MSI Afterburner, "On-Screen Display" vägrar låta mig vara

Permalänk

MSI Afterburner, "On-Screen Display" vägrar låta mig vara

Efter att ha installerat om MSI Afterburner kan jag numera inte ha igång det utan att "MSI On-Screen Display server v4.3.4" ska startas också. Jag har gått igenom alla inställningar men hittar ingenting som fixar det här. Så fort jag stänger ner "On-Screen Display", medan MSI Afterburner fortfarande är igång, så startas "On-Screen Display" automatiskt på direkten igen.

MSI Afterburner vägrar alltså att köras utan att samtidigt starta igång "On-Screen Display"-skiten.

Så här ser programmet ut:

Så här ser ikonen till programmet ut:

EDIT: Om jag stänger av min hotkey för "Screen capture", i MSI Afterburner, så slutar detta "On-Screen Display" att starta – vilket är skönt. Surt dock så jag alltså inte längre kan ta skärmdumpar med hjälp av detta programmet...

Permalänk
Medlem

Vad har du emot Afterburners OSD service?

Den är för övrigt bunden till den "vanliga" Afterburner processen vilket innebär att du inte har något annat val än att låta den ligga på i bakgrunden.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Skrivet av Jekean:

Vad har du emot Afterburners OSD service?

  1. Den är skitful

  2. Jag förstår inte vad för funktion den fyller

  3. Jag har aldrig behövt den förut, varken för att ta skärmdumpar- eller spela in video med MSI Afterburner

Skrivet av Jekean:

Den är för övrigt bunden till den "vanliga" Afterburner processen vilket innebär att du inte har något annat val än att låta den ligga på i bakgrunden.

Det är den inte alls, den startar endast då man aktiverar vissa funktioner i MSI Afterburner. Exempelvis om man binder någon hotkey för att ta skärmdumpar- eller spela in video med. Tidigare har jag dock kunnat göra båda dessa sakerna utan att "On-Screen Display" har dykt upp.