ja men det gäller att skilja på vad enskilda personer står för och vad A-T står för...

När vi började spela här (för ett jävligt bra tag sen) så var ju alla så pass friendly att det behövdes en eller två banditer för att skapa lite mer action i servern.
Sen när vi nu blev ett gäng på 12 pers så snackade vi ihop oss lite och skapade A-T.

A-T är ingen banditgrupp, vi har många i gruppen som bara spenderar sin speltid med att hjälpa folk, en av dem är D01tY.
Jag garvar ihjäl mig när folk kallar D01tY för bandit i Global Channel.. det är helt absurt, om ni bara kände den killen asså!

Den senaste veckan så har det varit så att vi blivit beskjutna och besvarat. Sist jag kolla så blev man inte bandit för de?

DET fantastiska just nu är att man behöver INTE vara en bandit längre för att få lite action, för alla e så pass skjutkåta att det inte spelar någon roll, räcker med att jag åker med ett fordon genom cherno så skjuter alla som har minst en makarov. Det roliga är, om dem skrek "friendly" och bad om en ride så skulle jag stanna men det vill tydligen inte folk Så ja, jag behöver inte vara en bandit längre för att få lite action då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse_123:

Har buggat fast i en liten sjö bakom factory ovanför dolina. Smygarn kan du hjälpa mig?

Visst kan jag det. Fick däremot ett tips igår på hur du själv kan komma upp från marken om du hamnat där. Drick en soda, ät en köttbit, be någon komma med ett fordon som du kan hoppa in i...

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Visst kan jag det. Fick däremot ett tips igår på hur du själv kan komma upp från marken om du hamnat där. Drick en soda, ät en köttbit, be någon komma med ett fordon som du kan hoppa in i...

/smygarn

Tack! kom loss när jag testade att dricka

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Såååå Smygarn... när ska du banna Cuzz och Syz?

Om deras beteende skulle sätta ribban på hur man inte bör bete sig på på servern finns det nog inte många stammisar kvar sedan...

/Strumpan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soppis:

Om deras beteende skulle sätta ribban på hur man inte bör bete sig på på servern finns det nog inte många stammisar kvar sedan...

/Strumpan

Nej absolut! Jag har inga problem med det..

Permalänk
Medlem

Så... Jag och mina 3 polare åkte i våra 3 bilar från väster in i Krasnostav. Rätt var det är sprängs det utav bara helvete, och min bil sprängdes. Jag flyger ur min bil, dör nästan och försöker bandage mig. Min gubbe buggade dock så han ville inte stå still, så jag dog av antingen blodförlust eller så blev jag skjuten.

Direkt efter jag dött så skriker mina polare i skype att de är beskjutna. En av polarna lyckas se 2+ pers som skjuter mot dem, varpå båda mina polare dog.

Jag själv såg inte vad det var som gjorde att det sprängdes, men min polare skrek precis innan smällen "EN MINA!!!!". När jag pratar med honom efteråt så är han 100% säker på att det var en avlång fyrkantig sak som jag körde över, varpå det exploderade. Båda mina polare bromsade så hårt de kunde, och deras bilar klarade sig.

Vad jag vet ska det inte finnas minor i denna moden, och därför tror jag vi har ett par scriptkiddies att gör med här...

Allt utspelade sig runt 22:55 och frammåt.

EDIT: Våra ingame namn är:
[Legion]Axwell (Jag)
[Legion]Ragnarsson
[Legion]Sandslott

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Så... Jag och mina 3 polare åkte i våra 3 bilar från väster in i Krasnostav. Rätt var det är sprängs det utav bara helvete, och min bil sprängdes. Jag flyger ur min bil, dör nästan och försöker bandage mig. Min gubbe buggade dock så han ville inte stå still, så jag dog av antingen blodförlust eller så blev jag skjuten.

Direkt efter jag dött så skriker mina polare i skype att de är beskjutna. En av polarna lyckas se 2+ pers som skjuter mot dem, varpå båda mina polare dog.

Jag själv såg inte vad det var som gjorde att det sprängdes, men min polare skrek precis innan smällen "EN MINA!!!!". När jag pratar med honom efteråt så är han 100% säker på att det var en avlång fyrkantig sak som jag körde över, varpå det exploderade. Båda mina polare bromsade så hårt de kunde, och deras bilar klarade sig.

Vad jag vet ska det inte finnas minor i denna moden, och därför tror jag vi har ett par scriptkiddies att gör med här...

Allt utspelade sig runt 22:55 och frammåt.

EDIT: Våra ingame namn är:
[Legion]Axwell (Jag)
[Legion]Ragnarsson
[Legion]Sandslott

Det finns Satchel Charges, kan det ha varit en sån? För jag har sett dem på servern innan

Permalänk
Avstängd

Stort tack till oscarn som gav bort en bil och lite kärlek igår kväll!

Permalänk

Några frågor grabbar:

Varför restart man server flera gånger per dag? Försvinner inte tält och bilar när man gör det?

Finns det banditer i server? Tänkte så ni inte har som regel att bara looting är tillåtet

Hittar inte servern när jag söker på SE 1911, finns det något IP till servern man kan få?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Mannen jag älskar din server! Verkligen!

Men jag och antagligen fler skulle nog vilja att du banna Henke123..
Han är jobbig i chatten hela tiden och är väldigt otrevlig..

Mhv Rasmus

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes.g:

Stort tack till oscarn som gav bort en bil och lite kärlek igår kväll!

Hehe, varsågod :D. Men varför detta C?

Skrivet av comtronic:

Nej absolut! Jag har inga problem med det..

Smygarn, har du funderat på att lägga in lite andra vapen för att göra spelet lite roligare? Samt att ta bort l85:an då den bara förstör gameplayet Hade varit najs hursomhelst

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oskaaarn:

Hehe, varsågod :D. Men varför detta C?

Oskaarn med C har liksom lite mer zing än vanliga svensson-K, och jag är dyslektiker på deltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Det finns Satchel Charges, kan det ha varit en sån? För jag har sett dem på servern innan

Tror inte det, "minan" var ett grått paket. Dessutom går väll bara satchel på timer, och bilen sprängdes precis när jag körde över den så då skulle snubben som la den haft sjuuuk tur. Så tror tyvärr att det är någon som cheatar... :/

Min polare beskrev nyss explosionen igen. Den var tydligen riktigt frän, min bil flög LÅÅÅÅÅNGT upp i luften, om min polare inte hade tvärnitat hade han kunnat köra under min bil när den var i luften

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tror inte det, "minan" var ett grått paket. Dessutom går väll bara satchel på timer, och bilen sprängdes precis när jag körde över den så då skulle snubben som la den haft sjuuuk tur. Så tror tyvärr att det är någon som cheatar... :/

Det finns faktiskt en detonator på satchels, dvs den som la ut den kan detonera den, inte alltid timer behövs men aja Smygarn får kolla upp det, fett med minor ändå! xD

Permalänk
Medlem

Nu när ändå Oskaaarn tog upp det kan jag också göra det!

Har sett att dem har gjorde lite speciella ändringar på andra DayZ servrar. T.ex. Belysning i storstäderna under natten (rätt så nice) och att man tagit bort vissa vapen och lagt till lite nya. Två vapen jag personligen tycker att man borde ta bort är L85 och AS50... Men det är bara jag. Kanske bara räcker med L85 men ah, vad tycker ni andra? Skulle det inte vara nice med lite nya vapen, självklart ska dessa nya vapen vara anpassade så de fungerar i dayz, inte alltför "high tech" !
Vad Tycker du själv Smygarn?

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Det jag inte förstår är varför alla är så seriösa i spelet och hela tiden ska grina.

För att det är otroligt frustrerande att spela med en gubbe, samla på sig jätte mycket items under säkert 20 timmars speltid, bara för att bli dödad på 5 sekunder =/

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Nej absolut! Jag har inga problem med det..

Haha, word!

Permalänk

uuääh, varför får inte jag vara med å leka? =( kan ingen skicka ip pretty please

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

uuääh, varför får inte jag vara med å leka? =( kan ingen skicka ip pretty please

94.254.122.68:2302

Permalänk
Skrivet av Soppis:

94.254.122.68:2302

tusen tack

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Hehe, varsågod :D. Men varför detta C?

Smygarn, har du funderat på att lägga in lite andra vapen för att göra spelet lite roligare? Samt att ta bort l85:an då den bara förstör gameplayet Hade varit najs hursomhelst

Har haft lite dåligt med tid på senaste tiden, men jag tror det blir nån större uppdatering snart. Kanske till helgen?

Personligen skulle jag vilja ta bort M107:an och AS50:n också...

Tips på bra saker man kan göra och hur man gör det tar jag tacksamt emot..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Nu när ändå Oskaaarn tog upp det kan jag också göra det!

Har sett att dem har gjorde lite speciella ändringar på andra DayZ servrar. T.ex. Belysning i storstäderna under natten (rätt så nice) och att man tagit bort vissa vapen och lagt till lite nya. Två vapen jag personligen tycker att man borde ta bort är L85 och AS50... Men det är bara jag. Kanske bara räcker med L85 men ah, vad tycker ni andra? Skulle det inte vara nice med lite nya vapen, självklart ska dessa nya vapen vara anpassade så de fungerar i dayz, inte alltför "high tech" !
Vad Tycker du själv Smygarn?

Håller med! I helgen ska jag försöka kika vidare på lite varianter..

Tycker det går lite segt med uppdateringar m.m. för att hålla det vid liv..

Man kanske själv skulle joina in mod-utvecklingen så man kan påverka det bättre själv..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Så... Jag och mina 3 polare åkte i våra 3 bilar från väster in i Krasnostav. Rätt var det är sprängs det utav bara helvete, och min bil sprängdes. Jag flyger ur min bil, dör nästan och försöker bandage mig. Min gubbe buggade dock så han ville inte stå still, så jag dog av antingen blodförlust eller så blev jag skjuten.

Direkt efter jag dött så skriker mina polare i skype att de är beskjutna. En av polarna lyckas se 2+ pers som skjuter mot dem, varpå båda mina polare dog.

Jag själv såg inte vad det var som gjorde att det sprängdes, men min polare skrek precis innan smällen "EN MINA!!!!". När jag pratar med honom efteråt så är han 100% säker på att det var en avlång fyrkantig sak som jag körde över, varpå det exploderade. Båda mina polare bromsade så hårt de kunde, och deras bilar klarade sig.

Vad jag vet ska det inte finnas minor i denna moden, och därför tror jag vi har ett par scriptkiddies att gör med här...

Allt utspelade sig runt 22:55 och frammåt.

EDIT: Våra ingame namn är:
[Legion]Axwell (Jag)
[Legion]Ragnarsson
[Legion]Sandslott

Kolla gärna upp det med Die Dront men framförallt Eyyymacarena. Orimligt att han hittat 4+ satchel charges!!

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

För att det är otroligt frustrerande att spela med en gubbe, samla på sig jätte mycket items under säkert 20 timmars speltid, bara för att bli dödad på 5 sekunder =/

Men det är ju tjusningen med spelet! Att få adrenalinet att pumpa i strider om bra saker. Bara kanske jag som tycker det, och som inte blir grinig eller sur för att någon dödar mig.

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Har haft lite dåligt med tid på senaste tiden, men jag tror det blir nån större uppdatering snart. Kanske till helgen?

Personligen skulle jag vilja ta bort M107:an och AS50:n också...

Tips på bra saker man kan göra och hur man gör det tar jag tacksamt emot..

/smygarn

Jag tycker själv inte att AS50 borde försvinna då du fortfarande behöver lite koll för att hitta och skjuta någon till skillnad från L85an. Men som dem andra har sagt så var jag inne på någon annan server där dem hade typ AK RPK (?) som var någon lmg liknande, sedan också AK 107 typ som var någon assault rifle. Faktiskt lite roligt att testa på lite nya vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Jag tycker själv inte att AS50 borde försvinna då du fortfarande behöver lite koll för att hitta och skjuta någon till skillnad från L85an. Men som dem andra har sagt så var jag inne på någon annan server där dem hade typ AK RPK (?) som var någon lmg liknande, sedan också AK 107 typ som var någon assault rifle. Faktiskt lite roligt att testa på lite nya vapen.

Antar att det där med AS50/M107 är en smaksak, tycker personligen inte att det krävs överdrivet mycket hjärna att använda den på ett effektivt sätt men jag tycker det räcker med lite mer standard snipers - DMR, M24, CZ osv.
Det är inte ofta du behöver en sniper med 1600 zeroing. Väldigt sällsynt att man verkligen satsar på att 1000 m shot överhuvudtaget, om man har chansen så rör man sig närmare sin target och om man ändå ska skjuta någonstans mellan 300-600m så räcker det med en DMR, blir dessutom lite mer spänning då det krävs TVÅ hela kulor för att ta ner din target (om man inte får en HS) Ger ju chans till den attackerade att försvara sig!

Dem allra flesta med AS50 använder den ändå bara till att sitta på en sniper position någonstans över Cherno eller Electro. Den används oftast bara till att mörda nyspawnade när den verkliga nyttan i vapnet ligger i att skjuta fordon.

L85an är speciell tycker jag för den har, åtminstone för mig fått en helt annan funktion än ett faktiskt vapen, tror det är så för de flesta. Man använder den endast för att skanna och man har den endast för att man känner att man vill ha ett övertag i eventuella strider.
Bristerna med L85an är att jag tror man blir väldigt dålig på att kolla igenom sin omgivning när man väl inte har vapnet. Om du blir för van vid att kolla på allt genom ett värmesikte så kommer det bli jobbigt att tyda och se saker med den vanliga synen sen utan L85an. Tror man i längden blir en rätt så dålig DayZ player enbart av att använda l85ans värmesikte.

Om jag visste hur man kunde lägga in vapen samt göra småförändringar så skulle jag gärna gett tips men jag har ingen aning om hur man gör, antar att man lägger till fler mods till DayZ eller något liknande!

En sak till - Trodde aldrig att jag skulle säga det men är det dags för en reset snart igen? Känns som att folk har stackat upp för mycket det senaste med gear i tält osv