Permalänk
Medlem

4G problem

Hej. Har införskaffat ett 4g abonemang från telenor. Nu till problemet. Har 2 datorer en mac där hastigheten kommer upp i 60-70 ner och runt 30upp vilket jag anser är helt ok. Sen har jag en pc där jag inte kommer i upp i mer än max 8 ner och 16 upp.... Har testat att stänga av brandvägg, uppdaterat alla drivrutiner om instalerat modemet.. ja allt typ men får ingen snabbare hastighet hur jag än försöker. Någon som har någon ide om vad jag kan göra?? Modemet är ett huawei e 398 och datorn en asus eee 1215b

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgump:

Hej. Har införskaffat ett 4g abonemang från telenor. Nu till problemet. Har 2 datorer en mac där hastigheten kommer upp i 60-70 ner och runt 30upp vilket jag anser är helt ok. Sen har jag en pc där jag inte kommer i upp i mer än max 8 ner och 16 upp.... Har testat att stänga av brandvägg, uppdaterat alla drivrutiner om instalerat modemet.. ja allt typ men får ingen snabbare hastighet hur jag än försöker. Någon som har någon ide om vad jag kan göra?? Modemet är ett huawei e 398 och datorn en asus eee 1215b

Hur ger du nät till Asusen? Om du kopplar modemet direkt till den så skulle det kunna vara problem med USB portarna (möjligen, svårt för mig att veta) eller så kan det vara ett drivrutinsproblem. Annars så skulle det kunna vara så att inställningarna i programvaran som är problemet, hitta "Options" - > "Network" och kolla vilket nätverk det är inställt på att ansluta sig till.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att bara stoppa stickan i Macen och dela ut nätverk från den till Asusen, fast det löser ju inte problemet om du vill ta med dig Asusen med internet någonstans.