Wipa/rensa hårddisken

Permalänk

Wipa/rensa hårddisken

Nån som kan rekommendera ett bra program att rensa hårdisken med. Alltså skriva över x antal gånger. Och inte bara free space utan hela disken med bootsektor och allt.
Gärna att man slipper boota upp i linuxläge med, skulle vara bekvämt att ha en liten windows tool som gör jobbet.
Ccleaner kräver att disken har en partition och mountbokstav så tvivlar på att den tar precis allt.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jookeer:

active@killdisk

Tack, precis vad jag letade efter!
Kör DBAN på en annan dator som jag ej sitter vid, funkar också bra.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk

Kört med DBAN i många år och tycker att det är klockrent, men du verkar redan ha bekantat dig med det programmet

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rackarpelle:

Nån som kan rekommendera ett bra program att rensa hårdisken med. Alltså skriva över x antal gånger. Och inte bara free space utan hela disken med bootsektor och allt.
Gärna att man slipper boota upp i linuxläge med, skulle vara bekvämt att ha en liten windows tool som gör jobbet.
Ccleaner kräver att disken har en partition och mountbokstav så tvivlar på att den tar precis allt.

Med Eraser kan du även radera t.ex. fritt utrymme eller valda filer, kan vara händigt om det gäller din ospartition och du ska sälja datorn. Helt gratis och integreras i windows.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.