[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Jo jag märkte de !
Jag kan svära på allt att han hade banditskin när jag sköt han, fråga honom själv. Det var nästan de som övertalade mig att det var okej att spraya kulor så som jag gjorde.
Den där funktionen är inte alltid 100%ig som Smygarn själv sagt. Som när vi dödade Thoor när han satt uppe på en kulle (nära zappado)
Då kom det inte fram vem som sköt vem. Eller när popsicle dödade Oskaarn, då kom det inte fram vem som sköt vem. Den är lite buggad och personligen tycker jag man kan ta bort den eftersom den inte är trovärdig och skapar komplikationer (SOM DENNA). Jag erkänner ju alltid när jag dödar någon så för min del behöver den inte finnas.

EDIT: Medans jag ändå är här och skriver. Är servern nere? För jag hittar den inte.

Okej, jag ger mig på den punkten

Servern verkar vara nere, yes. 10 000 ping enligt DayzCommander, och får bara waiting for host när man försöker ansluta.

EDIT: Åter igen, vill bara klargöra. Jag förstår vad som hände, och att det inte var meningen, utan bara ett misstag. Jag gjorde ju själv i princip samma misstag för någon dag sen när jag skjöt robin. Han låg på en kulle och skjöt mot 2 pers som jag nyss hade pratat med och fått fram att de var friendly. Trodde då personen på kullen var en bandit (visste alltså inte att det var robin, eller vem det var över huvudtaget), så jag flankerade och skjöt honom bakifrån. Förstod senare att han bara skjöt på ett par zombies som de andra 2 överlevarna hade efter sig...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Okej, jag ger mig på den punkten

Servern verkar vara nere, yes. 10 000 ping enligt DayzCommander, och får bara waiting for host när man försöker ansluta.

EDIT: Åter igen, vill bara klargöra. Jag förstår vad som hände, och att det inte var meningen, utan bara ett misstag. Jag gjorde ju själv i princip samma misstag för någon dag sen när jag skjöt robin. Han låg på en kulle och skjöt mot 2 pers som jag nyss hade pratat med och fått fram att de var friendly. Trodde då personen på kullen var en bandit (visste alltså inte att det var robin, eller vem det var över huvudtaget), så jag flankerade och skjöt honom bakifrån. Förstod senare att han bara skjöt på ett par zombies som de andra 2 överlevarna hade efter sig...

Man gör misstag på DayZ hela tiden, fullkomligt normalt med tanke på alla olika scenarion man kan ställas inför, det är tur att detta inte är verkligt.
Jag har till och med råkat döda mina egna på grund av dålig kommunikation och försiktighet. Sånt händer, man måste bara se till att alltid vara ärlig och lugn.
Jag har ju snackat med ragnarsson tidigare, han verkar vara en rolig kille att spela med också, så jag har inget emot honom eller [Legion] - Hoppas gårdagen inte sabbade för er alltför mycket!

Permalänk
Medlem

Hur noob vänlig är servern? inte spelat på några månader men tänkte ta tag i det igen..
är det shoot on sight som gäller eller finns det folk som faktist hjälper lone wolfs ?

Permalänk
Entusiast

Chris DC'ade under strid idag, ni kan väl ta en titt i loggen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galming:

Hur noob vänlig är servern? inte spelat på några månader men tänkte ta tag i det igen..
är det shoot on sight som gäller eller finns det folk som faktist hjälper lone wolfs ?

Min erfarenhet på servern är att det är ganska mycket shoot on sight
Som jag skrev tidigare så blev jag dödad så fort jag kom in. Han knappt lämna stranden.
Skriv ditt gamertag i ett PM så jag vet vem du är så kommer jag inte skjuta dig om jag ser dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Min erfarenhet på servern är att det är ganska mycket shoot on sight
Som jag skrev tidigare så blev jag dödad så fort jag kom in. Han knappt lämna stranden.
Skriv ditt gamertag i ett PM så jag vet vem du är så kommer jag inte skjuta dig om jag ser dig

spelade kanske 30 min, och fick mycket svar via side channel då jag frågade diverse saker, tex hur man använder crowbar jag just plockade upp osv tyvärr så bröt jag benet av någon anledning när jag gick ut ur ett hus och efter jag fick veta att det krävs lite avancerade grejer för att fixa detta så sköt jag ett par skott i luften med min makarov och resten är historia =). nickar samma som här på swec

Permalänk
Avstängd

Hur är dygnsrytmen på servern? Jag plockade på mig en nv-fal igår men har inte lyckats komma åt natten än.
Det är riktigt gött med panthera som omväxling till chernarus förresten så tack till smygarn för servern!

/Black Rebecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes.g:

Hur är dygnsrytmen på servern? Jag plockade på mig en nv-fal igår men har inte lyckats komma åt natten än.
Det är riktigt gött med panthera som omväxling till chernarus förresten så tack till smygarn för servern!

/Black Rebecka

Tack för supporten! Tyckte själv det kunde vara kul med att spela på en ny karta i samband med ominstallation av OS/mjukvara m.m.
Det dröjer nog några dagar ytterligare innan allt är helt på banan med servern igen med avseende på fordon-spawn m.m.

Har för mig det är mörkt mellan ca 05-13 svensk tid..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Som titeln säger, REGLER BEHÖVS !

Jag orkar inte sitta och titta på skinnis och co. fuskanklagelser.
Vi ska lösa detta nu annars så kommer det bli riktigt jävla tråkigt i chatten framöver.

/ [A-T] Nickshifter

Kan hålla med om att det tyvärr ibland krävs regler. Mitt råd är dock att när det blir mycket skitsnack i kanalen att inte bry sig för mycket och bara ignorera allt. Då brukar det bli lugnare..

Man bör absolut inte snacka skit i side-channel. Tycker man ska hålla sig kort och till viktiga diskussioner. Tycker man lika gärna kan ta upp allt i forumet istället då det är enklare för alla andra att läsa. Man ska också undvika VOIP i side-channel, om det inte är nödvändigt.. Fuskanklagelser är vi ganska trötta på i side-channel..

Sen är man ju medveten om att det ofta blir ganska starka känslor inblandade i spelet, vilket gör det svårt att följa detta till 100%.

Alla på servern bör ha teamspeak installerat och känna till hur det fungerar, så jag tycker man bör kunna ta all diskussion kring spelandet där istället.

Fyll gärna på med det ni tycker är viktigt så får ni själva respektera det.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Man gör misstag på DayZ hela tiden, fullkomligt normalt med tanke på alla olika scenarion man kan ställas inför, det är tur att detta inte är verkligt.
Jag har till och med råkat döda mina egna på grund av dålig kommunikation och försiktighet. Sånt händer, man måste bara se till att alltid vara ärlig och lugn.
Jag har ju snackat med ragnarsson tidigare, han verkar vara en rolig kille att spela med också, så jag har inget emot honom eller [Legion] - Hoppas gårdagen inte sabbade för er alltför mycket!

Bra, då är allt clear Men som jag sa tidigare kan jag inte svara för de övriga Legion subbarna, så de kanske ni vill akta er för iaf

Vi fick tillbaka i princip alla våra grejer så ingen fara, hoppas vi inte trashade för mycket för er också!

Dock är vi fortfarande lite sugna på att kriga lite, inte pågrund av gårdagen, utan för att ha lite spänning. Så vad säger ni?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Kan hålla med om att det tyvärr ibland krävs regler. Mitt råd är dock att när det blir mycket skitsnack i kanalen att inte bry sig för mycket och bara ignorera allt. Då brukar det bli lugnare..

Man bör absolut inte snacka skit i side-channel. Tycker man ska hålla sig kort och till viktiga diskussioner. Tycker man lika gärna kan ta upp allt i forumet istället då det är enklare för alla andra att läsa. Man ska också undvika VOIP i side-channel, om det inte är nödvändigt.. Fuskanklagelser är vi ganska trötta på i side-channel..

Sen är man ju medveten om att det ofta blir ganska starka känslor inblandade i spelet, vilket gör det svårt att följa detta till 100%.

Alla på servern bör ha teamspeak installerat och känna till hur det fungerar, så jag tycker man bör kunna ta all diskussion kring spelandet där istället.

Fyll gärna på med det ni tycker är viktigt så får ni själva respektera det.

/smygarn

Låter skitbra, jag kan iaf säga att från min del så kommer det bli lugnare i side channel.

Skrivet av Fyren:

Bra, då är allt clear Men som jag sa tidigare kan jag inte svara för de övriga Legion subbarna, så de kanske ni vill akta er för iaf

Vi fick tillbaka i princip alla våra grejer så ingen fara, hoppas vi inte trashade för mycket för er också!

Dock är vi fortfarande lite sugna på att kriga lite, inte pågrund av gårdagen, utan för att ha lite spänning. Så vad säger ni?

Ja ja det är alltid kul med lite strider sinsemellan sålänge det inte spårar ur och vi blir ovänner För tillfället springer jag runt med Camo och m14 aim så du kan ju iaf skjuta ett skott på marken framför mig innan du skjuter mig i huvet så får jag en chans att besvara

Permalänk
Medlem

Automatiska omstarter på nya SE 1911 Panthera sker 4 ggr dagligen: 00:00, 06:00, 12:00 och 18:00

Vid behov kan det göras ytterligare manuella omstarter av testsyfte.

Utan förvarning har ISP bytt ut mina IP-nummer också -- Det händer inte ofta, men DNS:en ska nu vara uppdaterad.

Det är anledningen till att man inte kunnat komma åt Teamspeak.

Servern hittar ni på dayz.comtronic.se aka nytt ip: 94.254.50.250

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Automatiska omstarter på nya SE 1911 Panthera sker 4 ggr dagligen: 00:00, 06:00, 12:00 och 18:00

Vid behov kan det göras ytterligare manuella omstarter av testsyfte.

Utan förvarning har ISP bytt ut mina IP-nummer också -- Det händer inte ofta, men DNS:en ska nu vara uppdaterad.

Det är anledningen till att man inte kunnat komma åt Teamspeak.

Servern hittar ni på dayz.comtronic.se aka nytt ip: 94.254.50.250

/smygarn

Tror nåt gått fel, det verkar som att du har två versioner av arma 2 DayZ panthera uppe samtidigt, två instancer :S kommer inte in på någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Tror nåt gått fel, det verkar som att du har två versioner av arma 2 DayZ panthera uppe samtidigt, två instancer :S kommer inte in på någon!

Helt korrekt gissat. Två instanser var igång vid 00:00 restarten. Det var dock inte bara det som var fel.

Jag hade lagt in automatiska server-meddelanden i databasen som bl.a. ska varna före varje omstart. Var tvungen att ta bort dem igen för att den skulle fungera. Får lösa det ikväll sen..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Helt korrekt gissat. Två instanser var igång vid 00:00 restarten. Det var dock inte bara det som var fel.

Jag hade lagt in automatiska server-meddelanden i databasen som bl.a. ska varna före varje omstart. Var tvungen att ta bort dem igen för att den skulle fungera. Får lösa det ikväll sen..

/smygarn

Det funkade aldrig efter att du gjorde det heller

Man kom in i typ en halv sekund sen blev det "no message received" och så va den ur funktion igen

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

när tror du att 1.7.3 kommer till server såg på reddit att det skulle släppas igår

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

när tror du att 1.7.3 kommer till server såg på reddit att det skulle släppas igår

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/103211-pending-upda...

Riktigt behövliga updates! Bara det med combat timer är ju klockrent!

/A-T D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Coola updates men fan i helvete om combat-timern buggar och man inte kan logga ut utan att dö, vad händer om strömmen går i huset eller spelet kraschar?

Permalänk
Medlem

Asså ey, det är inte ens jobbigt längre, det är komedi, ren komedi. Skinnis och Robin - Tack för alla underbara skratt ni gett mig <3 Ni är bäst !

Permalänk
Skrivet av Kray:

Asså ey, det är inte ens jobbigt längre, det är komedi, ren komedi. Skinnis och Robin - Tack för alla underbara skratt ni gett mig <3 Ni är bäst !

Dem skratten du ger när du blir så arg att det kommer rök ur dina öron och sen börjar skriva i chatten är också ganska bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Det funkade aldrig efter att du gjorde det heller

Man kom in i typ en halv sekund sen blev det "no message received" och så va den ur funktion igen

Jag loggade in och spelade en halv minut. Trodde då problemet var löst. Är det fortfarande problem?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag loggade in och spelade en halv minut. Trodde då problemet var löst. Är det fortfarande problem?

/smygarn

Verkar ha löst sig

Får se vad som händer vid restarten nu.

Synd bara att vi förlora våran heli för att vi inte kom in på servern

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag loggade in och spelade en halv minut. Trodde då problemet var löst. Är det fortfarande problem?

/smygarn

Servern funkade inte på hela natten sen tror jag, iaf inte när jag försökte, men idag runt 12-14 gick det att komma in igen, för min del! Nu blev de restart igen, hoppas den går smidigt!

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt vilja prova DayZ, men det verkar bökigt med patcher dlc och mod. Skulle det inte släppas ett DayZ standalone?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Server restartas INTE smygarn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Jag skulle lätt vilja prova DayZ, men det verkar bökigt med patcher dlc och mod. Skulle det inte släppas ett DayZ standalone?

Skulle komma senare i november tror jag. Det är inte alls komplicerat dock, finns DayzCommander och massa andra program som gör allt patchande åt dig

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Jag skulle lätt vilja prova DayZ, men det verkar bökigt med patcher dlc och mod. Skulle det inte släppas ett DayZ standalone?

Om du orkar vänta

Permalänk
Medlem

Två instancer uppe igen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Skulle komma senare i november tror jag. Det är inte alls komplicerat dock, finns DayzCommander och massa andra program som gör allt patchande åt dig

Skrivet av Kray:

Om du orkar vänta

Om det är så att det kommer sent November så orkar jag nog vänta! Har ju några timmar Skyrim kvar på senaste DLC. Samt att skarva i med lite BF3.

Tack för svar!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Kör nu på den nya kuperade natursköna Panthera kartan. Har skrivit ihop en liten guide hur ni kan spela på den i en annan tråd.

Vilken version utav Panthera använder du dig utav?