SGS III eller Google LG Nexus 4?

Permalänk
Medlem

SGS III eller Google LG Nexus 4?

God afton.

Här kommer jag med lite nya frågor angående ett köp av ny android-telefon.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16077-google-lanserar-nexus-...

Enligt denna artikel så kommer den nya LG Nexus 4 kosta runt 2,5-3k kr.

Det låter väldigt billigt med tanke på hårdvaran, kommer den vara snabbare och bättre än Samsung Galaxy S III? jag har nämligen beställt en ny SGS III och börjar nu nojja lite ifall jag ska skicka tillbaka den och köpa Nexus 4 istället.

Så vad tror/tycker ni?

MVH

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zabera:

God afton.

Här kommer jag med lite nya frågor angående ett köp av ny android-telefon.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16077-google-lanserar-nexus-...

Enligt denna artikel så kommer den nya LG Nexus 4 kosta runt 2,5-3k kr.

Det låter väldigt billigt med tanke på hårdvaran, kommer den vara snabbare och bättre än Samsung Galaxy S III? jag har nämligen beställt en ny SGS III och börjar nu nojja lite ifall jag ska skicka tillbaka den och köpa Nexus 4 istället.

Så vad tror/tycker ni?

MVH

Nexus 4, vad är det ens för fråga?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

God afton.

Här kommer jag med lite nya frågor angående ett köp av ny android-telefon.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16077-google-lanserar-nexus-...

Enligt denna artikel så kommer den nya LG Nexus 4 kosta runt 2,5-3k kr.

Det låter väldigt billigt med tanke på hårdvaran, kommer den vara snabbare och bättre än Samsung Galaxy S III? jag har nämligen beställt en ny SGS III och börjar nu nojja lite ifall jag ska skicka tillbaka den och köpa Nexus 4 istället.

Så vad tror/tycker ni?

MVH

Jag själv hade hellre tagit Nexus telefonen om jag skulle välja.
Priset lär inte bli så lågt i Sverige. Just nu kan man förhandsboka den hos 3 för ca 4500 kr. Så priset ligger väl runt 4000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nexus 4, vad är det ens för fråga?

Skrivet av Keng:

Jag själv hade hellre tagit Nexus telefonen om jag skulle välja.
Priset lär inte bli så lågt i Sverige. Just nu kan man förhandsboka den hos 3 för ca 4500 kr. Så priset ligger väl runt 4000 kr?

Varför då, skulle ni kunna motivera?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zabera:

Varför då, skulle ni kunna motivera?

Titta själv på hårdvaruspecifikationerna!
Dessutom får man alltid den senaste mjukvaran ifrån Google, SGSIII är vad jag kan se inte bättre på någon punkt alls.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Titta själv på hårdvaruspecifikationerna!
Dessutom får man alltid den senaste mjukvaran ifrån Google, SGSIII är vad jag kan se inte bättre på någon punkt alls.

Okej, men den här nya HTC J Butterfly telefonen kommer ju också, fast den kanske inte kommer så snart...

Permalänk
Medlem

Nu ska man inte vara så ensidig ^^

SGS3 har MicroSD slot, Nexus 4 har bara 8/16GB minne vilket kan vara en dealbreaker för vissa.

Kom det inte ut en LTE version förresten?

Permalänk
Medlem

Föredrar orginalandroid, men sg3 kommer ju med 4G. Jag skulle ändå satsat på nexusen.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Undrar hur många inlägg det tar innan någon börjar spamma om den där Tokian 920??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Nu ska man inte vara så ensidig ^^

SGS3 har MicroSD slot, Nexus 4 har bara 8/16GB minne vilket kan vara en dealbreaker för vissa.

Kom det inte ut en LTE version förresten?

Jo, en LTE version med 4g och 2 gb ram har kommit ut

Beslutsångest till 100...

Har alltså beställt en SGS III 16gb (ej 4g) + MicroSD på 8 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Titta själv på hårdvaruspecifikationerna!
Dessutom får man alltid den senaste mjukvaran ifrån Google, SGSIII är vad jag kan se inte bättre på någon punkt alls.

Eller så kör man med Cyanogenmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Eller så kör man med Cyanogenmod

Vad är det?

Sen så kommer ju HTC J Butterfly också, kan fan inte bestämma mig -.-

Skrivet av MSIOCGenie:

Titta själv på hårdvaruspecifikationerna!
Dessutom får man alltid den senaste mjukvaran ifrån Google, SGSIII är vad jag kan se inte bättre på någon punkt alls.

Sen så säger ju inte 4-kärnig processor på 1,4/1,5 GHz mig så mycket när det gäller telefoner, det lär ju inte spela någon större roll då en telefon enligt vissa inte ens använder 2 kärnor.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dallebull:

Eller så kör man med Cyanogenmod

Vart vill du komma med det? Du kunde inte köra Cyanogenmod som baserades på JB i din SGSIII samma dag som Galaxy Nexus fick JB, visst du hade kanske en instabil och buggig version efter någon månad, men då får jag hellre snabbt en fungerande officiell version ifrån Google.

Skrivet av zabera:

Vad är det?

Sen så kommer ju HTC J Butterfly också, kan fan inte bestämma mig -.-

Sen så säger ju inte 4-kärnig processor på 1,4/1,5 GHz mig så mycket när det gäller telefoner, det lär ju inte spela någon större roll då en telefon enligt vissa inte ens använder 2 kärnor.

Det är Snapdragon S4 i Nexus 4 som baseras på Qualcomms Krait arkitektur, man skulle förenklat kunna säga att det är nästan dubbelt så hög IPC jämfört med Exynos 4212.
Dessutom så kan alla S4 kärnor klocka upp och ner sig själva individuellt, något som varken Exynos eller Tegra 3 kan göra.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vart vill du komma med det? Du kunde inte köra Cyanogenmod som baserades på JB i din SGSIII samma dag som Galaxy Nexus fick JB, visst du hade kanske en instabil och buggig version efter någon månad, men då får jag hellre snabbt en fungerande officiell version ifrån Google.

Det är Snapdragon S4 i Nexus 4 som baseras på Qualcomms Krait arkitektur, man skulle förenklat kunna säga att det är nästan dubbelt så hög IPC jämfört med Exynos 4212.
Dessutom så kan alla S4 kärnor klocka upp och ner sig själva individuellt, något som varken Exynos eller Tegra 3 kan göra.

Okej, då vet jag. Är det någon som vet när denna Nexus luren kommer ut? någon som vet priset i sverige?

Saken är den att jag gillar Samsung's telefon och deras layout jättemycket, har som sagt en SGS I just nu.

Edit: Tror du Nexus'en kommer vara mycket bättre än en SGS 3?

Permalänk

Galaxy S3 har jag, är nöjd med den och den blev snabbare nu när jag fick Jelly Bean till den. Dock är den plastig och ganska dålig i kvalitén är pedantisk med mina prylar dock har batteriluckan spruckit på två olika ställen när man öppnar den. Bara tunn plast. "Metallramen" är tydligen inte metall och börjat tappa färg.

Sen vet jag inte hur man kan uttala sig om en telefon som inte ens släppts en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Galaxy S3 har jag, är nöjd med den och den blev snabbare nu när jag fick Jelly Bean till den. Dock är den plastig och ganska dålig i kvalitén är pedantisk med mina prylar dock har batteriluckan spruckit på två olika ställen när man öppnar den. Bara tunn plast. "Metallramen" är tydligen inte metall och börjat tappa färg.

Sen vet jag inte hur man kan uttala sig om en telefon som inte ens släppts en.

Min bror har en SGS 3 och jag har känt på den och så, jag tycker den sitter bra i handen och verkar vara en allmänt bra telefon, fast man vill ju såklart ha det bästa

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag också med spänning på EU varianten av HTC J Butterfly, fast det lär ju inte ske nån gång förräns nästa vår...typ känns det som

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Själv väntar jag också med spänning på EU varianten av HTC J Butterfly, fast det lär ju inte ske nån gång förräns nästa vår...typ känns det som

Den verkar intressant, men jag vill ha en ny telefon nu så jag har ingen större lust att vänta den lär nog kosta en del då det är den första telefonen med 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Okej, då vet jag. Är det någon som vet när denna Nexus luren kommer ut? någon som vet priset i sverige?

Saken är den att jag gillar Samsung's telefon och deras layout jättemycket, har som sagt en SGS I just nu.

Edit: Tror du Nexus'en kommer vara mycket bättre än en SGS 3?

V46 stog det på halebop

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

V46 stog det på halebop

Åfan, tror fanimig det bli en SGS 3 jag tycker det känns bäst för mig!

Men jag har bara 1 fråga kvar, blir Nexus 4 verkligen mycket bättre än SGS 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Undrar hur många inlägg det tar innan någon börjar spamma om den där Tokian 920??

9

Permalänk

Personligen, om jag skulle gå över till Android hade jag lätt valt SGS3 alla dagar i veckan då LG är ett oseriöst skitföretag.
SGS 3 må vara lite plastig men Samsung levererar alltid. Har testat tjejens SGS 3 och är riktigt imponerad.
Nu har den fått Jelly bean också så den bästa har bara blivit bättre:)

Det enda som håller LG levande i mobil-segmentet är naiva hårdvaru-fetishister som bara tänker på quad-cores, senaste snapdragon, 15megapixlar...
Istället för att kolla om företaget har tagit sin goda tid i att utveckla telefonen, och optimera mjukvaran till att fungera fläckfritt med mjukvaran.

Motorola borde fått bära fanan för Nexus mobilen det här året tycker jag.

Kortfattat: Välj SGS 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Personligen, om jag skulle gå över till Android hade jag lätt valt SGS3 alla dagar i veckan då LG är ett oseriöst skitföretag.
SGS 3 må vara lite plastig men Samsung levererar alltid. Har testat tjejens SGS 3 och är riktigt imponerad.
Nu har den fått Jelly bean också så den bästa har bara blivit bättre:)

Det enda som håller LG levande i mobil-segmentet är naiva hårdvaru-fetishister som bara tänker på quad-cores, senaste snapdragon, 15megapixlar...
Istället för att kolla om företaget har tagit sin goda tid i att utveckla telefonen, och optimera mjukvaran till att fungera fläckfritt med mjukvaran.

Motorola borde fått bära fanan för Nexus mobilen det här året tycker jag.

Kortfattat: Välj SGS 3

Tack, du övertalade mig, MOT POSTEN!!!

Permalänk
Skrivet av dubbelmacka87:

Personligen, om jag skulle gå över till Android hade jag lätt valt SGS3 alla dagar i veckan då LG är ett oseriöst skitföretag.
SGS 3 må vara lite plastig men Samsung levererar alltid. Har testat tjejens SGS 3 och är riktigt imponerad.
Nu har den fått Jelly bean också så den bästa har bara blivit bättre:)

Det enda som håller LG levande i mobil-segmentet är naiva hårdvaru-fetishister som bara tänker på quad-cores, senaste snapdragon, 15megapixlar...
Istället för att kolla om företaget har tagit sin goda tid i att utveckla telefonen, och optimera mjukvaran till att fungera fläckfritt med mjukvaran.

Motorola borde fått bära fanan för Nexus mobilen det här året tycker jag.

Kortfattat: Välj SGS 3

Nu har jag aldrig haft en LG mobil men om jag förstår ditt inlägg rätt så är problemet med LG att deras mjukvara är kass men hårdvaran är bra?

I sådana fall så måste ju Nexus 4 bli en skitbra mobil då det inte är LG som gör mjukvaran utan de är Google som gör.

Mvh Lergöken

Permalänk
Skrivet av dubbelmacka87:

Personligen, om jag skulle gå över till Android hade jag lätt valt SGS3 alla dagar i veckan då LG är ett oseriöst skitföretag.
SGS 3 må vara lite plastig men Samsung levererar alltid. Har testat tjejens SGS 3 och är riktigt imponerad.
Nu har den fått Jelly bean också så den bästa har bara blivit bättre:)

Det enda som håller LG levande i mobil-segmentet är naiva hårdvaru-fetishister som bara tänker på quad-cores, senaste snapdragon, 15megapixlar...
Istället för att kolla om företaget har tagit sin goda tid i att utveckla telefonen, och optimera mjukvaran till att fungera fläckfritt med mjukvaran.

Motorola borde fått bära fanan för Nexus mobilen det här året tycker jag.

Kortfattat: Välj SGS 3

Google har ju utvecklat Nexus 4 tillsammans med LG och jag är ganska säker på att de har tagit sin tid för att kvalitetskontrollera den telefonen och kolla så att mjukvaran funkar perfekt. Det är ju också det senare som är poängen med att skaffa en nexus telefon eftersom man alltid kommer att få de senaste uppdateringarna direkt och inget krångligt skit med KIES och uppdateringar som kommer ett halvår senare bara för att man bor i en annan del av världen.

Jag fattar inte varför man frivilligt skulle vilja springa ut och köpa en telefon som är 6 månader gammal, det är en hel evigheten när det gäller mobiler.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Google har ju utvecklat Nexus 4 tillsammans med LG och jag är ganska säker på att de har tagit sin tid för att kvalitetskontrollera den telefonen och kolla så att mjukvaran funkar perfekt. Det är ju också det senare som är poängen med att skaffa en nexus telefon eftersom man alltid kommer att få de senaste uppdateringarna direkt och inget krångligt skit med KIES och uppdateringar som kommer ett halvår senare bara för att man bor i en annan del av världen.

Jag fattar inte varför man frivilligt skulle vilja springa ut och köpa en telefon som är 6 månader gammal, det är en hel evigheten när det gäller mobiler.

Ja, Nexustelefoner kommer ju ligga i framkant när det gäller mjukvaran, varför inte ta Nexus 4? Dessutom tycker jag SGS3 är lite för plastig och lätt. Jag skulle hellre välja mer glas än för mycket plast.

Så jag håller med Nordblom. Varför välja en telefon som redan har funnits på marknaden i 6 månader? Om det inte blir en Lumia 920 för mig så tror jag att jag väljer Nexus 4. Om det måste vara LTE så kommer jag snegla på Xperia V eller kanske SGS3 LTE då man kan få mobilen för väldigt med studentabonnemang hos Tele2.

Permalänk
Medlem

Står får samma svåra val då min galaxy s(1) börjar bli lite gammal och seg. Har dock uteslutit sgs3 då den är ett halvår gammal och nya mobiler med bättre hårdvara börjar rulla in på marknaden. Den mobilen som intresserar mej mest nu är nog asus padphone 2 men även htc's nya Jbutterfly. Så om du inte har kollat på padphonen än gör det!

Permalänk
Medlem

Nexus 4 och anledningen är vanilla Android.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

vänta på nexusen och läs recensioner samt känn på den innan du bestämmer dig, sen beror det på vad du ska göra med den. bara ring, messa o surfa så tror ja båda du inte märker någon skillnad. har själv en s3 som ja nog aldrig kommer prestandanmässigt anväda tillfullo. och angående mjukvaran så tror jan som han nämnde ovan att den kommer fungera perfekt då det är lite det som ska vara det fina med googletelefoner.

dock så hade jag slängt ett öga på nokia 920 med, ser riktigt bra ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dubbelmacka87:

Det enda som håller LG levande i mobil-segmentet är naiva hårdvaru-fetishister som bara tänker på quad-cores, senaste snapdragon, 15megapixlar...
Istället för att kolla om företaget har tagit sin goda tid i att utveckla telefonen, och optimera mjukvaran till att fungera fläckfritt med mjukvaran.

Jag tycker att LG håller mycket god kvalité på sina mobiler hårdvarumässigt.

I detta fallet så är det Google som har jobbat med att utveckla mjukvaran för att fungera fläckfritt med den nya telefonen, vilket är en väldigt stor fördel för Nexusen då den kommer att fungera bäst av alla lurar med den nya mjukvaran!