[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Då ska vi ta upp detta igen då, du menar alltså att du inte tycker om att det inträffar PvP på dina servrar? För då går du emot dig själv och allt du gjort. Då tänker jag mest på att du håller med Sgtjohnson.

Om jag delar uppfattning med dig eller SgtJohnson beror på vilket humör jag är på.. Det är precis som de flesta i spelet antar jag.. Ibland är man uttråkad och skjuter på allt som rör sig. Ibland kanske man vill vara vänner.. lite så är det nog för de flesta..

Ibland bryr man sig kanske inte så mycket om man blir slaktad samtidigt som man ibland blir jävligt förbannad och inte orkar spela på flera dagar...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Mer info om rp servrarna?
Orkar du skicka ett pm?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.dayzrp.com/
Samt ett Pm är sänt!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Chernarus 1911 (dayz.comtronic.se) servern kommer vara nere ett tag för uppgradering..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Chernarus 1911 (dayz.comtronic.se) servern kommer vara nere ett tag för uppgradering..

/smygarn

Får man fråga vad det är för uppdatering(ar) du lägger till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Får man fråga vad det är för uppdatering(ar) du lägger till?

Tror det är mjukvara och map byte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Tror det är mjukvara och map byte?

Vadå, ska han byta från chernarous?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Vadå, ska han byta från chernarous?

Tror det blev bestämt att vi skulle byta till Panthera, du kan ju kolla igenom sidorna lite och läsa

Permalänk
Medlem

Ny mjukvara

Mer detaljerad information:

- Installerar Win 8 Enterprise på SSD disk. (Tidigare kördes allt på mekanisk disk)
- Lägger in senaste Bliss DayZ-servermjukvara som är minst 2 månader nyare.
- Passar också på att byta till Panthera mappen som ni kanske förstått om ni läst forumet senaste veckan.

Jag är också övertygad om att klimatet automatiskt blir bättre av följande fyra anledningar:

- Mycket svårare att dupa föremål.
- Ny karta gör att man istället kan lägga fokus på att utforska.
- Deathmessages innehåller vem som sköt vem och med vad. Man tänker sig nog för innan man skjuter nyspawnade.
- Alla får börja om från början. Det blir samma förutsättningar för alla.

Lite bonus blir också bättre prestanda på servern.

Tyvärr osäker på när allt är klart, så jag kan inte ge någon tidpunkt. Ni kan ju börja med att försöka installera Panthera kartan om ni inte gjort det ännu..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Hur går det med servern?

/ B-Bad

Permalänk

Nu såg jag att du skrev att tidpunkt är osäkert, men handlar det om timmar, dagar eller veckor?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Servern är nu uppe!!

Det var ganska mycket strul med SQL servern på Windows 8 av någon anledning (Servicen kraschade osv.) men efter diverse strul och ca 10 ominstallationer fick jag det tillslut att fungera.

Har nu lagt in senaste bliss-server-programvaran spawnat in 48 fordon på Panthera kartan. Som vanligt får man kompass, och det är väl extra viktigt om man inte känner sig hemma med kartan.

Imorgon kanske jag spawnar in lite spännande byggnader(!) i kartan också..

Hursomhelst, ska bli kul med miljöombyte. Hoppas klimatet förbättras också.

Servern hittar ni på dayz.comtronic.se 2302

Teamspeak för teamplay rekommenderas - ts.comtronic.se

Kommer utöka spawns för fordon också då jag tyckte det var väldigt magert nu när jag spelade ikväll..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

Tänkte Jag skulle ge lite info på serverkopian som existerar under namnet SE 1911 Chernarus, hosted by Boldtaar.
Lösenord är samma som på Smygarns, swec

Det är bra med fler bra servrar! Men..

..det blir väldigt förvillande att ha samma ID! CJCJCJ har ju valt SE 1912 som namn på sin server.. det är väl bara att forstätta stega upp eller ner siffrorna så man hittar rätt..

Hörde t.ex. från Skinnis att han trodde han var inne o spelade på min server hela kvällen...

/smygarn

Permalänk
Medlem

tar och byter till SE 1913 nästa restart.

Permalänk

Vill be om ursäkt till admin (Smygarn) och till Robin som blev mycket förkrossad inatt när vi spelade på servern.

Jag blev beskjuten och mitt i paniken loggade jag ut. Visste inte att detta var emot reglerna, men eftersom det är min skyldighet att kunna reglerna så kan jag absolut stå för det och ta att jag blir bannad. Nickar : Psyc-Moowglie

Men att logga in direkt igen och bli bemött av Robin som är sjukt förbannad och börjar skriva att jag är en jävla hora/horunge, efterbliven och annat trots att han fått döda och loota mig, är det okej eller?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Vill be om ursäkt till admin (Smygarn) och till Robin som blev mycket förkrossad inatt när vi spelade på servern.

Jag blev beskjuten och mitt i paniken loggade jag ut. Visste inte att detta var emot reglerna, men eftersom det är min skyldighet att kunna reglerna så kan jag absolut stå för det och ta att jag blir bannad. Nickar : Psyc-Moowglie

Men att logga in direkt igen och bli bemött av Robin som är sjukt förbannad och börjar skriva att jag är en jävla hora/horunge, efterbliven och annat trots att han fått döda och loota mig, är det okej eller?

Men det är väl ganska självklart att logga ut när man blir beskjuten är förbjudet, lite common sense får man ha väl. Med det sagt är många av spelarna, såsom robin, omogna personer som förstör spelkänslan och atmosfären rejält. Tyvärr så finns det inga som helst straff mot att agera på det sättet förutom att kanske bli tillsagd men det hjälper inte så mycket när agerandet är återkommande.

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Men det är väl ganska självklart att logga ut när man blir beskjuten är förbjudet, lite common sense får man ha väl. Med det sagt är många av spelarna, såsom robin, omogna personer som förstör spelkänslan och atmosfären rejält. Tyvärr så finns det inga som helst straff mot att agera på det sättet förutom att kanske bli tillsagd men det hjälper inte så mycket när agerandet är återkommande.

Jag fast för mig är det inte common sense, då jag är ny till spelet och bara spelat public, har som aldrig sett att det ska vara " förbjudet " vet bara att det är sjukt fegt, men hur som haver så är det ingen ursäkt, jag bröt mot reglerna.

Vad menar du att det inte finns straff för? Att skriva massa skit eller att logga ut?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Det var ganska mycket strul med SQL servern på Windows 8 av någon anledning (Servicen kraschade osv.) men efter diverse strul och ca 10 ominstallationer fick jag det tillslut att fungera.

Har nu lagt in senaste bliss-server-programvaran spawnat in 48 fordon på Panthera kartan. Som vanligt får man kompass, och det är väl extra viktigt om man inte känner sig hemma med kartan.

Imorgon kanske jag spawnar in lite spännande byggnader(!) i kartan också..

Hursomhelst, ska bli kul med miljöombyte. Hoppas klimatet förbättras också.

Servern hittar ni på dayz.comtronic.se 2302

Teamspeak för teamplay rekommenderas - ts.comtronic.se

Kommer utöka spawns för fordon också då jag tyckte det var väldigt magert nu när jag spelade ikväll..

/smygarn

Jag kan inte hitta servern :S Ingen aning om vad som är fel. Kan man få IP så det bara är att adda till favoriter?

Mvh Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Jag kan inte hitta servern :S Ingen aning om vad som är fel. Kan man få IP så det bara är att adda till favoriter?

Mvh Pontus

dayz.comtronic.se aka 94.254.122.68
port 2302

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

dayz.comtronic.se aka 94.254.122.68
port 2302

/smygarn

Tackar! Nu hitta jag

Permalänk
Medlem

REGLER BEHÖVS

Som titeln säger, REGLER BEHÖVS !

Jag orkar inte sitta och titta på skinnis och co. fuskanklagelser.
Vi ska lösa detta nu annars så kommer det bli riktigt jävla tråkigt i chatten framöver.

/ [A-T] Nickshifter

Permalänk
Medlem

Ömm... Jag föreslår nametags efter kvällens kaos Kanske man kan göra så att man måste sikta på en person i ett antal sekunder innan det kommer upp en nametag?

Nick, vet inte vem du är på forumet men jag förstår din vinkel av det hela. Men du förstår att vi blir rätt förbannade när du säger att vi ska få kropparna, och när vi då lootar så skjuter du. Så länge det är clear så är allt bra.

Iaf så tror jag AT och vi kommer ha lite svårt att komma överrens, och startar därför ett fullout "gang war". Om någon känner för att gå med på våran sida, så kontakta mig via forumet. Kommer troligtvis hosta en liten privat TS server för oss

Det kommer kanske stryka med en och annan oskyldig på vägen, eftersom vi aldrig kan identifiera vem som är vem. Ber om ursäkt i förtid.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Ömm... Jag föreslår nametags efter kvällens kaos Kanske man kan göra så att man måste sikta på en person i ett antal sekunder innan det kommer upp en nametag?

Nick, vet inte vem du är på forumet men jag förstår din vinkel av det hela. Men du förstår att vi blir rätt förbannade när du säger att vi ska få kropparna, och när vi då lootar så skjuter du. Så länge det är clear så är allt bra.

Iaf så tror jag AT och vi kommer ha lite svårt att komma överrens, och startar därför ett fullout "gang war". Om någon känner för att gå med på våran sida, så kontakta mig via forumet. Kommer troligtvis hosta en liten privat TS server för oss

Det kommer kanske stryka med en och annan oskyldig på vägen, eftersom vi aldrig kan identifiera vem som är vem. Ber om ursäkt i förtid.

Hah, inte första gången AT lurar andra spelare att de ska få tillbaks sitt gear. Jag och min polare satt 20 min och väntade på ludvigsson, när han til slut skickar oss till ett ställe där han har en sniper liggande... Västa var väl att han inte ens hade balls att erkänna det hela.

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ömm... Jag föreslår nametags efter kvällens kaos Kanske man kan göra så att man måste sikta på en person i ett antal sekunder innan det kommer upp en nametag?

Nick, vet inte vem du är på forumet men jag förstår din vinkel av det hela. Men du förstår att vi blir rätt förbannade när du säger att vi ska få kropparna, och när vi då lootar så skjuter du. Så länge det är clear så är allt bra.

Iaf så tror jag AT och vi kommer ha lite svårt att komma överrens, och startar därför ett fullout "gang war". Om någon känner för att gå med på våran sida, så kontakta mig via forumet. Kommer troligtvis hosta en liten privat TS server för oss

Det kommer kanske stryka med en och annan oskyldig på vägen, eftersom vi aldrig kan identifiera vem som är vem. Ber om ursäkt i förtid.

Det var fler än du och nick inne på servern...

Skrivet av trisse_123:

Hah, inte första gången AT lurar andra spelare att de ska få tillbaks sitt gear. Jag och min polare satt 20 min och väntade på ludvigsson, när han til slut skickar oss till ett ställe där han har en sniper liggande... Västa var väl att han inte ens hade balls att erkänna det hela.

Minns det. Var inte i närheten men du kan vara hundra procent säker på att snipern inte va en AT. Har för mig att han sänkte en av oss också. Vi hade dessutom satt upp ett tält med era grejor som väntade på er. Så åter igen. Servern har sidechat, när ni skriver till varandra i sidechat så är det inte bara den ni riktar meddelanden till som kan läsa dem...

Slutsats: Skriv inte i sidechat om ni inte vill ha fler personer inblandade. Särkilt inte position och vad ni gör.

Tolka det inte som att det var jag som panga er för det va det inte.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat särskilt mycket DayZ på sistone men när jag väl gjort det så har lirat på denna server. Hur gör jag för att fortsätta lira nu efter banbytet?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

hittar den inte i dayzcommander eller i arma2 serverlistan

edit: hitta den nu

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Det var fler än du och nick inne på servern...

Minns det. Var inte i närheten men du kan vara hundra procent säker på att snipern inte va en AT. Har för mig att han sänkte en av oss också. Vi hade dessutom satt upp ett tält med era grejor som väntade på er. Så åter igen. Servern har sidechat, när ni skriver till varandra i sidechat så är det inte bara den ni riktar meddelanden till som kan läsa dem...

Slutsats: Skriv inte i sidechat om ni inte vill ha fler personer inblandade. Särkilt inte position och vad ni gör.

Tolka det inte som att det var jag som panga er för det va det inte.

Fast nu fanns det ju meddelande som sa vem som dödade vem så vi vet ju att det var Nick som skjöt oss

Hursom, meningslöst och onödigt att dra detta längre. Tycker det kunde bli intressant med ett riktigt gangwar om ni känner för det?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ömm... Jag föreslår nametags efter kvällens kaos Kanske man kan göra så att man måste sikta på en person i ett antal sekunder innan det kommer upp en nametag?

Nick, vet inte vem du är på forumet men jag förstår din vinkel av det hela. Men du förstår att vi blir rätt förbannade när du säger att vi ska få kropparna, och när vi då lootar så skjuter du. Så länge det är clear så är allt bra.

Iaf så tror jag AT och vi kommer ha lite svårt att komma överrens, och startar därför ett fullout "gang war". Om någon känner för att gå med på våran sida, så kontakta mig via forumet. Kommer troligtvis hosta en liten privat TS server för oss

Det kommer kanske stryka med en och annan oskyldig på vägen, eftersom vi aldrig kan identifiera vem som är vem. Ber om ursäkt i förtid.

Hade vi haft nametags just vid de tillfället och om jag hade sett "[Legion] Ragnarsson" så hade jag inte skjutit, jag kan ta det hela igen om det fortfarande är oklart för någon.
Efter den första attacken så förlora jag blod och svimmade rätt så ofta, därför ville jag därifrån, jag föreslog till Ragnarsson att vi kanske ska gå skilda vägar och han höll med.
Jag sa åt honom att han kunde loota ifred vilket han tydligen började med att göra. Under tiden så väntade jag på någon som kunde plocka upp mig eftersom mitt blod var så pass lågt och jag ville inte svimma mitt på en väg för någon newspawn att avrätta. Så när B-bad närmade sig med moppen så gjorde jag mig redo för att kuta ut snabbt till honom och sticka.
När han kom så blir han beskjuten, jag sprang ut - > Ser en kille ( SOM dessutom har BANDIT SKIN ) - > jag reagerade med att skjuta - > ragnarsson dör.
Jag kanske borde suttit kvar och skrivit i chatten istället eller nåt men jag valde att reagera snabbt så vi inte skulle förlora motorcykeln också, tyckte det räckte med att alla dog om och om igen.

Där har du de, och nu över till ditt korståg emot oss, du får förklara krig om du vill men en sak ska du ha klart för dig, ingen har lyckats bryta ner oss och få oss att splittras tidigare, lovar er att ni inte kommer ha en chans, även om det är hela server vs oss. Tråkigt att det ska behöva bli sånt här men nu antar jag att jag inte behöver vara en bandit IGEN eftersom att ni kommer skjuta först och jag kommer försvara mig. Kom ihåg detta nu, det är A-T som blir hotade och attackera, vi har inte startat något krig och det är ingenting vi önskar.

Skrivet av trisse_123:

Hah, inte första gången AT lurar andra spelare att de ska få tillbaks sitt gear. Jag och min polare satt 20 min och väntade på ludvigsson, när han til slut skickar oss till ett ställe där han har en sniper liggande... Västa var väl att han inte ens hade balls att erkänna det hela.

Vet inte riktigt vad jag ska säga här när din kommentar gör jobbet åt mig, allt jag tänker när jag ser detta är "derp"
Snipern dödade ju oss också så kom inte med att de var något samarbeta mellan oss där. Vi la dessutom (precis som Oskaaarn säger) era grejer i ett tält för er att hämta.
Och återigen (precis som Oskaaarn) så får du förvänta dig lite strul när du sitter och ger ut din exakta position på side channel.

/ [A-T] Nickshifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

CITAT
/ [A-T] Nickshifter

Inget korståg, var inte det jag menade, Tyckte bara det kunde vara kul med lite fair action, där alla är med på det så vi slipper sånt här skit? Men om ni inte är med på det så har iaf jag inte några problem alls med att vara friendly med er. Kan inte svara för de andra 2 snubbarna, de var ju rätt lack som ni märkte... ^^

Står inte bakom deras totala rage i chatten igår, det var bara pinsamt. Tycker man kan argumentera på en lite mer sofistikerad nivå än det så att säga...

EDIT: Ragnarsson hade inte bandit skin. Då hade det inte stått vem som dödade han

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Inget korståg, var inte det jag menade, Tyckte bara det kunde vara kul med lite fair action, där alla är med på det så vi slipper sånt här skit? Men om ni inte är med på det så har iaf jag inte några problem alls med att vara friendly med er. Kan inte svara för de andra 2 snubbarna, de var ju rätt lack som ni märkte... ^^

Står inte bakom deras totala rage i chatten igår, det var bara pinsamt. Tycker man kan argumentera på en lite mer sofistikerad nivå än det så att säga...

EDIT: Ragnarsson hade inte bandit skin. Då hade det inte stått vem som dödade han

Jo jag märkte de !
Jag kan svära på allt att han hade banditskin när jag sköt han, fråga honom själv. Det var nästan de som övertalade mig att det var okej att spraya kulor så som jag gjorde.
Den där funktionen är inte alltid 100%ig som Smygarn själv sagt. Som när vi dödade Thoor när han satt uppe på en kulle (nära zappado)
Då kom det inte fram vem som sköt vem. Eller när popsicle dödade Oskaarn, då kom det inte fram vem som sköt vem. Den är lite buggad och personligen tycker jag man kan ta bort den eftersom den inte är trovärdig och skapar komplikationer (SOM DENNA). Jag erkänner ju alltid när jag dödar någon så för min del behöver den inte finnas.

EDIT: Medans jag ändå är här och skriver. Är servern nere? För jag hittar den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

text.......
Där har du de, och nu över till ditt korståg emot oss, du får förklara krig om du vill men en sak ska du ha klart för dig, ingen har lyckats bryta ner oss och få oss att splittras tidigare, lovar er att ni inte kommer ha en chans, även om det är hela server vs oss. Tråkigt att det ska behöva bli sånt här men nu antar jag att jag inte behöver vara en bandit IGEN eftersom att ni kommer skjuta först och jag kommer försvara mig. Kom ihåg detta nu, det är A-T som blir hotade och attackera, vi har inte startat något krig och det är ingenting vi önskar.
text......

/ [A-T] Nickshifter

Så sant Kray, Stöder er i kriget! Nu till att det är säkert fortfarande som jag befarar på servern även efter map byte att alla bara skjuter alla hela tiden och inget fokus alls på nya bekantskaper och ha kul utan bara jävelskap? Sedan skjuter säkert alla på oss i A-T hela tiden också? Så synd för servern var riktigt bra i början som alla på sweclockers så man kunde stöta på någon i skogen och hälsa utan att det händer som när jag "ragea" och sluta spela på servern för att någon j*vla fi**a skjuter mig när jag sitter och inte gör ett jota mot han och tom. pratar med han o försöker skapa kontakt. Jag hade ju inte ens gear av intresse att bli skjuten för av han! Det är vad banditer enligt mig ska vara, att mörda för "bönor" och egen överlevnad (den enkla vägen) inte fan skjuta en låg gearad för nöjjes skull som inte var ett hot som en jävla noob i spelet! För att sen "hidea" min kropp och mördar mig som new spawn! Så j*vla fegt och obegåvat! Finns det ens bandit jägare på servern? (Dom som bara dödar banditer med banditskin och får ton av humanity!!) Någon med Heroskin? (Springer fortare och högre armor kalkylering så träffarna tar mindre)

Men men hör av er om läget förändras på servern för den var kung förut!

Spelar på Boltaars server som bandit med A-T och på RP som Bandit hunter, nickar NuZ och utan tag där om ingen annan från A-T är med.
Ses där om någon är intresserad att lira!

/ A-T D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner