Hur tar man bort brandväggen på routern?

Permalänk

Hur tar man bort brandväggen på routern?

Går det att på nåt sätt avaktivera brandväggen på en router?

Skulle vara jävligt skönt att kunna använda DC och ta emot filer över ICQ etc.

Permalänk
Medlem

Öppna portarna som ICQ o DC använder.
Helt enkelt.

Vilken router så går det nog lide snabbare och få bättre svar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag tror det är en NAT-box du har så kan jag fört säga att det till största sannolikhet inte finns nån brandvägg i den.
Däremot måste du peka inkommande trafik mot din ip adress. tex du ska ha en ftp. öppna då port 20 och 21 och peka den mot din ip adress.

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem

En del "NAT-boxar" har en form av brandvägg inbyggd som kan droppa trafik som kommer till vissa adresser och portar. D-Link Di604 är ett exempel.

Permalänk

Hur öppnar man portarna då? Programmet som jag fick till den här satans routern är ju helt ruttet. Finns det något vettigt program att ladda ner nån stans?

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke på routern?

Permalänk
Medlem

Testa DMZ, då borde om jag fattat rätt brandväggen vara borta.

Citat:

Saxat direkt från min router( Di 804)
Using the DMZ function will allow a single computer to be completely exposed to the Internet. Although this will allow certain applications that are incapable of being used through a firewall to function, this also exposes that PC to attacks. Please use this setting with caution and only when you need to.

Simply choose the computer that you wish to have complete DMZ access.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Jag köpte routern på Sekvencia för ca 600 spänn. Det står med liten text i ena hörnet "APOLLO, AboCom Systems Inc" antar att det är märket..

Permalänk
Medlem

Har ingen aning vad det är för router men det måste ju följa med någon form av manual som beskriver hur man gör.

Permalänk
Medlem

En snabb sökning och jag hittade deras hemsida. Kolla in där vilken router du har och så kanske du hittar hur man öppnar portar.

http://www.abocom.com.tw/product_kind.php?id=15

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Tack, nu har jag fattat hur man öppnar alla portar så nu kan jag ta emot filer över ICQ men DirectConnect funkar fortfarande inte...

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, stoppa datorn som ska vara exponerad helt mot internet i DMZ.

Permalänk
Medlem

I Direct Connect måste du välja passive mode om du har router. Det finns en inställning för det, du hittar den...

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
I Direct Connect måste du välja passive mode om du har router. Det finns en inställning för det, du hittar den...

Nej, det måste man inte. Jag kör active och det funkar fint. Öppna porten och skriv in ditt externa ip i DC så funkar det

Visa signatur

Im your mother Luke...