Grafikkort för Silverstone Sugo SG08b

Permalänk
Medlem

Grafikkort för Silverstone Sugo SG08b

Har köpt ett litet trevligt system byggt i en Silverstone Sugo SG08b med ett Asus P8Z77-I moderkort, 3570 CPU mm som ska fungera som HTPC/vardagsrumsgaming/lanburk.

Köpte även ett Asus GeForce GTX660-DC2-2GD5 2GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1408209) vilket passade perfekt tills den stora 180 mm fläkten skulle på. Det visade sig att det kortet har heatpipes på ovansidan som går i fläkten.

Jag köpte det grafikkortet för det är känt för att vara mycket tyst men ändå ha bra prestanda. Nu får jag tänka om lite och behöver tips på passade grafikkort som är tysta och passar i lådan. Helst ska det vara ett GTX 650/660/670 men ATI går bra med om det finns tysta. Tanken är att maskinen ska var så tyst som möjligt när man ser film men ha lite mer kraft så nya spel som BF3 mm funkar hyffsat. När jag spelar är ljudet inte lika viktigt.

Någon som har några bra tips på grafikkort som passar bra till denna låda?

Permalänk
Medlem

För dessa små chassin så rekommenderas referenskylare på grafikkortet för att värmen från grafikkortet inte ska gå in i chassit.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4