Komplett bedrägeri, samt skiter i sina kunder.
Hej alla användare!
Har köpt en stationär dator ifrån komplett.
Köpte datorn med vissa fel, datorn fungerar bra idag.
När du köper en dator ifrån komplett så finns de 3års garant, så jag ville att de skulle utföra de jag har rätt till.
Så jag skickar den och så får jag den tillbaka på rekord tid inom 1 vecka.
Jag tänker fy fan va bra komplett är, de är riktiga snabba.
Jag startar datorn, märker att inget har ändrats.
Ringer komplett, de meddelar mig tråkiga nyheter. De informerar inte mig något! Jo via ett email som jag knappt loggar in på.
De säger att min garanti är hävd pga damm i datorn (mer kan ni läsa de på "kompletts garanti är ett skämt" på sweclockers)
Jag säger som en enkel kund, men varför skicka ni den tillbaka då?
De svarar med att de fanns damm och de kan inte göra något.
De svarar att de vill i sin tur ha 500kr för serviceavgiften. (håll de på minnet så länge)
Sa är jag klart upprörd och säger, ni kunde åtminstonde bytt ut komponenterna som har inget med damm att göra.
Komplett säger till mig, din garanti är hävd.... pga vi hitta damm i datorn...
så komplett skicka den tillbaka till mig, utan att göra någonting!!!!!! Förklarar rekordtiden, varför ja fick den tillbaka så snabbt.
Så jag frågar dem och säger, ni hade inte behövt skicka den tillbaka. De säger vi skicka ett mejl till dig om inbetalningen.
Jag går in och kollar på min email hittar inget ifrån komplett.
De hänvisar mig till en annan email och jag svarar med... hur skulle ja hinna betala den, när ni komplett skicka den så snabbt tillbaka.
tar oftast 3 bankdagar för att ni ska få in era pengar...?!?!??!?!
fakturan som komplett skicka till mig via email...de hade skickat den till mitt gamla email.... även om de hade varit min aktuella email som jag kontrollerat varje dag....
så hade komplett ändå skickat datorn tillbaka....för de hade inte ens haft tid till att betalalningen ska komma in....även om jag fått mailet samma dag ifrån komplett och gjort betalningen samma dag...tänk på att de inte ens ringde eller väntade så som el-giganten.
(Ni kan läsa mer på de på kompletts garanti är ett skämt)
Sweslockers experter sa att vissa komponenterer borde ha bytts ut, eftersom de har inget med damm att göra.
OFF-topic
Hade skickat in en bärbar till el-giganten, de ringde och informerade mig efter en vecka att de kostar så här mycket och felet täcks inte av (garanti) för det är batterin. El giganten frågade om jag ville ha den reperad eller inte. OM jag vill ha den fixad så skulle det kosta mig 800kr.
jag tacka ja och de sa till mig att vi fixar den då. När ja hämta ut den fick jag betala de på plats.
Så ska det vara, El giganten och massa andra bolag gör säkerligen rätt, jämfört med komplett.
Här är email konversationen mellan mig och patrik på komplett.
Där jag förklarar till han.. ni gjorde ingen servicea på datorn...ni öppna den och stängde den lika snabbt.
Sedan förklarar han för mig att det är något de brukar ta betalt för.
MEn jag hade jo garanti när den skickades..
Så med andra ord, blev jag dubbelkörd.
Med ord kan jag inte förklara hur jag har blivit behandlad, borde svartlistas direkt komplett..
Deras kundtjänst suger, tar evigheter att komma fram...pröva själva...
De hänvisar till en serviceavgift, men ingen service är gjord! Inte ens dem felen som jag fick vid 1dagen.
dessa felen är rätt många!!
Jag får mer än "stötar" något mer kraftullt när jag rör min iphone. När jag laddar den via usb på datorn.
vilket det var fel på vid 1 dagen!!!
vad kan man göra åt detta?
MEN VILKEN SERVICEAVGIFT ÄR DET OM JAG HADE GARANTI PÅ MIN DATORN INNAN DEN SKICKADES.
SEN ATT DEN HÄVDES PÅ PLATS OCH de SKICKA TILLBAKA DEN UTAN ATT INFORMERA MIG NÅGOT ÖVERHUVUDTAGET.
SÅ SKA DE HA 500KR TILL FÖR NÅGOT DE HAR INTE ENS GJORT!!!
vad ska man göra i detta fallet, funderar på att betala in dem innan man hamnar på något inkasso...
represanter ifrån komplett får gärna komma in här p¨å sweclockers och försvara sig och jag ser fram emot gärna att se vad dem har att säga om detta!!